Super Vlinders

red thunder

Registered User
Het is inderdaad niet te hopen dat deze vlinder hetzelfde lot beschoren is als de time fuse van vorig jaar!Zij er meer mensen met de zelfde conclusie?,of blijft het bij deze ene ervaring?Als er anderen zijn die de 450A (met korte flap dus) getest hebben dan graag hier even een reactie.Want het zou lullig zijn als iemand er een overdoos van haald en er gaat maar 30% van af!!

Laatst bewerkt:

fireworkaddict

Registered User
Ik ken ook mensen die hebben al meerdere doosjes van de 450A Serie van dit jaar! weg geknald, zonder enkele problemen.
Dus ik denk dat er een fout zit in het productieproces, waardoor een gedeelte van deze lijn veel weigeraars bevat.

DjTerence

Registered User
Hier een Supervlinder-TX6019 uit zijn huls, vergeleken met een 10 cent, en een Motorola-PEBL.

Toch maar liever met staart, of nie dan:blink:

Terence ;)

Laatst bewerkt:

Cornel

Registered User
Er zijn verschillende kartonne 450a

Wel met groot 450A 20/10 op de zijkant maar met andere nummer links en recht boven op de zijkant van het karton. deze hebben wel gewoon normale vlappen en niet kleintjes.

Deze knallen wel gewoon zoals ze horen, dus ligt echt aan een bepaalde productie lijn denk ik, En bepaalde productie lijn heeft hetzelfde serienummer wat links boven op het karton staat?(lange zijde?)

trouwens ik heb nog ff proef gedaan, omdat ik op avp het stukje las over het lont dat niet goed vast zat.

Met moeite in de 20 doosjes 3 vlinders gevonden waar het lontje los van zat, toen ik dat eruit trok viel het me op dat het lont vrij lang was, eerst een hoop wit beton stof noem ik het maar, daarn aop het laatste stukje van het lont zag je toch duidelijk zilverkruit zitten.

Dus ligt denk ik niet aan De 450A maar aan het serie nummer wat op het karton staat

het nummer wat ik gezien heb was...

7040102

Laatst bewerkt:

fireworkaddict

Registered User
Dat is precies wat ik bedoel;
Niet de gehele 450A lijn van dit jaar is slecht, maar slechts een bepaald gedeelte.

Echter wist ik van de goede en slechte niet de serie-nummers, doordat de meerderheid van de mensen die ik ken met supervlinders uit de 450A-lijn, niet (meer) in het bezit zijn van een/het karton.

Als jij dit nog kunt achterhalen zou dat super zijn.

Echter heb ik over de TX6019 lijn nog nergens slechte verhalen gehoord.
Maar toch vreemd dat er dan blijkbaar een fout in een productieproces optreed. En vreemd dat de verpakking van een gedeelte van de 450A lijn verschilt (korte zijflappen) t.o.v. die van vorig jaar (lange zijflappen)

Laatst bewerkt:

gigavlinder20

Registered User
Ik heb nou de doos 20/10 ART NO 350
weet iemand dat.
en ik heb laatst 1 afgestoken en kwam haast geen harde knal vanaf.
ik denk dat ik de immitaties heb gekregen.
denk dat er vocht is bij gekomen.

Vorige jaar had ik er geen problemen mee toen had ik de 30/10 Art No 450a
Mega harde dingen ook geen problemen mee gehad 1 weigeraar van de hele doos.

Cornel

Registered User
Als jij dit nog kunt achterhalen zou dat super zijn.

weet niet of dit voor mij bedoeld was, maar hoe bedoel je het precies?

De nummers staan toch op de foto op de zijkant van het karton, of bedoel je van andere?

Maar volgens mij zijn de kartonnen die het laatst op de markt zijn, dus op dit moment, de slechte lijn.

Want ik heb nog nooit eerder dit jaar mensen horen klagen over de supers, eigelijk de laatste paar weken pas.

fireworkaddict

Registered User
weet niet of dit voor mij bedoeld was, maar hoe bedoel je het precies?

De nummers staan toch op de foto op de zijkant van het karton, of bedoel je van andere?

Maar volgens mij zijn de kartonnen die het laatst op de markt zijn, dus op dit moment, de slechte lijn.

Want ik heb nog nooit eerder dit jaar mensen horen klagen over de supers, eigelijk de laatste paar weken pas.

Ja, dit was inderdaad voor jou bedoeld ;)
Of jij misschien de serienummers weet van de slechte lijn van de 450A kartonnen.
De goede lijn (de foto die jij poste) komt van dezelfde fabriek af als de TX6019 lijn.
Als die andere 450A lijn (de slechte) dan een ander nummer bevat (rechtsbovenin aan de zijkant van het karton.. 36F155/###/07 )
Zou dit kunnen betekenen dat dit inderdaad imitaties zijn..

Is misschien handig voor de mensen die wél weten uit welk karton hun supervlinders komen.
Maar voor alsnog zie ik vooral de TX6019 kartonnen voorbij komen, ik snap niet waarom ze dan een 450A lijn hebben.

