Nieuw 2024 Talos

Schuim

Moderator
Medewerker
Argento - Talos.png

Meer info over de Talos:
Importeur:
Argento
Collectie:
Artikel nummer:
AC21-100-1
Netto kruitgewicht: 1100 gr.
Aantal schoten: 100
Kaliber: 21mm
Tijdsduur: 65 sec.
Schietrichting: I-shape
Bruto gewicht:
Karton eenheid:
3/1
Effect beschrijving:

100 shots compound in caliber 21mm with silver spinning tails to alternating color stars combined with gold and strobe effects.

Effects:
1.) Silver spinning tail to gold titanium willow with blue peony
2.) Rapid firing silver spinning tail to gold strobe with blue peony
3.) Silver spinning tail to Corolla with purple peony
4.) Rapid firing silver spinning tail to Green strobe with purple peony
5.) Silver spinning tail to gold brocade crown with green peony
6.) Rapid firing silver spinning tail to red strobe with green peony
7.) Silver spinning tail to brocade crown with blood red peony
8.) Finale of rapid firing silver spinning tail to white strobe with blood red peony

Laatst bewerkt:

1Salute

Registered User
Mwah. Als spinner liefhebber zou ik deze voor een redelijke prijs kopen, maar de grootte van de boeketten wisselt nogal evenals de brandduur in de peonies, waardoor de spreiding ook nog verschilt. De brocades aan het begin zijn een stuk mooier dan die aan het eind.

Knettermans

Bronzen Member
Wel een leuke box maar zoals 1Salute al aangeeft is de kwaliteit niet heel constant. Als spinner liefhebber spreekt hij me wel aan maar geen must-have product.

Schuim

Moderator
Medewerker
Even mijn gedachten gang hier op, met wat aannames. Hoop dat jullie er op mee discussiëren.

Een spinner gebruikt toch sowieso al 65% van de sas in een bombette waardoor er nog maar een heel klein deel voor het effect over blijft.
Als je dan ook nog is een kaliber van maar 20mm er aan hangt blijft er heel weinig over. (vind de Whistling Palms en Screaming Chrysanthemum goede voorbeelden, hoewel die nog meer sas verbranden voor het effect daar is)
Dan wil je nog afwisseling en krijg je dus erg wisselende effect groottes te zien.

Vind het daarom wel een nette box, maar gewoon niet mijn smaak.

Knettermans

Bronzen Member
Even mijn gedachten gang hier op, met wat aannames. Hoop dat jullie er op mee discussiëren.

Een spinner gebruikt toch sowieso al 65% van de sas in een bombette waardoor er nog maar een heel klein deel voor het effect over blijft.
Als je dan ook nog is een kaliber van maar 20mm er aan hangt blijft er heel weinig over. (vind de Whistling Palms en Screaming Chrysanthemum goede voorbeelden, hoewel die nog meer sas verbranden voor het effect daar is)
Dan wil je nog afwisseling en krijg je dus erg wisselende effect groottes te zien.

Vind het daarom wel een nette box, maar gewoon niet mijn smaak.
Toch zijn/waren er producten met spinners die er bovenuit steken en waarbij de effecten ook behoorlijk constant zijn zoals de 1.2" Spinnerz 2 Colorz en de CR Rat. De Decibel van Wolff is ook behoorlijk constant al zijn dat qua effect wel net iets andere spinners. Deze hebben echter wel allemaal grotere diameters dus helemaal vergelijkbaar is het ook niet.

Schuim

Moderator
Medewerker
Ik denk ook dat het hem daar vooral in zit.
Je hebt gewoon een bepaalde hoeveelheid sas nodig voor een goede spin, en bij een groter diameter hou je meer over.

Knettermans

Bronzen Member
Ik denk ook dat het hem daar vooral in zit.
Je hebt gewoon een bepaalde hoeveelheid sas nodig voor een goede spin, en bij een groter diameter hou je meer over.
Dat denk ik dus ook. Maar altijd leuk om een nieuw product met spinners te verwelkomen in een tijd dat er veel van de markt verdwijnen ook al is het niet direct een top product.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Ik vind de spinners niet echt spinnen, maar meer een bochtig traject hebben.
Het uitbundige wat sommige spinner cakes/boxen/blokken hebben ontbreekt hier een beetje.
Het geheel is wat rustiger, maar zeker niet van, ik neem deze niet.
Mijn rugharen gaan wel overeind staan van die 21mm.

Bovenaan