Super Vlinders

Kakashi

Registered User
Nou heb ik vanmiddag een doosje met 10 Big Spanish Crackers (Zwarte doos) gekregen.

1tje getest (zelf verlengd door er een paar cm visco lont langs te tapen) en ging allemaal perfect.
Papier bovenkant (voor verlengen lont) en flap eraf gehaald en rechtop gezet.

Nu vraag ik mij alleen af waarom er een wit touwtje op elke foto te zien is? Bij mij zaten de witte touwtjes er niet omheen?

Alvast bedankt.

Edit: Het beton aan de kant van het lontje is bij alle vlinders toch zeker een halve cm van de rand "afgebrokkeld?", kan dit nog voor problemen zorgen? (met bovengenoemde modificatie)

Laatst bewerkt:

mientoentje

Registered User
ik heb vandaag toch nog wat "buitenlands" vuurwerk op de kop weten te tikken. een 100.000 rol en, jawel, "405A Spanish Cracker". Deze Vlinders zitten in een wit, dun kartonnen doosje, verpakt per 10 (5 op 5), hebben een flap die íets breder is als de huls zelf en ongeveer ook even lang, hebben een wit stukje touw om het groene visco lont.
De knal die eraf kwam was naar mijn idee geweldig. een doffe knal die 2 straten verderop mijn hond de gordijnen injaagde.
Mocht iemand benieuwd zijn wat ik er voor neergeteld heb: €10,- voor 8 van deze beauties.

martinivalkje

Registered User
bij mij zijn er nu nog 3 over en als ik ze schuin neerzet gaan ze wel af .
heb er ook een i neen buis gedaan. lekkere knal die je door een hele wijk hoort.

zijn goede dingen

MorningGlory

Registered User
Ik heb net een gekleurde vlinder afgestoken (gladde) en er vloog meteen al wat beton(?) tegen het raam.
Gelukkig niet kapot.

Ze zitten per 10 in witte kartonnen doosje (zonder folie en zonder beschrijving), iemand dezelfde ervaring met deze vlinders gehad?

Ik heb ook de bruine timefuse en de bruine met visco, die groter zijn en zwaarder aanvoelen dan bovengenoemde, maar geloof het of niet: ik vond de knal van de gekleurde beter.
Iets minder dof, maar naar mijn gehoor wel harder.

Vanquish

Registered User
ik heb die ook , verschillende kleuren roden gelen en groenen. witte doos met plakband dicht gemaakt. de knal is vrij hard. ik heb nog geen 1x last gehad van beton dat ervan af kwam. misschien gewoon pech?

Detonator

Registered User
hey,
ik heb de chinese super vlinders (zwarte doos), ze zijn 9cm lang en 3 cm breed.
maar i kheb er 4 geprobeerd en er zijn er maar 2 van afgegaan. bij eentje smeulde het papiertje wat en bij die andere weet ik het niet..

moet ik het papier bij het lont eraf hale of hoe zit dat ?
Ik heb exact het zelfde, waardeloos. Voorig jaar waren ze allemaal goed, dit jaar vielen ze gewoon uit elkaar als je ze gooide, de knal was volgens mij ook vele malen minder ALS ze nog wouden knallen tenminste, waardeloos! En dan zoveel geld wat je weg gooit...

firewire

Registered User
Aan deze bruine grote vlinders in zwarte doos verklaar ik de oorlog. Hier in de buurt schoot er (beton) in iemands oog, deze persoon heeft nu 10%zicht, een ander kreeg het tegen zijn wang terwijl hij het ding ver weg gooide, resultaat grote schaafwond en opgezwollen gezicht en bij twee auto's deuken in de deur en een gesneuveld achterlicht.

Zelf koop ik dit zware knal vuurwerk niet, ik ben nooit een voorstander van zwaar knal vuurwerk geweest, er vallen vaak gewonden door, (vaak omstanders) en er wordt veel mee gesloopt...

DjTerence

Registered User
De Big Spanish Cracker is een toppertje Qua knal, maar de betonregen is uiterstmate gevaarlijk!!!
Je hoort overal beton neerkomen, en tegen aan schieten.
Er zijn meerdere mensen geraakt door het beton uit de Big Spanish Cracker(lange flap zwarte doos), maar de Big Spanish Cracker komt er bij mij niet meer in!
veels te link! het zal maar in je oog vliegen!!!

