Veiligheid - Ouders

Jerph

Registered User
Hoi,

Ik heb nu al een aantal last van mijn ouders(vooral mijn vader). Hij blijft mij achtervolgen met "Je moet een bril op " Naja, ik ben dan de enige uit de straat en sta dan totaal voor lul. Ik heb hem al een tijdje geprobeerd te vertellen dat ik het niet wil, maar hij blijft toch doordrammen. Ik ben rete voorzichtig en zie alle gevaren in van vuurwerk. Ik heb geen illegale shit enz... Deze bril is zo'n grote rechthoekige bril voor het bouwen.

Hoe kan ik hier onderuit komen/Of een andere oplossing voor mijn ogen?

Gr.

Indien het bij de verkeerde sectie staat, graag moven ipv removen

freakjuh

Registered User
ik zou het gewoon doen, als het moet. weetje veiligheid staat voor op! dalijk heb je maar een oog... en dan zegt jou pap. heb het toch gezegt.. ;)

Mystifying Sage

Registered User
Gewoon een 'ronde' vuurwerkbril in de winkel kopen? Tevenskrijg je bij sommige winkels deze gratis... En anders zijn ze niet duurder dan 2 pleuries.....

Ook in modieuze kleuren aan te schaffen.

Tony

Administrator
Medewerker
Hoi,

Ik heb nu al een aantal last van mijn ouders(vooral mijn vader). Hij blijft mij achtervolgen met "Je moet een bril op " Naja, ik ben dan de enige uit de straat en sta dan totaal voor lul. Ik heb hem al een tijdje geprobeerd te vertellen dat ik het niet wil, maar hij blijft toch doordrammen. Ik ben rete voorzichtig en zie alle gevaren in van vuurwerk. Ik heb geen illegale shit enz... Deze bril is zo'n grote rechthoekige bril voor het bouwen.

Hoe kan ik hier onderuit komen/Of een andere oplossing voor mijn ogen?

Gr.

Gewoon DOEN!
Ik ben 34 en al mijn vrienden zijn een beetje van dezelfde leefdtijd. Juist wij weten wat er allemaal kan gebeuren, hoe voorzichtig je ook bent. Er valt genoeg troep uit de lucht wat jij niet meer ziet maar nog steeds in je oog kan komen. Vaak gaat dat er wel weer uit, maar als je pech hebt loop je heel je leven met een glazen ook of een lapje. Alsof dat zo leuk is?!

Als de kids die bij ons op visite zijn geen bril dragen dan mogen ze niet naar buiten.

D

Deleted member 17038

Guest
Hoi,

Ik ben rete voorzichtig en zie alle gevaren in van vuurwerk.

Gr.

Alle gevaren van vuurwerk zien.. Dat denken veel mensen en toch weet je nooit of die pot blijft staan. Of er een babypijl 10 cm verticaal en 20m horizontaal vliegt. Is iedereen in jou buurt zo voorzichtig?

Een andere optie om onder de bril uit te komen is... Al jou vuurwerk aan de mensen in de buurt geven en hun laten afsteken. Kan jij kijken uit het raam of met voldoende afstand! :hehe!:

En anders gewoon die bril op doen! En als je pa je er echt mee wilt helpen vraag dan of hij er voor kan zorgen dat iedereen een bril krijgt! Gewoon even met de andere vaders overleggen en klaar is Kees. Of henk of piet of jan. :hehe!:

nitraat12

Registered User
Opzoek gaan naar een bril genaamd firegoogs:

Even een foto op internet gezocht:

111230165251.jpg

Deze bril sluit mooi af bij je gezicht, zit lekker en ziet er niet raar uit!

Wolff_freak7

Registered User
Lekker op doen, en neem er dan ook gelijk een paar voor de mensen in je straat mee, dan lopen jullie er allemaal mee. dus hoef je je ook niet te schamen.

elmo

FPM Moderator
Als je voldoet aan de volgende punten hoef jij van mij geen bril op te zeten.
1.Sneller bent als klei en gips wat uit knallers kan komen.
2.Sneller bent als klei/gips en rommel wat uit de lucht kan vallen.
3.Sneller kan lopen als een baby-pijltje.
4.Sneller bent dan sterren/crackling wat uit een bombeta komt,als het mis gaat.
5.Sneller bent als .................

