Utrecht pakt overlast vuurwerk harder aan

Moontan

Moderator
Medewerker
Utrecht pakt overlast vuurwerk harder aan

Toezichthouders in Utrecht gaan bij de komende jaarwisseling in trio's surveilleren in plaats van in duo's. Zo willen ze overlastgevende jongeren makkelijker aanhouden.

Medewerkers van de afdeling Toezicht en Handhaving gaan net als vorig jaar tot tien uur 's avonds controleren, schrijft De Telegraaf. Daarna neemt de politie het toezicht op vuurwerkoverlast over.

Er komen geen vuurwerkvrije zones. Dat wilden GroenLinks en de Partij voor de Dieren graag. Zij zetten een vuurwerkmeldpunt op, maar de gemeente wil niet aan hun wensen voldoen.

Afgelopen jaarwisseling brandden 32 auto's uit. Op sommige plekken moest de Mobiele Eenheid (ME) ingrijpen. Toch sprak burgemeester Van Zanen van een redelijk rustige Oud en Nieuw.

528311_480.jpg

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1339885/utrecht-pakt-overlast-vuurwerk-harder-aan.html

joszie

Zilveren Member
32!! autobranden.. wow. ik snap niet zo goed (en heb het nooit gesnapt) waarom de jaarwisseling een uitlaatklep van al je frustraties en agressie moet zijn...

petertje23

Registered User
32!! autobranden.. wow. ik snap niet zo goed (en heb het nooit gesnapt) waarom de jaarwisseling een uitlaatklep van al je frustraties en agressie moet zijn...
Helemaal mee eens!
En ik snap ook niet wat al die autobranden en agressie met vuurwerk te maken hebben en waarom dat steeds in 1 adem met elkaar genoemd word?

GMP82

Zilveren Member
Omdat dat de makkelijke weg is...

Liever vuurwerk de schuld geven, dan moeten inzien en toegeven dat je de grip op (delen van) de bevolking volledig kwijt bent.

Sweet Laker

Registered User
Dat krijg je als men de burger steeds harder pakt waar ze maar gepakt kunnen worden zonder er een goed alternatief voor te plaatsen.

In plaats van dat de regering de problemen zodanig aanpakt dat de burgerij zich weer gezien en gesteund voelt gaan ze alleen maar verder met het uitknijpen van de middenstand en de rangen daaronder.

En het leuke is dat de relschoppers altijd in een donker daglicht gezet worden terwijl de hoge heren met dikke bonussen wegkomen. Who's the real criminal,..

Bovenaan