Veel handtekeningen tegen vuurwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

thunderflash

Registered User
We moeten nu met zijn allen tegegas gaan geven anders zie ik het zwart in.Jammer dat de heren bonte en rietveld niet in de gaten hebben dat heel veel mensen afhankelijk zijn van de vuurwerk verkoop de laatste 3 dagen van het jaar.

looneytunie

Registered User
Voor zover ik weet zijn er al tien-tallen tegenpetities en acties gemaakt en geroepen. Helaas kom geen van de starters op het idee 1 grote gezamenlijke tegenactie op te werpen.
Want ik denk toch echt dat er meer mensen die het vuurwerk wel best vinden zijn, dan mensen die echt een totaalverbod willen!

Cameo

Registered User
De website van petities.nl deugt mijns inziens niet. Vele kennissen die ik heb gevraagd naar de andere petitie (vuurwerk moet blijven) te kijken hebben nog steeds geen bevestigingsmail gekregen. Mijn stem werd pas, nadat ik het 5 keer had geprobeerd, beantwoord met een bevestigingsmail.

Verder is het mij opgevallen dat de aantallen nogal eens fluctueren. Dit gedrag was o.a. op 3 januari waar te nemen. Kan er dan nooit eens een betrouwbare meting worden gedaan?

Het wordt nu inderdaad tijd voor feiten en aktie! Los van onze passie voor het onderwerp vind ik dat de Nederlandse burger het recht heeft te weten waar het echt om gaat. Feiten dus. Politici en (Groningse) stennismakers die met slordige aannames en slecht onderbouwde kreten zieltjes proberen te winnen moeten nu eindelijk eens gaan voelen hoe zij het volk bedriegen.

Cameo

thunderflash

Registered User
Welke acties nemen de vuurwerk importeurs eigenlijk het gaat hun natuurlijk ook aan aangezien zij er het meeste baat(financieel gezien)dat er geen verbod komt op conumentenvuurwerk van hun kant nog niets gezien of vernomen.

Sweet Laker

Registered User
Hoe je het draait, hoe je het keert. Als een verbod telkens door de kamer verworpen wordt, dan is het fijn dat ze 40.000 handtekeningen bij elkaar kunnen sprokkelen van een stel klagende, overal over zeurende NSB'ers, maar erdoor zal het dan niet komen lijkt me zo.

Waarom zouden ze het anders eerst verwerpen en dan zou het nu opeens wel goedgekeurd worden. Daar geloof ik vrij weinig van en anders wordt het rond oud en nieuw een villa'tje net over de grens in Belgie huren. Ga ik daar wel oud en nieuw vieren met belgisch vuurwerk. En als we dat nou met alle freaks doen hebben we in ieder geval genoeg vuurwerk om daar een mooi showtje van te geven.

weco1

Registered User
Hoe je het draait, hoe je het keert. Als een verbod telkens door de kamer verworpen wordt, dan is het fijn dat ze 40.000 handtekeningen bij elkaar kunnen sprokkelen van een stel klagende, overal over zeurende NSB'ers, maar erdoor zal het dan niet komen lijkt me zo.

Waarom zouden ze het anders eerst verwerpen en dan zou het nu opeens wel goedgekeurd worden. Daar geloof ik vrij weinig van en anders wordt het rond oud en nieuw een villa'tje net over de grens in Belgie huren. Ga ik daar wel oud en nieuw vieren met belgisch vuurwerk. En als we dat nou met alle freaks doen hebben we in ieder geval genoeg vuurwerk om daar een mooi showtje van te geven.

Maar toch, je weet het nooit met de Nederlandsche regering. De ene keer wordt een idee gewoon verworpen, en de volgende keer wordt het allemaal heel serieus genomen.
Ik persoonlijk vind dat we niet moeten afwachten, we kennen het spreekwoord toch allemaal; ''achteraan in de kudde stapt men in de stront''. Als we gewoon over ons heen laten lopen, dan werken we ons zelf in de nesten.
Ik vind het ook jammer dat men in de media alleen maar spreekt over een petitie voor ''een verbod op vuurwerk''. Maar weinig mensen buiten ons weten dat er een tegenovergestelde petitie is gestart.

