Tony in de METRO krant!

Tony

Administrator
Medewerker
Afgelopen week heb ik een interview gegeven aan de krant Metro! Het ging over vuurwerk en ze wilden er positief over berichten. Eva kornet die het stuk geschreven had duidelijk interesse in vuurwerk en wilde van alles weten en heeft vind ik er een leuk stuk over geschreven.

Ik hoop dat jullie het wat vinden!

Ps, De foto is door ons genomen in Valencia afgelopen Oktober met een Nikon d80!

Jie

Registered User
Vind het stuk positief maar wel kort, of lees ik zo snel. Nou ja beter kort en positief dan geen bericht.

AWG

Registered User
metro is nooit van de lange stukken.:blink1:

ik vind dat dit toch al een redelijk stuk is geworden qua grootte.
staat ook redelijk prominent op pagina 2.:bigsmile:

hardstikke bedankt tony. je hebt ons aller hobby goed in het zonnetje gezet.:amuse:

MrJoinT

Registered User
Leuk artikel, eindelijk eens niet negatief gerichte berichtgeving in de Media.

Helaas onthouden mensen doorgaans enkel de negatieve berichten. (zit in de aard van het beestje he)

Sweet Laker

Registered User
Zoals gezegd, pagina 2 is in een gratis krant zeker geen verkeerde plek. Marketing technisch meen ik dat links eerder gezien wordt als rechts. EN het artikel is flink groot uitgevallen. Dus het kan haast niet anders als dat de meeste mensen dit artikel direct zien.

En met zo'n pakkende opmerking "Je hoort bijna alleen maar slechte berichten deze tijd van het jaar" denk ik dat dit stuk veel gelezen wordt.

Oftewel METRO bedankt voor het plaatsen van dit mooi stukje journalistiek in deze 'zware' tijden voor vuurwerkliefhebbers! ;) :)

Rufes

Registered User
Mooi Artikel Tony!

Ik heb vanmorgen een interview afgegeven aan het Noord Hollands Dagblad.

Heb het over verschillende onderwerpen gehad. Vuurwerk in Nederland & Belgie. Belgisch vuurwerk. Professioneel vuurwerk, de diverse vuurwerkfora`s enzovoorts.

De journalist was zeer geintresseerd in vuurwerk en ik merkte dat hij er zelf ook nog wel het e.e.a van wilde leren. Doel van het interview was ook om vuurwerk positief in het nieuws te krijgen, en daar wilde hij graag aan meehelpen.

29, 30 of 31 december staat het in het Noord Hollands Dagblad. Zal nog wel even een berichtje plaatsen als het er in staat.

von urk

Registered User
Zo mag ik het horen! Eindelijk verstandige taal, en dat in de media!
Thnx Toon, hopelijk krijgt het vuurwerk eens een positieve wending kwa commentaar..!

thunderflash

Registered User
Het is altijd een goede zaak als vertegenwoordigers van de diverse fora het vuurwerk in een positief daglicht stellen.elk verhaal dat hieraan bijdraagt is mischien een stap in de goede richting om alle negativiteit rondom vuurwerk weg te nemen.Klasse Toon

Tony

Administrator
Medewerker
Het is altijd een goede zaak als vertegenwoordigers van de diverse fora het vuurwerk in een positief daglicht stellen.elk verhaal dat hieraan bijdraagt is mischien een stap in de goede richting om alle negativiteit rondom vuurwerk weg te nemen.Klasse Toon

Een aantal mensen van diverse fora's gaan hier in het nieuwe jaar had aan werken, geloof me maar!

engrealat

Registered User
Goed artiekel natuurlijk ! Positieve berichtgeving over vuurwerk ontbreekt ´nogal´ in de media.

Klein foutje in de titel alleen lijkt me als je de 2e zin van het artiekel leest, maar goed...

Relex

Registered User
Netjes, er zouden veel meer positieve en eerlijke berichtgevingen in de media moeten verschijnen.

Helaas doet de Nederlandse overheid er alles aan om vuurwerk in het verdomhoekje te plaatsen. Hoe kan je nou in zo een korte tijd per jaar veilig met vuurwerk leren omgaan?

Ik heb het gelukkig vanaf kleins af aan meegekregen van mijn ouders (jaar of 4). Leren veilig omgaan met vuurwerk zonder panisch te doen en als het misgaat hoe te handelen.

Maar tegenwoordig zie je ouders al in paniekraken met hun kinderen als er sterretjes zijn. Kinderen in Spanje e.d. groeien er ook gewoon mee op en nu heb ik geen cijfers, maar ik geloof niet dat het daar vaker fout gaat dan in Nederland.

De Nederlandse overheid zou meer verkoopdagen moeten toestaan en dan bv gecontroleerd afsteken, informatie verstrekken en dit ook op de scholen doen. Natuurlijk kan je laten zien wat de gevolgen zijn van pijpbommen, shells in je straat afsteken etc. maar vooral voorlichting verschaffen en erop drammen om als je toch zwaar vuurwerk afsteekt, de lonten met visco te verlengen

Thomaaa

Registered User
Erg mooi Tony. Ook vind ik het mooi dat Metro juist iets positiefs over vuurwerk wilt schrijven. Vaak is het toch andersom. Maar, dit stuk is heel erg netjes :)

Moontan

Moderator
Medewerker
Bedankt Toon voor deze o zo belangrijke bijdrage in een tijd dat consumentenvuurwerk moet lijden onder de heksenjacht van journalisten en antivuurwerk lobbyisten op zoek naar negatief nieuws over vuurwerk
Moge velen het voorbeeld van Toon volgen

Jean Cross

Registered User
Ik had het stukje in de krant zien staan, toen ik begon te lezen en ineens Toon zag staan dacht ik "EINDELIJK" eens een positief bericht in de krant over vuurwerk! Ik was echt blij dat het zo'n groot artikel was met een pakkende titel... zodat het iig aanspreekt en ook door Anti-vuurwerk personen gelezen zou worden. De inhoud is nou precies waar het om draait en gelukkig wist de journalist het goed te vertalen naar wat jij bedoelde. Hier wordt ik vrolijk van! Keep up the good work en laten we onszelf goed presenteren deze jaarwisseling! Dus vermijd die prullenbakken :blink:

ramon&marijke

Registered User
Altijd leuk om te zien dat er positieve stukken over vuurwerk geschreven worden! De Metro heeft de laatste tijd steeds vaker publicaties omtrend vuurwerk! Goed voorbeeld doet goed volgen!

Bovenaan