Daarintegen werken italianen vaak met een plastic stop, en gewoon karton.
Bij mij komt er daarom alleen italiaans spul in :)

Terence.

saljo

Registered User
Had voor het eerst eens van die Big Spanish Crackers (BSC), zwarte doos (weet niet welke versie) maar goed. Daarnaast had ik de Truenos 4 van Ricasa en had eigenlijk wel verwacht dat de BSC een slag harder was. Dit was niet het geval. Wel een vollere knal (en misschien meer kracht) maar zeker niet harder. Voor mij niet meer volgend jaar.

Stikkel

Registered User
Ik had dit jaar 20 supervlinders(zwarte doos), na er 6 afgestoken te hebben, waar het er maar 1 van deed heb ik de rest maar zwemles gegeven in een emmer water. Nee deze nooit meer voor mij.

DjTerence

Registered User
Stikkel, had jij zwarte doos korte flap? of zwarte doos lange flap?
Er zit enorm veel verschil in.
Als je bij de korte flap de lontjes heel makkelijk kan/kon bewegen, heb je met een slechte productielijn te maken!
Dat houd in dat 8 van de 10 het soms gewoon NIET doen!
Lange flap zwarte doos is gewoon een goede productielijn, en bevat vrijwel geen weigeraars.
Alleen het beton is in mijn ogen een nadeel, en daarom komen die er bij mij ook niet meer in :blink1:

Groet,
Terence.

myrmidon

Registered User
geweldige dingen van dit jaar...
heb er alleen wegens regen enzo 14 over... maar van de 26 die ik afgestoken heb gingen ze alle 26 af.. top dingetje!

sean

Banned
Aan deze bruine grote vlinders in zwarte doos verklaar ik de oorlog. Hier in de buurt schoot er (beton) in iemands oog, deze persoon heeft nu 10%zicht, een ander kreeg het tegen zijn wang terwijl hij het ding ver weg gooide, resultaat grote schaafwond en opgezwollen gezicht en bij twee auto's deuken in de deur en een gesneuveld achterlicht.

Zelf koop ik dit zware knal vuurwerk niet, ik ben nooit een voorstander van zwaar knal vuurwerk geweest, er vallen vaak gewonden door, (vaak omstanders) en er wordt veel mee gesloopt...

Helemaal mee eens ik wil die beton troep niet meer in mijn buurt zien.

In een ander topic had ik geschreven kijk uit want je kunt het beton in je ogen krijgen en dan ben je blind en is het te laat!!!

Vuurwerk afsteken is mooi en hoe harder hoe beter maar als de kans bestaad dat je een stuk beton in je oog kunt krijgen dan vind ik vuurwerk afsteken niet mooi meer. Welke achterlijke debielen stoppen er nou beton in het vuurwerk?????????? Zo moest ik ff kwijt

DjTerence

Registered User
Ze vullen de vlinders vaak aan met beton, en er zit bij de BSC lange flap volgens mij 12 gram slecht flash kruid in.
De rest stoppen/gieten ze af met beton/klei, met als gevolg een extreme druk, en goedkoop.
Dan is dus het gevaar; het beton.
Voor een zware luchtknaller is beton wel oke, maar een zware grondknaller? no way :blink1:

Dutchthug

Registered User
Ze vullen de vlinders vaak aan met beton, en er zit bij de BSC lange flap volgens mij 12 gram slecht flash kruid in.
De rest stoppen/gieten ze af met beton/klei, met als gevolg een extreme druk, en goedkoop.
Dan is dus het gevaar; het beton.
Voor een zware luchtknaller is beton wel oke, maar een zware grondknaller? no way :blink1:
Een luchtknaller met beton, kan jij er 1 noemen?
In salutes wordt geen beton gebruikt, meestal is het gewoon een hemi waar flash inzit, die daarna gepaste en gespiked is, Cillinders zijn natuurlijk een ander verhaal, maar in de Italiaanse Salutes worden naar mijn weten geen eindstoppen gebruikt. Maar een soort van kartonnen 'discs'.(Kan het over cillinders fout hebben)

Neem ook aan dat er geen beton inzit omdat het anders een veel te zware shell wordt, en je nogal veel pulverone(lift) moet gebruiken.
In bombettes/kleine cilinders(single shots e.d)wordt meestal wel als eindstop beton gebruikt, maar dat kan je niet echt een luchtknaller noemen:smile1:

Heb je trouwens ook last van die 'beton regen' als je de staart eraf haalt, en hem dan zegmaar rechtop neerzet?:huh:

Laatst bewerkt:

ruben_3

Registered User
ik vind het helemaal niks! een hoop beton dat in de ronten vliegt waardoor er een hoop ellende ontstaat. Blauwe benen,gat in hoofd,ogen eruit etc etc
geef mij maar een trueno no4. iets zachter maar dan heb je wel een veilig stukje vuurwerk in handen.

Bovenaan