Super Vlinders

DjTerence

Registered User
Een luchtknaller met beton, kan jij er 1 noemen?
In salutes wordt geen beton gebruikt, meestal is het gewoon een hemi waar flash inzit, die daarna gepaste en gespiked is, Cillinders zijn natuurlijk een ander verhaal, maar in de Italiaanse Salutes worden naar mijn weten geen eindstoppen gebruikt. Maar een soort van kartonnen 'discs'.(Kan het over cillinders fout hebben)

Neem ook aan dat er geen beton inzit omdat het anders een veel te zware shell wordt, en je nogal veel pulverone(lift) moet gebruiken.
In bombettes/kleine cilinders(single shots e.d)wordt meestal wel als eindstop beton gebruikt, maar dat kan je niet echt een luchtknaller noemen:smile1:

Heb je trouwens ook last van die 'beton regen' als je de staart eraf haalt, en hem dan zegmaar rechtop neerzet?:huh:
Erm, ja eigenlijk wel.
Ik heb 2 maal de BSC rechtop neergezet, maar nog hoor je overal beton kaatsen.
Het is gewoon niet meer normaal.
En de Aissan Thunder(legaal) zit wel degelijk beton in :blink1:
Heb er meerdere uit elkaar gehaalt, en je ziet wel degelijk en duidelijk dat er een betonnen stop in zit :blink1:
En de Thunder King/aissan thunders worden toch echt gebruikt voornamelijk voor de knal :blink1:
Ik denk dat het wel bij meer luchtknallers zou zijn, maar weet er zo 1,2,3 geen één.

KoenL

Registered User
Vandaag voor het eerst met een vuurwerkslachtoffer gesproken. Ik weet niet of het om een super vlinder gaat, maar het verhaal doet daar wel op lijken. Het gaat om een vriendin die zelf niet aan het afsteken was.

Ze stapte haar auto uit. Ze hoorde een hele harde klap waarna er iets tegen haar hoofd kwam. Het kwam precies tegen haar wenkbrauw waardoor ze een oog niet meer open kon doen.Ook bloede het heel erg. Een ambulance moest er zelfs aan te pas komen.

In het ziekenhuis heeft ze 3 hechtingen gehad en bleek later dat ze een lichte hersenschuddig gehad heeft. Ze heeft mazzel gehad dat het niet in haar oog terecht is gekomen, want dan was ze hoogst waarschijnlijk blind geweest.

De jongens die het afstaken waren er als een speer vandoor gegaan, dus of het om een super vlinder gaat, ik weet het niet. Maar na de bovenstaande verhalen vermoed ik het wel.

Laatst bewerkt:

XNeo2

Registered User
Ik heb dit jaar er 60 doorheen gejaagd, maar gelukkig nergens last van gehad!

Lange flap zwarte doos, vorig jaar ook nergens last van.

Geen weigeraars, en geen betonkoppen.

Ze stapte haar auto uit. Ze hoorde een hele harde klap waarna er iets tegen haar hoofd kwam. Het kwam precies tegen haar wenkbrauw waardoor ze een oog niet meer open kon doen.Ook bloede het heel erg. Een ambulance moest er zelfs aan te pas komen.

Misschien een omgevallen mortier ala thunderking of zo?
Guess.

Laatst bewerkt:

EPE VS VAASSEN

Registered User
wij hadden de vlinders in de witte verpakking en hadden ook last van de betoen veel mensen blauwe plekken op de benen en ik heb een dikke korts op mijn neus draaide me net op tijd weg anders had ik hem vol in mijn gezicht gehad,draai me altijd de rug toe als ik ze af steek...blijft link

fireworkaddict

Registered User
Zoals ik eerder al meldde:
Elke (illegale) vlinder bevat beton. Behalve degene uit Spanje.

Vooral de 'betonregen' van de Big Spanish Cracker was echt verschirkkelijk.
Er zijn bij ons ongeveer 5 mensen 'gewond' door geraakt. De ene een dikke lip die een half uur blijft bloeden, de ander op d'r achterhoofd geraakt, weer een ander blauwe plek op zijn been.

En dit zijn allemaal onschuldige, nietsvermoedende omstanders!

