Tripmovie toegevoegd! A trip to Succivo 2015 (Italy)

KoenL

Registered User
In het weekend van 11 en 12 juli zijn Patrick en ik afgereisd naar het Italiaanse dorpje Succivo dat 12 kilometer ten noorden van Napels ligt. Toen we boekten zouden er vier avondshows geschoten worden, maar naar mate de tijd vorderde werd het programma aangepast en bleven er twee dagshows, een Mascolata Napoletana (mascoli) en twee pyromusicals over. De pyromusicals waren het meest interessant, daarom plaatsen we die als eerste.

De eerste pyromusical werd geschoten door Pirotechnia Padre Pio uit San Severo. De show begon met Time to Say Goodbye, maar dit bleek de intro van Padre Pio te zijn. Er werden veel singelshots en kleinere kalibers gebruikt. Een leuke toevoeging was een 360 graden rad. De timing was erg goed, maar er zaten wel wat fouten in de opbouw van de singelshots. Vooral het laatste stuk van de show is dat duidelijk te zien. Wat mij opviel bij de producten was de hoeveelheid sterren per product, bij zowel de bommen als bij de mines. Ik heb erg genoten van de show. Door de bebouwing moesten we dichterbij de show staan dan voor de foto en film wenselijk was, maar desondanks zijn we met mooi beeld thuis gekomen.

Film Pirotechnia Padre Pio 11/07/15 - Succivo 2015

DSC_3321.jpg

DSC_3342.jpg

DSC_3339.jpg

DSC_3388.jpg

DSC_34172.jpg

Meer beelden volgen! Wil in ieder geval Patrick, Jeffrey en Ricardo bedanken voor de leuke trip. Het was relaxt en wat mij betreft voor herhaling vatbaar!

De tweede pyromusical werd geschoten door BIG Bruscella. In deze show werden meer grotere kalibers geschoten, maar ik denk dat we niet groter dan 6 inch gezien hebben. Wel werden er een aantal cilinders gebruikt, maar ook dit waren niet de cilinders waar we voor naar Italië kwamen. De muziek had (net als bij Padre Pio) anders gemogen, maar de uitvoering was leuk. Het klinkt negatief, maar het was wel genieten!

Film Pirotechnia BIG Bruscella 11/07/15 - Succivo 2015

DSC_3442.jpg

DSC_34521.jpg

DSC_3453.jpg

DSC_34581.jpg

DSC_3470.jpg

DSC_34971.jpg

DSC_34982.jpg

DSC_35192.jpg

Ook van deze trip hebben we een korte tripmovie gemaakt. Je ziet er onder andere beelden van de dagshows en de mascoli. Deze waren dusdanig klein dat we ze niet apart online zetten. De film kan je hieronder zien! Have fun!

Laatst bewerkt:

densta

Registered User
Re: A trip to Succivo 2015 (Italy)

Leuke pyromusical. De korte stukjes muziek spreken me erg aan. Vond t daardoor wel een beetje rommelig overkomen. Maar alles bij elkaar heb ik genoten van de film.
Thnx voor verslag en de film.:thumbup:

D

Deleted member 17038

Guest

Ik vind het ook een mooi showtje! Wel heb ik meteen een vraag, hoeveel mm is de groothoek die jullie gebruiken in die wide shots?

KoenL

Registered User

NIEUWE FILM EN FOTO'S!

De tweede pyromusical werd geschoten door BIG Bruscella. In deze show werden meer grotere kalibers geschoten, maar ik denk dat we niet groter dan 6 inch gezien hebben. Wel werden er een aantal cilinders gebruikt, maar ook dit waren niet de cilinders waar we voor naar Italië kwamen. De muziek had (net als bij Padre Pio) anders gemogen, maar de uitvoering was leuk. Het klinkt negatief, maar het was wel genieten!

Film Pirotechnia BIG Bruscella 11/07/15 - Succivo 2015

DSC_3442.jpg

DSC_34521.jpg

DSC_3453.jpg

DSC_34581.jpg

DSC_3470.jpg

DSC_34971.jpg

DSC_34982.jpg

DSC_35192.jpg

Ricardo1979

Registered User

Ik vond het ook gezellig Koen volgende keer drinken we een paar biertjes meer. Haha

tronetti

Registered User

Da's een dubbele post Koen, 2 x Bruscella...overigens erg mooie foto's.
Maar bedankt voor de beelden. We gaan steeds meer pyromusicals zien vrees ik, is op zich niet verkeerd, maar ik denk dat we toch allemaal wel voor de traditionele shows gaan. Veel bedrijven schieten in dit soort shows nog steeds erg veel Chinees.
In Parete in April dit jaar heeft Bruscella ook nog een pyromusical geschoten, en tussen de tracks schoten ze 'bomba da tiro's'.
Het beeld wordt dan weer al heel anders.

Dank voor het delen!

Moontan

Moderator
Medewerker

Gaaf dat jullie deze trip gemaakt hebben. Leuk verslag en dank voor het delen van de film en (mooie) foto.s.
Ik heb genoten van de show!!

KoenL

Registered User

Da's een dubbele post Koen, 2 x Bruscella...overigens erg mooie foto's.
Maar bedankt voor de beelden. We gaan steeds meer pyromusicals zien vrees ik, is op zich niet verkeerd, maar ik denk dat we toch allemaal wel voor de traditionele shows gaan. Veel bedrijven schieten in dit soort shows nog steeds erg veel Chinees.
In Parete in April dit jaar heeft Bruscella ook nog een pyromusical geschoten, en tussen de tracks schoten ze 'bomba da tiro's'.
Het beeld wordt dan weer al heel anders.

Dank voor het delen!

Haha je hebt gelijk! Ook wat die pyromusicals betreft. Is er een verklaring voor dat we dit meer gaan zien?

tronetti

Registered User

Niet direct, in het algemeen werden er in Noord Italië meer pyromusicals geschoten dan in het zuiden.
Het is gewoon een trend die zich langzaam uitbreidt naar het zuiden. In Adelfia vorig jaar werden er ook 2 geschoten, waarvan één een promotie show.
In Parete ook al één. Al werden er op Sicilië al vrij veel kleine pyromusicals geschoten tijdens een processie.

Het valt me op dat sinds Pyroemotions zijn 'extravaganza' shows schiet, er meer pyromusicals geschoten worden, waaronder ook het gebruik van het 360 graden rad.
Vermoedelijk willen organisatoren ook steeds meer een totaalpakket. En als er een versobering optreedt in de traditionele shows, zullen we dit soort pyromusicals steeds meer gaan zien.

Laatst bewerkt:

RNBakker

Registered User

Fijn zo'n lekkere trip naar Italië. Ondanks de minder traditionele shows hebben jullie het toch mooi gehad. Bedankt voor de beelden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

KoenL

Registered User
Ook van deze trip hebben we een korte tripmovie gemaakt. Je ziet er onder andere beelden van de dagshows en de mascoli. Deze waren dusdanig klein dat we ze niet apart online zetten. De film kan je hieronder zien! Have fun!

densta

Registered User
Weer genieten deze film. Lekker vlot muziekje erbij wat weer goed past bij de korte stukjes wat je weer ziet. Zelfs t vliegen ging snel zag ik:p

Bovenaan