Verkoper vuurwerk vaak in dossier ramp Enschede

RedBaron

Registered User
Wanneer sluiten ze dat dossier nou eens eindelijk voorgoed.. Het is intussen meer dan 12 jaar geleden... echt bij ieder ding over vuurwerk wordt nog steeds Enschede erbij gehaald.. En nu wéér.. wat totaaaaaal los staat van de uitbreiding van die bunkers voor consumenten vuurwerk. ik weet niet waarom en hoe vaak Frits in dit dossier voorkomt.. maar doet dat er nu nog toe dan?

Moontan

Moderator
Medewerker
Ik deel volledig je mening Jack. Kijk, dat veel inwoners van Enschede sinds 2000 doodsbang voor vuurwerk zijn geworden begrijp ik volkomen. Maar het blijft appels met peren vergelijken. Frits Pen heeft helemaal niets met de ramp te maken. Slechte vorm van journalistiek.

Richardus

Registered User
ik weet niet waarom en hoe vaak Frits in dit dossier voorkomt.. maar doet dat er nu nog toe dan?
Ja tuurlijk. Hij en zijn opslag zijn tot een maatschappelijke discussie gemaakt. Dat dat onterecht is, weten jij en ik en iedereen hier, maar feit is dat hij wel in de aandacht staat. Het er bij houden dat 'hij genoemd wordt' zou te weinig zijn; voor hetzelfde geld wordt hij in het dossier positief, neutraal of zijdelings benoemd, en wordt met zo'n halve zin door de media zijn hele positie ondermijnd.
Voor de correcte beeldvorming over een persoon in zo'n maatschappelijke discussie (like it or not) is het van belang zijn aandeel erin te kennen. Dit juist om de hysterie van de bevolking, en de zwartmakerij van de media correct geïnformeerd te kunnen benaderen.

mickeyzegtboem

Registered User
Over het hoe en wat in dat politierapport is wel het een en ander te vinden in de plaatselijke media.
wat ik veel opvallender vind is dat de bewoners rudi bakker als adviseur hebben ingeschakeld, terwijl deze persoon toch echt een van de schuldigen is aan de vuurwerkramp.

RedBaron

Registered User
Ja tuurlijk. Hij en zijn opslag zijn tot een maatschappelijke discussie gemaakt. Dat dat onterecht is, weten jij en ik en iedereen hier, maar feit is dat hij wel in de aandacht staat. Het er bij houden dat 'hij genoemd wordt' zou te weinig zijn; voor hetzelfde geld wordt hij in het dossier positief, neutraal of zijdelings benoemd, en wordt met zo'n halve zin door de media zijn hele positie ondermijnd.
Voor de correcte beeldvorming over een persoon in zo'n maatschappelijke discussie (like it or not) is het van belang zijn aandeel erin te kennen. Dit juist om de hysterie van de bevolking, en de zwartmakerij van de media correct geïnformeerd te kunnen benaderen.

Nee het gaat er mij om, waarom in godsnaam weer dat die pokke vuurwerkramp erbij halen. Terwijl dat echt nu maar eens afgelopen moet zijn. Het is 12 jaar geleden, er zijn tig onderzoeken geweest de een wijst naar dit, de ander wijst naar dat.. we zullen toch nooit meer weten wat daar nu precies gebeurd is.

Dat Frits Pen genoemd wordt in die onderzoeken is niet vreemd, immers hij is ook iemand uit Enschede met een vuurwerkbedrijf uit Enschede. Verder gaat het om een opslag voor consumentenvuurwerk, en heeft Pen al zn zaken keurig op orde. Dus om wéér de ramp erbij te halen, waar hij dus schijnbaar in de dossiers genoemd is in mijn ogen puur en alleen het treiteren van een ondernemer die gewoon zn bedrijf wil uitbreiden.

Dat er angst is bij bewoners alla.. Maar ook die weten echt wel ergens in hun achterhoofd, als ze eens wat verder nuchter nadenken dat een ramp zoals een Enschede bij deze opslag van consumenten vuurwerk vrijwel uitgesloten is.

shinji

Moderator
Medewerker
Die zgn angst voor vuurwerk is maar bij een beperkt aantal mensen. Ik ken geen stad in Nederland waar vuurwerk zo diep geworteld zit als in Enschede en dan in de goede zin.

kingmokum

Banned
Er heeft vuurwerk gelegen...

Maar je hoort niemand over wat er nog meer heeft gelegen.

Niemand hoor je over de ontstekers van landmijnen welke zijn aangetroffen.

Ondertussen word onder het mom van nooit meer Enschede de hele vuurwerk traditie in Nederland naar de klote geholpen en krijgt iemand met wat illegaal vuurwerk de veroordeling die past bij moord en doodslag.

FUCK enschede!

Bovenaan