Super Widowmakers

Hier ook nog mooie foto van Super Widow Maker (2006)
DSC043902.jpg

DSC043682.jpg

Zit trouwens best veel kruit in , Jammer genoeg niet gewogen.
Weet iemand hoeveel gram er in zit??
Gr.Vwws!

Laatst bewerkt:

RefleX

Registered User
Wat zijn die 2 grote stukken daarnaast, is dat gewoon klei dat door vocht aan elkaar is gaan zitten :O?

Zonde dat je 't kruit niet hebt gewogen op een brievenweger. Bedankt voor je foto's !

Denendo

Registered User
Naar mijn idee zijn dit de oude voorraden van Bex vuurwerk.
Deze was namelijk de importeur van deze knallers, die overigens de hybride benaming eraan heeft gehangen..(lont + strijkkop voor de zekerheid :cool: )
Ze zullen vast nog wel verkocht worden door handelaars, maar ik denk dat dit écht de oude voorraden zijn..

Denendo

markor

Registered User
dat lijkt me ook, je kan het aan de kleur van de kopjes zien. De oude zijn oranje bruin, dit is in de loop der jaren gebeurt.

btw wat grove korrel kruit kan toch ook zorgen voor betere verbranding?

Wat zijn die 2 grote stukken daarnaast, is dat gewoon klei dat door vocht aan elkaar is gaan zitten :O?

Zonde dat je 't kruit niet hebt gewogen op een brievenweger. Bedankt voor je foto's !

Die 2 grote stukken was de gips/beton stop daar achter (bruin) stop kruit , toen wit achtig poeder (???) , zilverkruit , zaagsel & licht bruin zand en als laatste weer gips/beton.

Dat er wat grove korrels inzitten ,kan zijn omdat het bij elkaar geveegd is en de ondergrond niet kurk droog was:blink1:

fexZy

Registered User
ik heb 2 jaar geleden een super windowmaker gehoord maar vond hem toch tegen vallen als ik het goed herinner:unsure:

RefleX

Registered User
Hier een foto van mijn verzameling waar de Super Widowmaker opligt:

Verzamelingmarked.jpg

Links van de Explod en rechts van de Panzer Faust b008 ligt het schatje.

Klik 2 keer op de foto voor maximale vergroting.

Groetjes,

- RefleX

COREF!RE___HC__

Registered User
Hmmm Thanx , Daar heb ik nu iets aan... maar die foto was me al bekend...
Aardig Collectie al heb je ook veel dingen niet... Maar dan veel dingen van bepaalde types wel...
Maar ik dacht een grote dikke strijker te zien maar dat is dus gewoon met lont , zeeeer vaag want volgens mij zijn widowmakers altijd dikke strijkers...
Vind die naam niet echt gepast dan voor dat ding maar goed , dit effe terzijde.

BeNbEn

Registered User
wie weet wat een normale prijs is om hiervoor te betalen op dit moment?
5euro voor 10 stuks?

en hoe knallen ze inverhouding met silvery flower nitraten?

Bovenaan