Kijk gewoon uit met deze dingen, en steek ze niet ´s avonds om 00:00uur nog af :blink1:

Vorig jaar is een vriend van me op z'n oog geraakt, die heeft de hele dag niet kunnen zien met 1 oog. En ik zelf werd 'gelukkig' precies onder'm'n oog geraakt. Waardoor ik een grote blauwe plek had, en 10minuten lang rare vlekken met een oog zag.

Daarom heb ik me dit jaar ook elke keer omgedraaid als er een supervlinder werd afgestoken!

Volgend jaar hier geen supervlinders meer!! Dan liever de Italiaanse en SPaanse knallers, die soms nog veel harder knallen, maar die in ieder geval geen beton bevatten :cool:

pyro023

Registered User
Ik had de Big Spanish Cracker uit de zwarte doos.
De versie met de lange flappen.
Helemaal nergens last van gehad,ze knalden stuk voor stuk,geen enkele weigeraar.
Knalden gewoon heerlijk,het enige probleem was 1 keer de vertraging.
Echt,een vriend van me stak hem aan,gooide hem weg en in de lucht na ongeveer 2 seconden knalde die al.
Natuurlijk wel even schrikken want met zo'n ding wil je niet dat die in je hand ontploft.

mvg pyro023

Dutchthug

Registered User
Erm, ja eigenlijk wel.
Ik heb 2 maal de BSC rechtop neergezet, maar nog hoor je overal beton kaatsen.
Het is gewoon niet meer normaal.
En de Aissan Thunder(legaal) zit wel degelijk beton in :blink1:
Heb er meerdere uit elkaar gehaalt, en je ziet wel degelijk en duidelijk dat er een betonnen stop in zit :blink1:
En de Thunder King/aissan thunders worden toch echt gebruikt voornamelijk voor de knal :blink1:
Ik denk dat het wel bij meer luchtknallers zou zijn, maar weet er zo 1,2,3 geen één.
Lees dit eens uit die quote:
In bombettes/kleine cilinders(single shots e.d)wordt meestal wel als eindstop beton gebruikt, maar dat kan je niet echt een luchtknaller noemen

DjTerence

Registered User
Lees dit eens uit die quote:
In bombettes/kleine cilinders(single shots e.d)wordt meestal wel als eindstop beton gebruikt, maar dat kan je niet echt een luchtknaller noemen

Waarom kan je het geen luchtknaller noemen?
Het gaat bij de ThunderKing/KnockOut/AissanThunder voornamelijk om de knal, alleen bij de AissanThunders vind ik dat er een mooi boeket bij komt kijken.
Maargoed, ik denk dat je bedoeld dat je in je reactie al had gezegd dat er wel degelijk een eindstop in zit.

Terence

Laatst bewerkt:

sean

Banned
Ik wist het niet dat er beton in zat!! Maar gelukkig lees ik hier dus mee!

Ik was van plan om mij dit jaar een paar supervlinder aan te schaffen omdat ik de knal zo mooi vond best indrukwekkend eigelijk!

Ik ben mij er nu dus van bewust dat ik een risico heb gelopen naar het kijken van de supervlinders van afgelopen jaar! gelukkig heb ik beide ogen nog

Ik vind het debielen die beton in vuurwerk stoppen volgens mij zijn er wel veiligere stoppers om in vuurwerk te doen

En trouwens goed knalvuurwerk heeft helemaal geen stopper nodig dat knalt al net zo hard zonder stopper

DjTerence

Registered User
Hmm, hoe bedoel je 'goed' knalvuurwerk?
Iedereen vind goed knalvuurwerk anders natuurlijk.
De ene vind de Super Vlinder een goede knaller, de andere de Italiaanse Bom, de ander de Dragon Boom etc.
Sommige mensen vinden de zwaardere knallers van tegenwoordig te gek voor woorden, zoals de Italiaanse Bom.
Sommige mensen lopen er liever een straatje voor om, maargoed.
Knalvuurwerk uit Italië heeft bijna altijd een plastic stop/dop, met kartonnen huls, met vaak kwaliteitskruit erin.
Vandaar de oerharde knallen bij de Ita. Bom en de Dr. Boom.
Maargoed, in vlinders zit heel veel druk, en slecht flashkruit.
Door die harde druk knalt het zo bizar.

Groeten Terence :blink1:

aa007

Registered User
Ik wist het niet dat er beton in zat!! Maar gelukkig lees ik hier dus mee!

