-Nederlands
De auteursrechten van teksten (exclusief door bezoekers geposte teksten op het forum) en beeld- en/of filmmateriaal (exclusief door derden ingezonden beeld- en/of filmmateriaal) op deze website liggen bij Freakpyromaniacs. Niets uit deze website mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt via internet, fotokopie of op welke andere wijze dan ook zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Freakpyromaniacs.
-English
The copyright of all texts (excluding texts from visitors on the forums) and (motion) pictures (excluding those provided to Freakpyromaniacs by third parties) lies with Freakpyromaniacs. No part of this website may be reproduced transmitted or utilized in any form or by any means, internet, photocopying or otherwise without written permission of Freakpyromaniacs.
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Afgelopen vrijdag (21 juli) was ik op de kermis in Düsseldorf, mede voor het aangekondigde "Superfeuerwerk". Aangezien ik vuurwerk altijd wel kan waarderen besloot ik maar op deze dag te gaan.
Vooraf had ik zoiets van, nah, geen zin om foto's te maken of te filmen, maar na de eerste paar knallen was ik dermate onder de indruk dat ik gelijk mijn fotocamera pakte en begon te filmen. Aangezien ik maar 3 minuten per keer kan filmen moest ik het in stukken filmen, de show duurde toch een klein kwartier! Hierbij de aan elkaar geplakte filmpjes:
http://hosting.zaandbargproductions.com/VuurwerkDusseldorf2006.zip
(graag doel opslaan als...)
Let niet op mijn commentaar, ik was nogal overdonderd door de kracht van het gebruikte vuurwerk, dit kwam mede door de kleine afstand (tussen de 50 en 100 meter!) tot de "lanceerbasis".
Mijn vraag aan jullie: hoe groot zouden de grootste mortieren zijn die ze gebruikt hebben? Ik heb laatst het filmpje van de vierdaagse gezien waar ze 4" gebruikten, maar voor mijn gevoel was dit echt een stuk groter
Dit is zeker wel een stuk groter dan de 4" van Nijmegen ja ] Ik schat het net zoals Kruitsnuiver ook op 8" maximaal. Deze zien er dan ook fantastisch uit, in tegenstelling tot de kleinere kaliber shells die te zien zijn, deze vind ik overwegend wat minder. Zitten hier en daar wat missertjes tussen.
Maar dat neemt niet weg dat dit toch zeker een mooie show was. Erg bedankt dan ook voor het delen van deze film!
Apart trouwens, dat afsteken vanaf 2 schietplaatsen. :*
dat verwacht je inderdaad niet. als je het word kermis vuurwerk hoort. natuurlijk is de kermis vele malen keer zo groot als de meeste kermissen die wij in nederland kennen.
ik denk zelf dat het zeker niet groter als 6 inch is. denk er aan dat de afstand tot het vuurwerk tussen de 50-100 meter is zoals jtcr zegt. dus dan lijken de effecten ook groter.
ik denk zelf dat het zeker niet groter als 6 inch is. denk er aan dat de afstand tot het vuurwerk tussen de 50-100 meter is zoals jtcr zegt. dus dan lijken de effecten ook groter.
ik moet zeggen; wanneer je die meerslagen shells schiet dan moet ik toch aan de grotere calibers denken. 8" en hoger.
hoe dan ook, ik zou me net zo vermaken als jij daar hebt gedaan (aan je reacties te horen haha).
iritant filmen aan 2 kanten, je wilt het liefst alles erop hebben staan maar helaas, zoals je al zei, '' volgend jaar nemen we 2 camera's mee '', kan erg verstandig zijn :7 , maar mooie show met mooie shells... bedankt voor filmpje :w
Ehhh, ok, ik ben idd een leek wat betreft vuurwerk, ik vind het gewoon mooi om te zien . En de mensen met wie ik ben snappen de term mortieren beter dan shells, maar goed.
En nee, ik was niet van plan zelf shells af te steken, ik hou het lekker bij legaal vuurwerk, dat gestunt is niks voor mij.