Tiel

Moontan

Moderator
Medewerker
26 mei vuurwerkshow Tiel

plaats : Tiel
provincie : Gelderland
Wie : Katan vuurwerk
wat : professioneel
waar : weiland, gelegen aan de Echteldsedijk/Groene Krib te Tiel
Tijd : tussen 21.00 uur en 23.00 uur.

Roeland FPM

FPM Filmer
Informatie website Kermistiel.nl:

Op 26 mei om ongeveer 22.00 uur zal de hemel in vuur en vlam staan als een meer dan fraai vuurwerk zal worden afgestoken. De nieuwste effecten, de mooiste kleuren en een grote diversiteit maken het vuurwerk tot een lust voor het oog. Kon ook genieten van de kermis en de schitterende vuurwerkshow en houdt deze avond vrij. U bent van harte welkom!!!

Mijn films van 2009, daarna ben ik niet meer in Tiel geweest maar wellicht dat ik dit jaar weer een kijkje ga nemen.

Deel 1

Deel 2

Roeland FPM

FPM Filmer
Zojuist Ronny Vos even gebeld. Schieten rond 22.00u à 22.15u. Ik ga proberen vanavond aanwezig te zijn maar weet niet of ik het ga redden.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Zo weer terug vanuit Centrum Tiel, naar de buitenwijk van Tiel.
Mooi showtje gezien.
Ik kijk dan niet vanuit het perspectief of het bepaalde thema's geschoten zijn.
Maar de effecten kwamen mij meer indrukwekkender tot mij over, dan wat ik vorige week in Arnhem gezien hebt.
Maar ik vind ook dat er effecten mooier/bijzonderder waren.
Gelukkig begonnen ze ook een kwartier later met schieten, het is dan nog steeds licht, maar de schemering is wat meer.
Ik heb ook foto's gemaakt, ik vind dat er mooie plaatjes bij zitten....
Foto's volgen.

Min puntje, dat er een aantal koekwouzen waren, die nood parachute ,,pijlen;; gingen schieten.
1 schoten ze zo laag, dat ie een paar meters achter het schietveld terecht kwam.
Beetje jammer weer.... gelukkig liep het allemaal goed af.

Laatst bewerkt:

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Test-2-Tiel.gif

Laatst bewerkt:

Roeland FPM

FPM Filmer
Uiteindelijk vrij onverwachts toch maar richting Tiel gereden, had weinig zin om alleen richting Tiel te rijden en totaal onverwachts vond mijn broer het wel leuk om even mee te gaan. Rond 21.40u daar aangekomen en het was zoals voorgaande jaren vrij rustig. Het vuurwerk ligt niet dichtbij de kermis, vandaar dat de aanloop van bezoekers wat minder groot is. Enkele freaks gezien en later kwam de sigaar ook nog even aan knorren met de VWM stickers op zijn ruit.

Om toch even over het showtje te beginnen. Ik ging er niet heen met hele hoge verwachtingen en ben blij weer wat vuurwerk te hebben gezien. Naarmate het einde naderde werden de bommen wel van wat betere kwaliteit (Original bommen meen ik gezien te hebben?) maar er zaten ook wat mindere effecten tussen. De combinatie's van effecten kwamen voor mij erg rommelig over. Hiermee wil ik de vuurwerkers absoluut niet afzeiken want het is (helaas) niet mogelijk om in elke show veel uren aan tijd te steken met het schrijven en bedenken van thema's etc. Zeker niet wanneer je zoals Katan niet een paar maar heel veel shows per jaar moet schieten. Het publiek was in ieder geval erg tevreden wat ik er van hoorde, en dat is uiteindelijk toch het belangrijkste.

Zoals de sigaar al aangeeft, erg jammer dat er weer mensen zijn die in dit geval noodsignalen afschieten. Normaal blijven die dingen een tijdje in de lucht hangen maar deze schoot echt schuin de lucht in en viel enkele meters van het vuurwerk op de grond en bleef daar nog een tijdje doorbranden.