Ik was van plan om mij dit jaar een paar supervlinder aan te schaffen omdat ik de knal zo mooi vond best indrukwekkend eigelijk!

Ik ben mij er nu dus van bewust dat ik een risico heb gelopen naar het kijken van de supervlinders van afgelopen jaar! gelukkig heb ik beide ogen nog

Ik vind het debielen die beton in vuurwerk stoppen volgens mij zijn er wel veiligere stoppers om in vuurwerk te doen

En trouwens goed knalvuurwerk heeft helemaal geen stopper nodig dat knalt al net zo hard zonder stopper

In nitraten zitten ook beton, dus ik begrijp niet waar je je zo druk over maakt.

djara

Registered User
In nitraten zitten ook beton, dus ik begrijp niet waar je je zo druk over maakt.

Hij maakt zich druk over het feit dat het beton in supervlinders vele malen groter is, en veel freaks ervaringen hebben met vliegende beton delen die schade aanrichten en soms pijnlijke situaties. ( bij nitraten is dat risico vele malen minder en zijn de beton stukken kleiner en knallen meestal beter uit elkaar, voor zover ik weet en hoor) Ik heb zelf meegemaakt dat een Big spanisch cracker een flink deukje maakte in een auto. Een vriend van me heeft zelfs het beton van een supervlinder net onder z`n oog gekregen. Moest gehecht worden. Dus dat hij zich ''zorgen' maakt is zeer normaal nu dat hij tenminste op de hoogte is van de gevaren!

aa007

Registered User
Hij maakt zich druk over het feit dat het beton in supervlinders vele malen groter is, en veel freaks ervaringen hebben met vliegende beton delen die schade aanrichten en soms pijnlijke situaties. ( bij nitraten is dat risico vele malen minder en zijn de beton stukken kleiner en knallen meestal beter uit elkaar, voor zover ik weet en hoor) Ik heb zelf meegemaakt dat een Big spanisch cracker een flink deukje maakte in een auto. Een vriend van me heeft zelfs het beton van een supervlinder net onder z`n oog gekregen. Moest gehecht worden. Dus dat hij zich ''zorgen' maakt is zeer normaal nu dat hij tenminste op de hoogte is van de gevaren!

Ik kreeg de indruk dat hij zich zorgen maakte over de er uberhoud beton in vuurwerk zit...en ik heb vorig jaar zelf een paar keer gehad dat het beton van een nitraat eruit klapt en tegen m'n been aankwam, en reken maar dat dat pijn deed. Kan alleen maar hopen voor mensen dat zoiets nooit met een BSC zal gebeuren.

XNeo2

Registered User
Met goed knalvuurwerk bedoelt hij denk ik?

Als er goed flash poeder etc. word gebruikt heb je geen stopper nodig.

Als ik mij goed herinner..., de gewone chinese vlinders van een paar jaar terug hadden niet eens een stop erin, was gewoon een kartonnen hulsje met de het "vlinderflap" papiertje eromheen gerold.
Als je deze ook beetje teveel shudde kwam het flash poeder eruit.

Correct me if im wrong...

Ze klapten altijd heerlijk :)

Van mijn kenissen ook geen voorvallen gehoord met BSC gelukkig.

Groet

Laatst bewerkt:

Son-T

Registered User
Nu weten we wel dat het beton in de ''vlinders'' gevaarlijk is voor mens en dier .
En dat je het met betere flash niet nodig heb.

Ontopic maar weer Super Vlinders!!!!!!!!!!

sean

Banned
Met goed knalvuurwerk bedoelt hij denk ik?

Als er goed flash poeder etc. word gebruikt heb je geen stopper nodig.

Als ik mij goed herinner..., de gewone chinese vlinders van een paar jaar terug hadden niet eens een stop erin, was gewoon een kartonnen hulsje met de het "vlinderflap" papiertje eromheen gerold.
Als je deze ook beetje teveel shudde kwam het flash poeder eruit.

Correct me if im wrong...

Ze klapten altijd heerlijk :)

Van mijn kenissen ook geen voorvallen gehoord met BSC gelukkig.

Groet

Ja dat bedoel ik dus. Met goede flash heb je niet eens een stopper nodig..
Zijn er nog goede vlinderbommen te krijgen met goede flash en zonder dat kloterige beton erin?

Bovenaan