Maargoed, ooit zal dat verbod er toch van komen denk ik. Dan kopen we credits op internet, en schieten deze vervolgens buiten af via onze computer. Iedere inwoner heeft zijn eigen 3D-bril en een hoofdtelefoon om zijn graphics te bekijken...:smile1:

Laatst bewerkt:

Heretic

Registered User
Nederland is verbod gek geworden, een traditie als deze gaan verbieden is echt wel van de zotte. Waarom zijn er zogenaamd zoveel mensen tegen als ik iedereen hier in mijn dorp vol vuurwerk zie afsteken? Of de mensen die nooit wat kopen, wel zie genieten als ik mijn siervuurwerk afsteek? Natuurlijk zijn er de vandaaltjes die alles slopen en daar moet hard tegen opgetreden worden, maar mag ruim de helft van Nederland niet even 1 dag dit pleziertje hebben? Ik wil geen profs die een grote vuurwerk show gaan geven, want ik vind grote shows geen klote aan. De spanning van jou vuurwerk aansteken, en het gevoel dat het geeft als jou 100k staat te klappen en iedereen staat te juichen zijn niet te vervangen door zo'n show! Ik word hier heel erg depri van :(

Plum Bloom

Registered User
Zie het niet zo somber in. Grote partijen zullen hier hun handen niet aan branden. Veel te bang voor stemmenverlies, nog los van de onhaalbaarheid van alles wat Bonte en zijn vrienden willen. Bonte is vooral bezig met zijn eigen toko; hij krijgt door dit soort gedoe veel naamsbekendheid die zijn politieke carriere vooralsnog ten goede komt. Vooralsnog, want types die voortdurend ondoordachte plannen spuien, belanden na verloop van tijd vanzelf wel op een zijspoor.

gandalf

Registered User
40.000 stemmen op dik 16.000.000 inwoners? Dat is maarliefst minder dan 0,25% van de inwoners van nederland oftewel 1 op de 400 mensen. Dit zou pas echt een voorbeeld zijn van hoe een kleine goep het voor een grote groep verpest! Nee maak mezelf nog steeds niet echt druk over het verdwijnen van deze traditie en ik denk dat den haag daar hetzelfde over denkt aangezien het een hele berg met belastingcentjes en werkgelegenheid met zich meebrengt! Zou groen links wel beseffen hoeveel energie het kost om die 40.000 zielige-zeikerige mieren neukers online een petitie te laten ondertekenen met al die pc's en laptops? Wat een nodeloze verspilling van met veel pijn en moeite opgewekte energie door deze mediageile milieu-activisten!

joszie

Zilveren Member
ja erg jammer dat er zoveel mensen de petitie ondertekenen. In mijn ogen alleen maar een teken dat mensen in Nederland bekrompen zijn en te snel leugens volgen.
maar goed, ik kan me niet voorstellen dat de kamer nu ineens voor een verbod is. Wel kan het zijn dat de afsteektijden veranderen...
misschien dat we een gezamelijke brief naar de kamer kunnen sturen? hebben ze in ieder geval een beetje tegengeluid? met daarin de werkelijke feiten e.d.

en mocht er toch een verbod komen dan moeten we de jaarwisseling maar als alle liefhebbers bijeen samen gaan vieren. Lekker vuurwerk in het buitenland halen en dan massaal gaan afsteken!!!

Master-G

Registered User
De mensen die de petitie nu ondertekend hebben,die zullen met de oud en nieuw wel allemaal alleen gezeten hebben.
Want waar het toch om gaat met oud en nieuw is gezelligheid en vuurwerk en ik denk dat dit niet zo van die gezellige mensen zijn.
Maar dat is mijn mening.
Ik wordt hier schijt ziek van,van de week vallen er ook honderde gewonden op het ijs,gaan we dat dan ook verbieden?

Tony

Administrator
Medewerker
[adminbreak] Omdat er nu in 4 threads 1 en dezelfde discussie loopt zet ik deze thread op slot. Iedereen zit zich boos te maken (begrijpelijk) en dat komt niet ten goede van het forum en de gezelligheid. Laten we lekker na praten over oud en nieuw en op de achtergrond werken een aantal websites samen aan een tegenaktie[/adminbreak]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan