Thunder crackers produktie fout?

NLsandman

Registered User
Mijn kamaraad heeft 2 pakken met thunder crackers gekocht bij alpeco en wilde hij ze testen maar ze doen niets.
Lontjes gaan helemaal niet aan, met geen mogelijkheid en nu heeft hij het kruit uit dat rotje gehaald en proberen te laten ontbranden, er gebeurt helemaal niets.
Kruit in die rotjes is ook roest bruin, dat lijkt me ook niet te kloppen.
Kun je deze pakketjes weer aanbieden bij alpeco voor terug name?

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Waarschijnlijk hebben ze jouw kamaraad dummy's verkocht.
Deze kan je gewoon omruilen hoor,
ojaa vergeet je kassabonnetje niet mee tenemen ;)

NLsandman

Registered User
Vinnie zei:
Waarschijnlijk hebben ze jouw kamaraad dummy's verkocht.
Deze kan je gewoon omruilen hoor,
ojaa vergeet je kassabonnetje niet mee tenemen ;)

Aha mooi, hij maakte zich al helemaal druk.
Grappig dat ze zulke lontjes speciaal er voor maken, ziet er gewoon als viscose
uit.

Hier een foto van die cracker.
Afbeelding_002.jpg

P

poziloc

Guest
1 ding is zeker...deze komt absoluut door de testen heen...zal echt niet te hard klappen:) :p :+

zink901

Registered User
Ja dit is gewoon een foutje. Als er niet precies in de gaten wordt gehouden wat dummies zijn en wat niet haal je ze niet meer uit elkaar. Vaak zijn de doosjes en het uiterlijk van het artikel precies hetzelfde. Bijvoorbeeld een pakje Pirat dummies zit gewoon vol met strijkers. Het strijkkopje werkt zelfs echt, alleen zit hij helemaal vol het klei.

NLsandman

Registered User
poziloc zei:
1 ding is zeker...deze komt absoluut door de testen heen...zal echt niet te hard klappen:) :p :+

Die mogen zelfs hier in nederland verkocht worden, zou wel mooi zijn geweest als ik was aangehouden met die dingen, ze kunnen je niks maken zo:p

NLsandman

Registered User
zink901 zei:
Ja dit is gewoon een foutje. Als er niet precies in de gaten wordt gehouden wat dummies zijn en wat niet haal je ze niet meer uit elkaar. Vaak zijn de doosjes en het uiterlijk van het artikel precies hetzelfde. Bijvoorbeeld een pakje Pirat dummies zit gewoon vol met strijkers. Het strijkkopje werkt zelfs echt, alleen zit hij helemaal vol het klei.

Klopt, je ziet er absoluut niets aan, zijn niet van echt te onderscheiden, pas als je ze aansteekt dan doen ze het niet.
Hier zaten ook nep lonten op.
Zou de kans zijn dat er meer mensen dummies hebben gekregen, het waren 2 sloffen die mijn maat had gekocht.

NLsandman

Registered User
Conflicto zei:
Wat is eigenlijk een thundercracker? Een kanonslag?

In nederland kun je van die kleine rode rotjes kopen, 5 in een pakje, daar kun je deze mee vergelijken alleen zit hier 0,6 gram flash in dus de knal zal strijker achtig zijn denk ik.

PeterVuurwerk

Registered User
NLsandman zei:
Die mogen zelfs hier in nederland verkocht worden, zou wel mooi zijn geweest als ik was aangehouden met die dingen, ze kunnen je niks maken zo:p

dat zou je denken, maar helaas. alles wat je uit belgie importeert naar nederland (qua vuurwerk) is Illegaal ookal is het troep wat je ook in Nederland koopt zoals rotjes en babypijltjes.

NLsandman

Registered User
PeterVuurwerk zei:
dat zou je denken, maar helaas. alles wat je uit belgie importeert naar nederland (qua vuurwerk) is Illegaal ookal is het troep wat je ook in Nederland koopt zoals rotjes en babypijltjes.

Zo bedoelde ik het niet, ze kunnen mij niets maken omdat er geen kruit inzit.

Titan

FPM Hangouderen
Op het moment dat ze geimporteerd werden wist je toen dat het om dummy's ging, neem aan van niet.
Ik denk dat oom agent ze ook voor echt zouden hebben aangezien, dan had je een hoop narigheid gehad om niets.
Nu achteraf kan je zeggen "ze kunnen me niets maken", dit had uiteraard anders kunnen lopen. ;)

Viber

Registered User
Het is wel eens vaker zo dat er bij Alpeco wat fout gaat met die dummies niet? Heb er regelmatig wat van gehoord, jammer voor de reputatie van de naam

Viber

Registered User
Nou laatst al een topic dat er echt vuurwerk was meegegeven ipv een dummy van vuurpijlen en ook al eerder dat er echt vuurwerk was verwisseld met dummys, maar ik vind het zo opvallen.

NLsandman

Registered User
Titan zei:
Op het moment dat ze geimporteerd werden wist je toen dat het om dummy's ging, neem aan van niet.
Ik denk dat oom agent ze ook voor echt zouden hebben aangezien, dan had je een hoop narigheid gehad om niets.
Nu achteraf kan je zeggen "ze kunnen me niets maken", dit had uiteraard anders kunnen lopen. ;)

Inderdaad, ik had de straf ook gewoon geaccepeteerd.

Viber zei:
Nou laatst al een topic dat er echt vuurwerk was meegegeven ipv een dummy van vuurpijlen en ook al eerder dat er echt vuurwerk was verwisseld met dummys, maar ik vind het zo opvallen.

Ik vindt het niet zo'n probleem, zo iets kan gebeuren, meeste vuurwerk komt uit china en daar is men qua bedrijfsvoering nog niet zover als hier in het westen.

Voor de alpeco medewerkers is het ook helemaal niet te zien of het dummy's zijn, gewicht is gewoon normaal, verpakking is normaal en pas met afsteken merk je het.

Laatst bewerkt:

The Cigarman

Moderator
Medewerker
reuzenkind zei:
Nou kijk hier maar eens dan, is nog geen 3 weken geleden gepost.

Kijk dan eens naar mijn antwoord in die topic.
Toen ik dummy's haalde bij Helios, werd tegen mij gezegd, dat ik eerst een rotje uit zo'n rol er moest halen, daarna open vouwen en kijken of er kruit in het rotje zit.
Wat niet zo was.

Die Chinezen doen een echt stuk vuurwerk in een doos terwijl dat als een dummy aan de winkel wordt gegevn.
Houd dat altijd in je achterhoofd, dus gaan geen cakes aaansteken als je ze in je kamer heeft hangen.

Ook al staat er dummy op, er kan net zo goed een echte in zitten.

Maar weer on topic.

Bovenaan