Aangezien je aan geen van deze punten kan voldoen,heeft je vader voor deze keer wel eens gelijk.
Hier in de buurt loopt bijna iedere jongere met een bril op, het wordt nog eens een rage,je hoort er niet meer bij als je geen brilletje op hebt.

Dus ga naar de vw winkel en koop z'on hippe moderne bril en zet hem op.

shinji

Moderator
Medewerker
Ik snap sinds vorige week helemaal wat de topicstarter bedoeld. Ik had ook een vader-zoon gesprek over de vuurwerkbril. Mijn zoon weigert ook zo'n bril op te zetten omdat hij het stom vind staan en papa heeft er ook nooit 1 opgehad, dus is het onzin.
Nu wilt het toeval dat ik vorig jaar een bijna blind ervaring heb gehad en dat ook redelijk duidelijk op film heb staan. Heb t filmpje laten zien en gelukkig zijn zowel papa ( ik dus) en zoon ervan overtuigd geraakt dat de bril opgaat dit oud & nieuw.

ThunderBall

Registered User
Ik snap de topic starter wel, ik zou het waarschijnlijk ook stom gevonden hebben toen ik jong was om als 1 van de weinige in mijn buurt met zo'n stomme bril op te gaan lopen, mijn dochter van 13 wil het ook liever niet, helaas voor haar zie ik nu het belang wel in van de vuurwerk bril en zodoende komt ze zonder niet buiten, gelukkig ziet ze zelf het nut van de bril ook wel, dus tot echte problemen rond om het dragen van de bril heeft het hier nog niet geleid.

Zelf ben ik brildragend dus ik heb er gèèn last van!

white thunder

Registered User
Ik snap sinds vorige week helemaal wat de topicstarter bedoeld. Ik had ook een vader-zoon gesprek over de vuurwerkbril. Mijn zoon weigert ook zo'n bril op te zetten omdat hij het stom vind staan en papa heeft er ook nooit 1 opgehad, dus is het onzin.
Nu wilt het toeval dat ik vorig jaar een bijna blind ervaring heb gehad en dat ook redelijk duidelijk op film heb staan. Heb t filmpje laten zien en gelukkig zijn zowel papa ( ik dus) en zoon ervan overtuigd geraakt dat de bril opgaat dit oud & nieuw.

Heeeeel verstandig!!Ook ik was eigenwijs en begin ook te beseffen,dat dr gewoon van alles uit de lucht komt vallen.En al ben je nog zo voorzichtig,ook bij andere mensen kan de fles omvallen terwijl de pijl net de fles uitschiet,en jij kom omhoog na het aansteken van jouw vuurwerk,of je kijk omhoog,naar jouw pijl,en de buurman zijn stok van zijn pijl kom omlaag :surprised:,.Dus ook ik met me 47 jaar,zet hem dit jaar op!!

wit1704

Registered User
idd , gewoon op doen.
Meeste ongelukken bij oog beschadigingen vinden ook plaats bij omstanders.

Dus er kan altijd wat uit de lucht vallen van potten van je buurman(nen).
Dat kan je niet altijd aanzien komen.

Waarom wil je zo'n risico lopen.
Ik ben 45 , in mijn tijd bestond het nog niet.
Wees blij, NU WEL.
En voor 1 a' 2 euro kom je veilig deze dagen door.

Drdrek

Registered User
Lekker belangrijk :huh:.... zo'n glazen oog schijn je ook de blits mee te maken ;-)

Vergeet niet dat hij 17 jaar is. Lekker in de puberteit. Het is heel belangrijk voor je wat anderen over/van je denken. Ook al is dat alleen als je het zelf denkt!

Dat buiten beschouwing gelaten... Doe wat iedereen (en je pa) zegt: Doe die bril op.

p-aart-y

FPM Hangouderen
Gewoon een bril kopen die je wel mooi vind. Deze op de dag zelf opzetten en wie weet ben je dan wel een trendsetter. Mij werd het ook verplicht toen ik een jaar of 16 was en nu is het de gewoonste zaak van de wereld.(Ben nu 28)

Bovenaan