Titanova Delova

Ik weet niet of iemand deze zware knallers kent ook wel bekend als ''Grond Maroons'' vorig jaar heb ik deze met Oud en Nieuw mee kunnen aanschouwen ik denk dat er zo rond 20 gr Flash inzit met Titanium erin want bij de knal geeft hij een flinke Ti Vonken boeket en een zéér harde dreun!!!

product_pic_delova.jpg

Groeten,
Silberblitz

Laatst bewerkt:

zuen

Registered User
Mooi klappertje heb ze nog nooit gezien, wel heb ik wel eens gehoord van "gigant maroons"(ik dacht dat ie daar beter om bekend staat als het hetzelfde is)ook wist ik dat er in de gigant maroons veel kruit zit en ze een harde knal geven. Volgens mij heb ik er ook al wel eens een filmpje van gezien. ik denk eigenlijk dat deze en de gigant maroon hetzelfde zijn al weet ik dat niet zeker.

lars

Registered User

Ik had ze dit jaar ook zal eens kijken of ik het filmpje erop krijg.
de dreun is inderdaad zeer goed te noemen ook is deze knaller veilig om aan te steken een strijkkop op een harde lont. net zo als vroeger de betonstrijkers.

hoi he

lars

Laatst bewerkt:

PfreAk

Registered User
Ik denk niet dat ze erg gecharmeerd zijn van je vraag PfreAk!

waarom niet dan? het is namelijk zo dat ik deze aan kan komen, maar ik wil graag weten wat ze normaal kosten, of dat een beetje in verhouding is met degene waar ik ze van kan kopen...

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Ik denk dat je moeilijk een vergelijking kan maken qua prijzen.
Aangezien deze klappers grotendeels via de handellaren verspreid worden.
En aangezien elke handelaar een andere prijs vraagt....

Ik weet niet of deze dingen in Belgie onder de toonbank verkocht worden.
Maar ik denk het niet.

remio

Registered User
ik hoor prijzen van 10-15 euri ps...... verder is het net wat het jou waard is of je ze koopt of niet.

lars

Registered User
Had ze vorig jaar voor 5 euri ps.
weet nog geen prijzen van dit jaar. maar uit belgie komen ze zeker niet.

hoi he lars

saind

Registered User
Klopt niet, want zo worden uitjes genoemd.

Dat uitjes ground salutes worden genoemd wil toch niet zeggen dat deze zo niet mogen heten :wacko:?
Ik heb op een aantal lijstjes Ground salute (titanova delova) zien staan, dat een zink 901 een lawinepijl is wil toch niet zeggen dat een Extrem blitz knall rakete dat niet is?:blink1:

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Dat uitjes ground salutes worden genoemd wil toch niet zeggen dat deze zo niet mogen heten :wacko:?
Ik heb op een aantal lijstjes Ground salute (titanova delova) zien staan, dat een zink 901 een lawinepijl is wil toch niet zeggen dat een Extrem blitz knall rakete dat niet is?:blink1:

Ik wou hier eingelijk geen antwoord op geven...
Maar me onderbouwing.

Als je een uitje bekijkt, lijkt ie heel erg op een shell.
Alleen heeft een uitje geen stijglading, dus daarom wordt een uitje vanwege zijn uiterlijk een ground salute genoemd.
Want een uitje heeft ook een lang stuk lont. (Die je trouwens nooit uit elkaar moet rekken...)

Zo'n Titanova Delova, lijkt meer op een stuk knal vuurwerk.
Dus daarom, lijkt me het een stuk knalvuurwer, met de naam: Titanova Delova.
En Niet ground salute Titanova Delova, of Titanova Delova ground salute....

En giga vlinder, is toch ook geen ground salute giga vlinder.

Maar misschien worden ze nu ground salutes genoemd, omdat het woord Titan er in zit..

Maar dat zijn mijn gedachten kronkels.

Laatst bewerkt:

Wizz

Registered User
Ground salute is letterlijk vertaald "grondknal" en in het engels een veelgebruikte term voor een harde grondknaller, tis maar net hoe je er tegenaan kijkt.

Bovenaan