De medewerkers van Katan en hulpjes bedankt voor de show, we hebben weer even kunnen genieten en een leuke avond gehad. Sigaar bedankt voor de prachtige platen!

gizmo75

Registered User
Helaas was het nog niet volledig donker bij de start van de show maar het kan altijd slechter zoals laatst in Arnhem! Hierbij mijn filmpje:

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Hey sigaar! Je hebt er maar 6 geplaatst!
Maar eh, dan zoek je toch elke keer je 10 absolute top-platen eruit? Scheelt een hoop scroll, scroll, scroll...

DSC_7211.jpg

DSC_7212.jpg

DSC_7214.jpg

DSC_7215.jpg

DSC_7217.jpg

DSC_7221.jpg

Sorry dat ik het misschien wat lomp zeg.
Maar wat een geneuzel zeg, dat je maar 10 foto's per post mag plaatsen.
Zo is voor mij de lol er ook van af.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Hey sigaar! Je hebt er maar 6 geplaatst!
Maar eh, dan zoek je toch elke keer je 10 absolute top-platen eruit? Scheelt een hoop scroll, scroll, scroll...

Ik zal eens kijken of ik in de toekomst iets met GIF bestanden kan doen.
Weet iemand hoe je kan doen...?
En dan bedoel ik een dia voorstelling, van mijn foto's in een GIF bestand.

Steef-Kaboom

Registered User
Uiteindelijk vrij onverwachts toch maar richting Tiel gereden, had weinig zin om alleen richting Tiel te rijden en totaal onverwachts vond mijn broer het wel leuk om even mee te gaan. Rond 21.40u daar aangekomen en het was zoals voorgaande jaren vrij rustig. Het vuurwerk ligt niet dichtbij de kermis, vandaar dat de aanloop van bezoekers wat minder groot is. Enkele freaks gezien en later kwam de sigaar ook nog even aan knorren met de VWM stickers op zijn ruit.

Om toch even over het showtje te beginnen. Ik ging er niet heen met hele hoge verwachtingen en ben blij weer wat vuurwerk te hebben gezien. Naarmate het einde naderde werden de bommen wel van wat betere kwaliteit (Original bommen meen ik gezien te hebben?) maar er zaten ook wat mindere effecten tussen. De combinatie's van effecten kwamen voor mij erg rommelig over. Hiermee wil ik de vuurwerkers absoluut niet afzeiken want het is (helaas) niet mogelijk om in elke show veel uren aan tijd te steken met het schrijven en bedenken van thema's etc. Zeker niet wanneer je zoals Katan niet een paar maar heel veel shows per jaar moet schieten. Het publiek was in ieder geval erg tevreden wat ik er van hoorde, en dat is uiteindelijk toch het belangrijkste.

Zoals de sigaar al aangeeft, erg jammer dat er weer mensen zijn die in dit geval noodsignalen afschieten. Normaal blijven die dingen een tijdje in de lucht hangen maar deze schoot echt schuin de lucht in en viel enkele meters van het vuurwerk op de grond en bleef daar nog een tijdje doorbranden.

De medewerkers van Katan en hulpjes bedankt voor de show, we hebben weer even kunnen genieten en een leuke avond gehad. Sigaar bedankt voor de prachtige platen!

Heb meegeholpen met de opbouw, ben geen original tegen gekomen... Ik stond te filmen op het veld zelf en schrok nogal van die kogel die niet ver van ons lande en maar door bleef branden, over de combinaties, alle waaiers die geschoten zijn waren telkens dezelfde 3 per schot, dus dat is een combinatie van 3 dezelfde shells... niet rommelig toch?
hier mijn video vanaf het veld, super bedankt katan voor de gelegenheid!

Roeland FPM

FPM Filmer
Heb meegeholpen met de opbouw, ben geen original tegen gekomen... Ik stond te filmen op het veld zelf en schrok nogal van die kogel die niet ver van ons lande en maar door bleef branden, over de combinaties, alle waaiers die geschoten zijn waren telkens dezelfde 3 per schot, dus dat is een combinatie van 3 dezelfde shells... niet rommelig toch?
hier mijn video vanaf het veld, super bedankt katan voor de gelegenheid!