Laatst bewerkt:

Cornel

Registered User
dsc03305wx4.jpg

Hier zie je dat het nummer verschilt, als het goed is dit een foto met slechte kartonnen (komt van avp, is niet mijn eigen foto)

De goeie tot nu toe, hebben het nummer 36F155/

De slechte hebben het nummer 36F150/

Zit hier het verschil in?

jasperdb

Registered User
ik heb deze met art 7040112 maar heb tot nu toe geen weigeraars gehad:smile1:

maar ik zie nu dat er 2 verschillende art nummers zijn laat ik maar hopen dat ik dan de goede maar heb :toung:

(de lontjes zitten trouwens niet los heb ik net ff bekeken:blink1: )

dscf0834gq1.jpg

Cornel

Registered User
ik heb deze met art 7040112 maar heb tot nu toe geen weigeraars gehad:smile1:

maar ik zie nu dat er 2 verschillende art nummers zijn laat ik maar hopen dat ik dan de goede maar heb :toung:

(de lontjes zitten trouwens niet los heb ik net ff bekeken:blink1: )

dscf0834gq1.jpg

dat zijn dezelfde als op de foto die ik plaatste dat zijn de goeie, je zegt zelf al geen weigeraars;)

als het goed is, zijn de kartonnen met het nummer: 36F150/ van de verkeerde productie lijn

fireworkaddict

Registered User
Inderdaad de 36F155 nummers zijn de goede lijn. Deze komen vanaf productielijn begin dit jaar.

De later geproduceerde versies bevatten nog wel de 450A naam, maar de code is dan 36F150, en achter de eerste / een hoger getal. Dit betekent dat ze in een latere week zijn geproduceerd.
Dus Cornel, wat jij zei dat de klachten alleen recent zijn zou inderdaad erg logisch hierbij aansluiten.

Toch blijf ik het vreemd vinden die foute serie. Wordt blijkbaar niet al te goed op gecontroleerd dan...

PS: Is het echt nodig om steeds weer foto's van kartonnen te plaatsen. Neem gewoon alleen de fabrikantcodes over. Houdt het geheel iets overzichtelrijker. Ander szitten we voor oud en nieuw nog op 50 pagina's.

Gr. fireworkaddict

Laatst bewerkt:

bananen

Registered User
ben blij dat ik de 155 serie heb , zijn gewoon goed
nog geen klachten over gehad
toch jammer dat dit zo'n goede vlinder overkomt
gaan mensen toch weer twijfelen.....

holographer

Registered User
Ik zelf heb ook het karton waar het volgende op staat: 20/10 ART NO 350
Gister eentje afgestoken en vond m ook een beetje tegenvallen.. maar het kan ook aan de omgeving hebben gelegen. Was niet direct in een woonwijk ofzo, maar op een redelijke brede straat. Tevens staat er wel in een hoek van het karton 36F155/006/07 en in de andere hoek 7050102

Laatst bewerkt:

dabombe

Registered User
hoe zien de afzonderlijke doosjes eruit?? zwarte doos of witte doos overtrokken met doorzichtig foilie (zelfde als timefuse)??

Laatst bewerkt:

fireworkaddict

Registered User
@ Holographer;
De Supervlinders uit het door jou gneoemde karton zijn zo'n beetje de beste vlinders die er te krijgen zijn. Lijkt me niet dat je ze écht tegen vond vallen.
Maar inderdaad omgeving speelt sterke rol in hoe hard jij een knal ervaart. In een woonwijk of in een weiland... Om maar een voorbeeld te noemen.

@ Dabombe;
Ik snap je vraag niet helemaal. Er zijn zoveel verschillende... Zie ook Deze 'opsomming'
De vlinders die op de laatste pagina's besproken worden zijn per 10 stuks verpakt in een zwarte, stevige kartonnen doosje. Lees even de laatste paar pagina's door, en je weet genoeg denk ik ;)

Gr. fireworkaddict

Laatst bewerkt:

Rolandos

Registered User
Nu heb ik verschillende soorten voorbij zien komen maar ik heb nog niks over deze gehoord/gelezen.
Het betreft de Spanisch Cracker maar dan in een wit doosje die dicht is,dus niet zoals de timefuse verpakking van 2 jaar geleden (wit doosje met aan de bovenkant folie).
Artikelcode:405A en heeft Visco lont.
Gaat dit om dezelfde knaller als met open doosje en folie of gaat dit weer om een ander?

Laatst bewerkt:

fireworkaddict

Registered User
Deze zijn qua knal vergelijkbaar met degene die in een wit doosje met open bovenkant zitten.

Echter heb ik bij deze versie nog geen verhalen gehoord over veel weigeraars en/of productiefouten.

Ik denk dus dat je hiermee wel goed zit.
Goede prijs ligt zo rond de 11Euro...

fireworkaddict

Registered User
Heb je dit zelf ervaren, of gehoord van een verkoper?

Dat ze ongeveer even hard gaan klopt wel ja.
Ik dacht eerst ook dat ze exact hetzelfde waren, maar de Big Spanish Crackers zijn toch net iets groter.

Maar dat neemt niet weg dat beide echt super goed knallen. EN van goede kwaliteit(lees: 'veilig') zijn. Dit vind ik net zo belangrijk!
Niets gevaarlijkers dan een supervlinder waarvan je denkt dat die uit is, en na 2 minuten alsnog knalt :weird:

Bovenaan