Totale vuurwerkschade in Hilversum ruim 25 mille

Plum Bloom

Registered User
HILVERSUM - Hoewel de jaarwisseling in Hilversum volgens de brandweer en politie rustig verliep, bedroeg het totale schadebedrag door vuurwerk toch weer 25.278 euro. Dat meldt burgemeester Pieter Broertjes.

Het totale schadebedrag geldt vanaf 29 oktober 2015 tot en met 7 januari dit jaar. Maar liefst 38 afvalbakken (schade 13.528 euro) zijn in die periode kapot geknald. Tussen 29 december en 1 januari zijn twee afvalbakken (700 euro) opgeblazen. Ook de schade aan parkeerdeksels en putdeksels was tijdens de jaarwisseling - net als vorig jaar - groot: 11.750 euro. Het totale schadebedrag tussen 29 december en 1 januari bedroeg (inclusief afvalbakken) 12.450 euro.

Daar komen nog de kosten van (onder meer de 10.000 euro kostende vuurwerkshow) ongeveer 25 mille én het vuurwerkdetectiesysteem in Kerkelanden (13.000) bij. De gemeente ontvangt nog wel 6100 euro van twaalf sponsoren.

Broertjes noemt de vuurwerkvrije zone, waarmee hij in de dagen voor de jaarwisseling veel in de publiciteit stond, een succes. De regels werden door (nagenoeg) iedereen gerespecteerd en 'een merendeel van de mensen op straat reageerde ook positief op een gebied waar zij zonder dat het vuurwerk hen om de oren vloog, veilig en rustig konden feestvieren'. Binnenkort moet duidelijk zijn of de vuurwerkvrije zone tijdens de volgende jaarwisseling wordt uitgebreid.

Broertjes schrijft dat hij mails van burgers heeft binnengekregen met complimenten en bedankjes voor het in werk stellen van een vuurwerkverbod. 'Er zijn meerdere verzoeken binnengekomen voor extra vuurwerkvrije zones. Bijvoorbeeld in de Kerkelanden en in de omgeving van De Oude Haven. Er is veel overlast rondom het Melkhuisje gemeld. Ook wordt er aandacht gevraagd voor vogels en dieren die veel overlast ervaren van het vuurwerk.'

Of het vuurwerkdetectiesysteem, dat van 18 december tot 31 december 18.00 uur werd ingezet in Kerkelanden, volgend jaar terugkeert in Hilversum wordt later deze maand duidelijk. Vorige week meldde deze krant al dat ondanks de 685 meldingen van vuurwerkoverlast er geen enkele boete was uitgedeeld. Wel hebben toezichthouders waarschuwingen uitgedeeld.

Om de jaarwisseling volgend jaar toch nog iets feestelijker te laten verlopen, wil Broertjes - naast een vuurwerkshow - marktkramen plaatsen voor voor verenigingen, bijvoorbeeld een sportvereniging met oliebollen of Glühwein. 'De muziek (het podium) moet meer gericht zijn naar het vuurwerk en er kan meer aandacht zijn voor de Mediastad bijvoorbeeld door schermen waarop cabaret wordt uitgezonden', aldus Broertjes. Hij heeft bovendien het idee om een aftelklok te regelen. De ambitie is daarbij landelijk de klok af te laten tellen in Hilversum.

http://www.dichtbij.nl/t-gooi/regio...uurwerkschade-in-hilversum-ruim-25-mille.aspx

Koetje

Registered User
De vuurwerkshow en het vuurwerkdetectie systeem rekenen we voor het gemak ook maar even onder het schadebedrag, althans zo leest het. Slecht opgesteld bericht en Broertjes lijdt een beetje aan grootheidswaanzin. Net als Bonte is het zijn levenswerk om vuurwerk te vernietigen.
Ook de gemeenteshow zal binnen een paar jaar weg zijn als het ooit tot een verbod komt.

Wel schandalig hoeveel straatmeubilair er is opgeblazen met al dat consumentenvuurwerk.

Moontan

Moderator
Medewerker
Heb ik de pech inwoner te zijn van een dorp (met 88.000 Inwoners) waarvan de Burgemeester een vuurwerkhater 1e klas is en die uit is op eeuwige roem om als eerste persoon in de geschiedenis door het leven te gaan die het voor elkaar gekregen heeft om er een landelijk vuurwerkverbod door heen te krijgen.

Ik heb alle berichten in onze regionale media gelezen en vele mensen gesproken waaruit blijkt dat Broertjes leugens vertelt.

Door de berichtgeving ben ik behoorlijk geemotioneerd. Ik kan niet tegen onrechtvaardigheid.

Maar ik heb mijzelf beloofd dat ik in 2016 alles, maar dan ook alles,in het werk zal stellen om Broertjes behoorlijk tegengas (individueel, maar ook georganiseerd) te gaan geven zodat zijn leugens boven water zullen komen.
De eerste steun heb ik inmiddels van Plum Bloom mogen ontvangen.Waarvoor dank.

Geloof mij maar mensen Broertjes is een veel gevaarlijker tegenstander dan Arno Bonte en zijn Groen Links clubje.

Ik kom binnenkort, maar wel spoedig,met meer feiten op tafel.!!

