[Tourbillion] Welke blokken?

Thundah

Registered User
Hallo,

Ik ben opzoek naar een flowerbed met het effect Tourbillion (mét gevulde kern, oftewel een pistil) erin verwerkt. Ik ken de Jorge SK1025, en de JW1023, maar ik vraag me af of er meer zijn, en zo ja; welke, en weet je ook wat ze zouden moeten kosten?

Bij voorbaat dank.
-Sander:w

Laatst bewerkt:

casdeman

Registered User
misschien is het goed om het effect uit te leggen, niet iedereen zal weten wat het precies inhoud. ;)

Ik ben verder niet zo thuis in jorge, maar ik lees ergens dat het blok jw1023 ook een silver tourbillion effect bevat...

Laatst bewerkt:

Huge_Cohones

Registered User
Er zijn zat blokken met draaikolken, gewoon even goed zoeken bij product movies enz.
Ik weet zo maar 2 blokkies uit m'n hoofd:

Weco Venezia
Poisonous Spider (Geen Bonbridge)

Gr, Huge

PS: Tourbillions zijn draaikolken

Thundah

Registered User
casdeman zei:
misschien is het goed om het effect uit te leggen, niet iedereen zal weten wat het precies inhoud. ;)

Oké, bedankt, komtie:

Het tourbillion-effect zijn zilveren spinners.. je ziet ze (imho veel te) weinig in shows, dus ik post een foto:

hmnapj.jpg

Een tourbillion-effect kan met een pistil zijn, zoals op de foto, welke dan in een andere kleur is, maar ook zonder.

Ik zoek eigenlijk een flowerbed met tourbillion mét pistil.

Bedankt :)

Huge_Cohones zei:
Er zijn zat blokken met draaikolken, gewoon even goed zoeken bij product movies enz.
Ik weet zo maar 2 blokkies uit m'n hoofd:

Weco Venezia
Poisonous Spider (Geen Bonbridge)

Gr, Huge

PS: Tourbillions zijn draaikolken

Jamaar ik zoek dus een blokje met tourbillion mét pistil :) Dat had ik meoten vermelden, sorry. Toch bedankt.

casdeman zei:

Ik ben verder niet zo thuis in jorge, maar ik lees ergens dat het blok jw1023 ook een silver tourbillion effect bevat...

Ja, deze kende ik ook. Echter was ik tijdens het schrijven van dit topic de naam kwijt.

Laatst bewerkt:

Huge_Cohones

Registered User
Thundah zei:
Jamaar ik zoek dus een blokje met tourbillion mét pistil :) Dat had ik meoten vermelden, sorry. Toch bedankt.

Tja, dan ga je denk ik al snel naar losse shells. Ik heb dit effect in ieder geval nog niet gezien in blokjes.
Bommen met tourbillion en pistil zijn bijv. Weco Princess en Jorge Fire Flower.
Maar is toch wel effe andere koek dan een standaard blok he... ;)

GR, Huge

Laatst bewerkt:

Thundah

Registered User
Huge_Cohones zei:
Tja, dan ga je denk ik al snel naar losse shells. Ik heb dit effect in ieder geval nog niet gezien in blokjes.
Bommen met tourbillion en pistil zijn bijv. Weco Prinzess en Jorge Fire Flower.
Maar is toch wel effe andere koek dan een standaard blok he... ;)

GR, Huge

Inderdaad. Misschien dat iemand anders dan wel een blok weet?

Toch heel erg bedankt, deze 2 namen zal ik onthouden.

kruitsnuiver

Registered User
de weco ''princess bombe'' is alleen erg duur.

voor de rest zou ik ook geen blok weten met een tourbillion met een pistel, ik zou het ook graag willen weten want het is wel een heel erg mooi effect.

Ivanhoe

Registered User
Er werd om een blok gevraagd. Om het effect nog even te verduidelijken. Bij een tourbillon effect zijn de spinners gegroepeerd in een cirkel, waardoor ze veel weg hebben van de bladeren van een bloem (zoals je ook op de foto kunt zien). Met de pistil erin is het plaatje compleet. Venezia en Poisonous Spider (en ook helios van weco om een ander te noemen) hebben wel spinners, maar hebben verder niets met het tourbillon effect te maken.

Laatst bewerkt:

casdeman

Registered User
Ivanhoe zei:
Venezia en Poisonous Spider (en ook helios van weco om een ander te noemen) hebben wel spinners, maar hebben verder niets met het tourbillon effect te maken.

Dat was inderdaad ook mijn vermoeden :) Er schiet me trouwens ook te binnen dat ik jaren geleden die lunig pijlen heb gehad, daar zat ook een soort purple tourbillon to thunder bij, nostalgie :'( :9

Thundah

Registered User
nitraat4life zei:
Heeft de helios pijl dit effect ook niet trouwens?

Dat lijkt me sterk, aangezien het effect 99 van de 100 keer bereikt wordt met shells van 4" en groter..

En die ene keer van de 100 zoek ik dus..;)

goost

Registered User
aangezien blokken vrijwel nooit het kaliber hebben waarbij je een mooi tourbillion effect bereikt, zal je dit waarschijnlijk ook niet vinden. groot kaliber blokken hebben sowiezo eerder mixed effects en de 4" meestal peony's. je komt dus zoals gezegd eerder op spinners uit.

misschien nog leuk om te vermelden dat de jorge fire flowers (volgens mij) een cyllinder shell is.

Bovenaan