Valencia (Sp, Festival de Pirotecnia 34)

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Where: Alemeda river bed
Time: 23.59 (first), Right after first show the second show
Who: Europla & Ricasa
What: Castillo (Big professional fireworks)
Why: Nou d'Octobre (9th of Oct, day of Valencia)
More info:
The Provincial Council of Valencia has increased the budget for the Festival of Fireworks 2013 on the occasion of the Feast of the Nou d'Octubre.

The initiative is a strong commitment to support Valencian companies. They already fired last October and will do so again in Valencia next year.
The cost of the event in 2013 is 167,685 compared to 122,000 euros this year and represents an approach to the cost of 2011 when it conducted an expense of 180,000, according to the council.

The Head of the Music and Theatre of the Provincial Council of Valencia, Cristobal Grau, ¨ said the fireworks industry supports through the festival. We've made ​​a major change, we are sure that they are the Valencian companies that shoot in the contest "
He added that the provincial corporation "is in talks with the municipality of Valencia technicians to improve and enhance the festivities show pyrotechnic July Fair", as already announced in October Valencia City.

Dennis010

Registered User
Re: Valencia: Festival de Pirotecnia 34

Mooi nieuws Jos :) Nog geen twee maanden terug zaten we er nog, en nu al weer denken aan boeken.. hmmm :lub:

NJPB_

Registered User

Is dit maar een dag of zijn dit meerdere dagen? Volgens mij las ik dat het vorig jaar meerdere dagen waren. Is de datum al zeker bekend of kan dit nog veranderen? Is deze dag/ dagen vergelijkbaar met Fallas qua vuurwerk?

Koetje

Registered User

Op zich wel opzienbarend dat het budget omhoog kan in deze zware tijden voor Valencia..

Firecrack-R

Registered User

Hetgeen wat gelijk door mijn hoofd schiet is de teruggang in kaliber.

Er zullen vast mensen zijn die denken: ja, maar kaliber is niet alles. Uiteindelijk ik vlieg uiteindelijk helemaal naar Spanje voor die ervaring, de ervaring van op zo'n kort mogelijke afstand van het vuurwerk staan. Ik laat niet voor niets m'n nek zo lijden..!

Maargoed, het zal nog steeds wel een toffe show worden hoor met zo'n enorm budget en mooie producten etc.

Tony

Administrator
Medewerker

Ik ga speciaal voor de manier van schieten.
De Valenciaanse manier vind ik 1 van de betere ter wereld. Zelfs met 6 a 7 inch maken ze mijn erg blij.
Daarbij het weer, het eten, de gezelligheid en een paar mascletas eromheen maakt het compleet.

brian the freak

Registered User

Is dit maar een dag of zijn dit meerdere dagen? Volgens mij las ik dat het vorig jaar meerdere dagen waren. Is de datum al zeker bekend of kan dit nog veranderen? Is deze dag/ dagen vergelijkbaar met Fallas qua vuurwerk?

Iemand die hier een antwoord op heeft? En mag je zelf ook klein spul stoken ?

Poziloc

FPM Hangouderen

Of het mag weet ik niet, maar de lokale bevolking doet het in iedergeval niet....lijkt er dus op, dat het dan niet mag.

Tony

Administrator
Medewerker
Of het mag weet ik niet, maar de lokale bevolking doet het in iedergeval niet....lijkt er dus op, dat het dan niet mag.

Je mag het hele jaar vuurwerk afsteken alleen zijn daardoor de mensen wat relaxter en doen ze het niet constant.

Michel_G

Zilveren Member

Afgelopen jaar waren het (net zoals voorgaande jaren) 2 shows op 1 avond. De eerste om 00.00u en de tweede volgt om 00.30u. Heb niet gelezen dat er sprake van was dat dit ging veranderen (is paar jaar terug wel sprake van geweest, van een nieuwe opzet, maar is nooit doorgegaan).

Datum is volgensmij (redelijk) zeker. De bedoeling is dat vanaf 2014 feestdagen, zoals de 19de van Fallas en de 9de in Valencia, verschoven gaan worden naar vaste weekdagen (een maandag meen ik). Dit is echter dit jaar nog niet van toepassing.

De shows zijn in principe in oktober groter dan die tijdens Fallas. (Budgetten zijn ook een stuk hoger). Hangt natuurlijk ook wel een beetje af met welke Fallas show je het vergelijkt, want als je bijv. een Nit de Foc van Ricasa neemt, dan schiet hij veel meer aan materiaal weg dan dat hij aan budget krijgt, dus beetje lastig vergelijken dan. Maar over het algemeen zijn ze toch nog echt wel stukje dikker.

Er zijn overigens in de dagen voor het 'festival' meestal ook nog wat Mascleta (nocturna) in Pobla de Vallbona (voorplaatsje van Valencia, goed met de metro te bereiken) welke absoluut ook de moeite waard zijn. En op de 9de kan je om 14.00u nog een mascleta meepakken op Plaza del Ayuntamiento.

PyroPlop32

Registered User

ik kan me herinneren dat de lokale politie er een aantal jaar terug niet zo blij waren met een aantal freaks die in oktober aan het stoken waren......

Dennis010

Registered User

De show van Europlá afgelopen Oktober.

De rest van de shows (ook in Pobla de Vallbona) staan op onderstaand youtube kanaal

brian the freak

Registered User

Misschien omdat dit op de Nederlandse manier ging? Alles los?

Hoeft niet perse. Weet nog dat ik een keer met mijn reisgenoten net de trap afliep het park in, en we staande gehouden werden door wat motormuisjes. We hadden alle een plastic tasje van pyroshopping en mochten meteen de helft inleveren terwijl we nog geen lont gezien hadden. En ze vragen het ook niet vriendelijk dus om een paar tikken te vermijden geef je al snel je spulletjes af. Even verderop stond een valenciaan met een 50mm candle en dat was dan weer geen enkel probleem...

Mats

Registered User

Hebben het een paar jaar geleden gehad bij palau in oktober, 3 pijlen en 1 boracho die meteen boven in een palmboom bleef hangen en deze in de fik zette, daarna meteen politie busjes door de bedding. Geen succes dus, mooi bij de terrasjes en de shows houden in oktober!

NJPB_

Registered User

Ik heb inmiddels meer duidelijkheid verkregen over dit festival. Het enige wat ik nog niet weet is wanneer en vanaf wanneer er shows zijn in Pobla de Vallbona. Ik wil misschien van 8 tot 10 oktober gaan. Dan heb ik in ieder geval de 9e 2 avondshows en 1 mascleta, de 8e en 10e zijn voor mij nog onbekend. Iemand die kan helpen?

Bovenaan