Laatst bewerkt:

RedBaron

Registered User
Heb ik de pech inwoner te zijn van een dorp (met 88.000 Inwoners) waarvan de Burgemeester een vuurwerkhater 1e klas is en die uit is op eeuwige roem om als eerste persoon in de geschiedenis door het leven te gaan die het voor elkaar gekregen heeft om er een landelijk vuurwerkverbod door heen te krijgen.

Ik heb alle berichten in onze regionale media gelezen en vele mensen gesproken waaruit blijkt dat Broertjes leugens vertelt.

Door de berichtgeving ben ik behoorlijk geemotioneerd. Ik kan niet tegen onrechtvaardigheid.

Maar ik heb mijzelf beloofd dat ik in 2016 alles, maar dan ook alles,in het werk zal stellen om Broertjes behoorlijk tegengas (individueel, maar ook georganiseerd) te gaan geven zodat zijn leugens boven water zullen komen.
De eerste steun heb ik inmiddels van Plum Bloom mogen ontvangen.Waarvoor dank.

Geloof mij maar mensen Broertjes is een veel gevaarlijker tegenstander dan Arno Bonte en zijn Groen Links clubje.

Ik kom binnenkort, maar wel spoedig,met meer feiten op tafel.!!

Het is belachelijk zoals deze Burgemeester in jouw stad de zaken doet omtrent vuurwerk. Ik snap je maar al te goed, zeker nu we jouw laatst weer op TV gepassioneerd hebben horen praten over onze hobby. Het is dan ook des te frustrerender als zo een Burgervader met halve waarheden of rond uit leugens iets probeert af te dwingen in zijn persoonlijke (want dat is het denk ik ook) strijd tegen vuurwerk.

In mijn vorige woonplaats Steenbergen hadden we een GroenLinks Burgemeester. Ik heb haar ooit eens gevraagd op me werk of zei in zo een verbod of vuurwerkvrijezones iets zag. ik kreeg godzijdank het antwoord dat zei dacht dat het alleen maar het probleem zou verschuiven en dat het in haar ogen niets oplost. Toch had ze het niet zo op vuurwerk (dat kan natuurlijk) maar zo lang er geen politiek draagvlak was zag ze niks in al die maatregelen. Tot op heden is er, naast een al jaren vrije zone rond het bejaardenhuis, verder geen vrije zone gekomen. Ze is helaas geen Burgemeester meer, want het was een van de weinige groenlinksers die alles wat meer nuchter en realistischer zag, dan de Bontes en Broertjes van deze wereld.

Maar Fred, inmiddels hebben we hier in FPM toch wel wat contacten opgedaan in de media dat we kunnen gebruiken om jouw strijd beter te kunnen voeren? bijvoorbeeld op Tv, Radio en kranten? Van mij heb je in ieder geval ook steun. Deze Burgemeester moet gestopt worden in deze krankzinnige strijd.

GMP82

Zilveren Member
Mensen willen geen vuurwerkverbod, mensen willen een ASO-verbod!!!
En dan liefst niet plaatselijk, maar landelijk!

Dit bericht is eigenlijk hét toonbeeld dat Broertjes de media 110% in de zak heeft.
1) Zijn vuurwerkvrije zones en centrale show hebben niet geholpen (nog steeds vergelijkbare vandalisme-schadepost)
2) Zijn detectiesysteem heeft gewoonweg dik gefaald. Het heeft alleen geld gekost en NIKS bijgedragen.

En toch weet hij er "positief" uit te komen in dit mediabericht.
Een gemiddeld politicus had allang aan de publieke schandpaal gehangen.

En inderdaad volslagen kansloos dat de kosten van de show én het detectiesysteem (waar niemand om gevraagd heeft) bij de schadepost gerekend worden.

rodepo

Registered User
Marco. Kijk onderstaand bericht en dan weet je genoeg. De enige manier om terug te vechten is met zijn eigen wapens.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pieter_Broertjes

Zozo zo zie je maar weer. Vriendjes politiek vind men belangrijker dan de waarheid.
Hij heeft het over mails met complimentjes, de andere mails verzwijgt hij zeker maar voor het gemak. Ik kan me niet voorstellen dat hij geen negatieve mail heeft gekregen.

Wat vind de gemeenteraad in Hilversum hier van?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

maartenvincent

Registered User
Ook de schade aan parkeerdeksels en putdeksels was tijdens de jaarwisseling - net als vorig jaar - groot: 11.750 euro.

Ik weet niet eens wat parkeerdeksels zijn. Iemand?
Maar dan nog, hoe kun je een putdeksel opblazen of beschadigen? Die dingen zijn toch massief metaal? Mis ik misschien iets?
Heeft hij het hier over schade aan het riool omdat iemand iets onder een deksel gooit? Vragen vragen vragen.

adgertic

Registered User
Komt ook allemaal door dat gevaarlijke Nederlandse consumentenvuurwerk die schades.....
Man wat haat ik het als onwetende mensen een veel te grote muil mogen hebben in de media.... ik hoop van harte dat je de strijd gaat winnen. Mijn steun heb je!

È La Mia Vita

Bovenaan