Suriname: Vuurwerk luider dan 100 decibel mag niet ingevoerd worden

Moontan

Moderator
Medewerker
Vuurwerk luider dan 100 decibel mag niet ingevoerd worden
Geplaatst: 22/10/2011

Paramaribo - Combemarkt behoort ook tot een van de importeurs van vuurwerk. Combemarkt zal zes containers met vuurwerk binnenhalen. De containers zijn nog niet in Suriname gearriveerd. Volgens Aniel Ramhietdoebe, directielid Combemarkt, worden de containers in de eerste of tweede week van november verwacht.
Volgens het ministerie van Handel en Industrie mag alleen in de periode 1 september tot en met 31 december 2011 vuurwerk ingevoerd worden. Vuurwerk dat de waarde van 100 decibel overschrijdt, mag niet geïmporteerd worden.
De distributie mag niet eerder dan 1 december aanvangen. Er mag alleen van 23 december tot en met 2 januari vuurwerk aan de consument verkocht worden. Het is ten strengste verboden om tijdens de kerst in de buurt van kerken tijdens de kerkdienst en ziekenhuizen vuurwerk af te schieten.

http://www.dbsuriname.com/archief/n...dan 100 decibel mag niet ingevoerd worden.asp

bridge

Bronzen Member
van 23 december t/m 2 januari. Laten we met zn allen daar naar toe gaan. Lekker in je blote bast een week lang stoken.

painkiller

Registered User
Goed idee alleen jammer van die 100db grens.
Volgens mij heb ik nog nooit zo'n slecht geschreven pers bericht gelezen trouwens.

ifeelfine

Registered User
@brigde als iets niet harder mag dan 100db dan loont het nog meer om hard in je handen te klappen dan om vuurwerk af te steken.

heb overigens wel fimpjes uit surimane gezien waar ze toch volop met matten aan de gang zijn, dus of het persbericht is erg vaag dan wel klopt niet of de regels zijn veranderd

Dennis010

Registered User
Ik weet niet of het nieuw is maar ik denk dat het wel los zal lopen met de handhaving van de regels in Suriname ;-)

Bovenaan