Verkoopdagen vuurwerk december 2012

Moontan

Moderator
Medewerker
We hebben dit jaar weer een schrikkeljaar

De verkoop van vuurwerk zal dit jaar plaats vinden op:

-Vrijdag 28 december 2012
-Zaterdag 29 december 2012
-Maandag 31 december 2012

DioR

Registered User
Gelukkig, de dag der dagen bestaat nu uit een rustdag op de 30e. Kan ik lekker op mijn gemak de collectie bewonderen, fotograferen enz. Ieder geval minder kruitstress...

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Door dat verrekte schrikkeljaar hebben we helaas geen oudjaarsdag op Zondag... Daar moeten we mee wachten tot 2017.

roelz

Registered User
Juisttt.... Dat zijn de betere oudjaar's; met een rustdag tussen de verkoop dagen. Geweldig! En een dag eerder je vuurwerk in huis.. Een dag langer om te je-weet-wel..
Hoeveel dagen nog? :)

Moontan

Moderator
Medewerker
Mogen de winkels dan de 30e niet open? Kan me voorstellen dat winkeliers de 30e graag open gaan.

We hebben deze situatie al eerder aan de hand gehad.
Alles is geregeld in de Winkeltijdenwet.
Deze wet bepaalt (behoudens in de wet genoemde uitzonderingen) dat winkels niet open mogen zijn op zon- en feestdagen

Dim

Product Beheer
Medewerker
Ja, dat gaat een heerlijke tijd worden zeg! Gewoon een dag extra om door te lonten, klaar te zetten foto's te maken enzovoorts.

Ook mooi dat mn werkgever 31ste vanaf dit jaar als verplichte vrije dag erbij heeft staan! Dat betekend dus zonder vrij te hoeven nemen dat ik alle dagen vrij ben! hahahahha

Die zondag gaat voor zoveel rust zorgen, 2 dagen haasten om alles te kopen en te bekijken en dan 1 dag rust/stilte voor de storm!

PERFECT!

trimbaard

Registered User
Leuk allemaal, helaas gaan we dit allemaal niet meemaken volgens die luitjes van Maya. 21 december maar oud en nieuw vieren. Hahaha.

KoenL

Registered User
Hoe zit het eigenlijk in duitsland met de verkoopdagen van 2012? Is dit hetzelfde geregeld als in NL?

Dat is inderdaad hetzelfde als in Nederland:

Es kann passieren, dass am 28.12. schon verkauft wird! Es heißt nämlich, die letzten drei WERKTAGE des Jahres darf verkauft werden. Und wenn dann, wie 2012, ein Verkaufstag auf einen Sonntag fällt, dann wird am 28.12. auch schon verkauft!
Bron: http://www.gutefrage.net/frage/ab-w...nd-legales-feuerwerk-zu-kaufen-silvester-2011

In Deutschland ist der Verkauf von Feuerwerkskörpern der Klasse II an Privatpersonen nur an den letzten drei Werktagen des Jahres erlaubt, in der Regel vom 29.–31. Dezember. Fällt der 29. Dezember auf einen Freitag, Samstag oder Sonntag, ist der Verkauf bereits ab dem 28. Dezember gestattet
Bron: http://de.wikipedia.org/wiki/Feuerwerk#Deutschland

Of te wel: Als de 29 op een vrijdag, zaterdag of op een zondag valt wordt het vuurwerk ook op de 28ste verkocht. Het komt op hetzelfde neer als in Nederland. Het moeten 3 werkdagen zijn waarop het vuurwerk verkocht wordt. Zondag wordt niet als werkdag gerekend. Of de winkels die dag wel open zijn kan ik niet ontdekken op internet

sprinkhaan

Registered User
Zouden de winkels op die zondag wel mogen bevoorraden? Dat zou logistiek gezien er wel voor kunnen zorgen dat de beschikbaarheid van bepaalde artikelen op de laatste dag beter is als bij de normale verkoopdagen mischien......

Bovenaan