Ik vond de show ook absoluut niet slecht, sterker nog. Als je deze show gaat vergelijken met de show uit 2009 vind ik dit al een hele verbetering. Alleen vond ik sommige combinatie's van effecten wat minder goed. Naarmate het einde naderde werd dit naar mijn mening wel steeds beter. Ik zie zelf graag een show die is opgebouwd uit verschillende thema's, i.p.v. meerdere soorten effecten doorelkaar.

Zo heeft iedereen weer zijn eigen smaak en mening, maar goed ook:hehe!:!

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Goedemorgen.

Gisteravond/nach aan het prutsen om een slide show te maken.
Het lukt toen niet, ik moest me foto's verkleinen want me computer trok het niet meer.
Nu net binnen 10 minuten het wel gefikst.
Test bestandje van 10 foto's, ik nu aan de slag met de 36 foto versie.
Wordt vervolgd.

Edit gelukt!
Veel kijk plezier.
Test-2-Tiel.gif

@ Heartworm, pas je post eens aan, wat staan er veel foto's in je post zeg!:happy:

Laatst bewerkt:

stefantvs

Administrator
Medewerker
Zowww hier dan ook ff me verslag :)

Gisteren 26-05-2012 was het weer zover ! Mocht weer helpen bij het bouwen van een showtje ! Rond een uurtje of 3 vertrok ik uit zoetermeer om richting tiel te gaan, op het station kwam ik nog een bekend tegen die ook naar tiel ging, dus de reis was wat gezelliger dan wanneer je alleen gaat. Rond een uur of 5 kwam ik aan in tiel, daar was nog niemand want ik was er een uur te vroeg. Ik besloot lekker in de zon te gaan bakken :) ! Uurtje later stond er een bussie van katan dr met mike en jon 2 telle later kwamen steef kaboom en jeffreak aan gelopen. Het werken kon beginnen ! 27 graden lekker muziekie erbij het kon niet beter ! Binnen 3 uur stond alles klaar, toen kwam de vraag van mike als ik evt zou willen helpen ....... Daar was maar 1 antwoord mogelijk ! En daar kwam me helm en fakkels, ik kreeg wat instructies want het wad de eerste keer voor mij om shells te schieten, jon vertelde mij het een en ander, en we konden gaan beginnen ! Toch wel spannend zo tussen de buizen te rennen maar alles is redelijk goed gegaan hier en daar wat foutjes van mijn kant sorry ! Volgende keer beter :) en oww jah bedankt voor die signaalpijl die onze kant op kwam..... Ik neem aan dat het niet een freak was ! :) stee,jeff,mike,jon BEDANKt !

525150_325482324194682_100001987508774_807481_1760870940_n.jpg

Laatst bewerkt:

mickeyzegtboem

Registered User
Nu zie ik die kistjes met mortieren voor de 2e keer op een foto verschijnen en nu gaat ik er toch even over zaniken :tounge:

Snap best als je een tekort aan materiaal hebt dat dit een noodoplossing kan zijn om flink wat bommetjes de lucht in te jagen, maar als je daar met de fakkel tussen loopt en midden in dat blok van 6x6 gaat een bommetje in de buis dan kan je echt koppen.

Het is een middagje werk om voor die 72 mortieren rekken te maken, en door de tussenruimtes die je dan hebt neem je zo veel mogelijk gevaar weg, en ik denk dat dat iets is waar je als bedrijf ook mee bezig moet zijn.
Tenslotte word niemand er blij van als er een ongeluk gebeurt op een veld waarvan de schade makkelijk te beperken was geweest....

R

Ronny Vos

Guest
Deze rekjes hebben we al staan,maar ook bij rekjes van 6 of 8 stuks met tussenruimtes blijft er ook weinig over bij een burst in de mortier.

Bovenaan