Super Vlinders

Son-T

Registered User
Iedereen ervaart een klap anders .Maar naar mijns inzien klappen ze hard tot zeer hard.
Wel is het zo dat in het vuurwerk landje heel snel gereageerd word.
Wat vorig jaar als nieuw op de markt is gekomen zo is er het volgende jaar een nepversie in omloop dus je weet eigenlijk niet eens wat je koopt .
Alles word zo goed mogelijk nagemaakt dat het bijna niet te zien is .De meeste die bij hun bekende dealers al jaren kopen zal het niet zo'n vaart lopen omdat die misschien wel weten wat hij verkoopt.

Ontopic maar weer super vlinders.

Laatst bewerkt:

pixy dixy

Registered User
Ik heb er net 1 afgestoken hahahahhahaha wat een klap zeg,de klap voelde ik door me hele lichaam.en dat is zoals wij pyrofreaks zeggen een goed teken.je moet ze gewoon voelen,in je lichaam

12rob

Registered User
Probleem is ook dat ze ieder jaar weer anders verpakt zitten. Vorig jaar waren de kartonnen van de BSC's 30/10, dit jaar ineens 20/10. De MSC's zijn gelijk gebleven qua aantallen in een karton (30/10).

Koop je een hele doos, vergis je dan niet in de aantallen/prijs. Kijk tevens naar de produktiedatum: die staat op het karton! (30/10 bij BSC is veelal van vorig jaar, bij 30/10 icm BSC's dus goed op de produktiedatum letten).

Mocht je het karton niet gezien hebben:
BSC (Big Spanish Cracker) - zitten in een zwarte doos, kartonkleur vlinder. Goede prijs: 15,- a 22,50.
MSC (Medium Spanish Cracker) - zitten in een wit doosje wat van ellende uit elkaar valt, vlinder kleuren: geel, groen, rood, blauw. Goede prijs: 12,50 a 17,50. Verwar ze niet met "op de leggen" ...

De prijzen die ik noem vind ik persoonlijk goede prijzen. Geen idee wat anderen d'r voor neer leggen, mijn motto: wat een gek (of liefhebber) d'r voor geeft....

myrmidon

Registered User
ik heb er hier nog enkele liggen van vorig jaar. de ellende is alleen dat de timefuse lont bij sommige gewoon los zit, erg vervelend!

ik heb ze gisteren weer binnen gehad.. 7 pakken van 100 euro lijkt me een mooie deal.

Ik kan weer knallen dit jaar.. :D

Bermuda

Registered User
ik heb een vraag, waar in belgie zijn deze big spanish crackers dan te koop? ik heb het over die vorrig jaar in een zwarte stevige doos per 10 waren, ik kocht ze toen voor 5 per stuk via een dealer, maar ik ga nu zelf dus even een paar dozen halen :D

Tony

Administrator
Medewerker
Kunnen we deze thread niet gewoon dicht gooien. Kan niet iemand alles op een rijtje zetten. Want ik ben hem eigenlijk nu best wel zat!!

P

poziloc

Guest
ik heb een vraag, waar in belgie zijn deze big spanish crackers dan te koop? ik heb het over die vorrig jaar in een zwarte stevige doos per 10 waren, ik kocht ze toen voor 5 per stuk via een dealer, maar ik ga nu zelf dus even een paar dozen halen :D

Tralalalalalala

Beetje lezen doet af en toe echt wonderen!!

P

poziloc

Guest
Wat denk je zelf???
Omdat jij te lui bent om wat te zoeken???
Je wordt zeker ook nog gevoed met Olvarit!!!
Staat zelfs in de regels, dat je eerst zelf moet zoeken, voordat je wat vraagt
bevalt je dat niet?! geen probleem

fireworkaddict

Registered User
Mensen, lees gewoon rustig dit topic door, of gebruik de SEARCH functie.

Hieronder zal ik proberen oveel mogelijk op te sommen, voor de luie mensen onder ons.
Ik zal deze post blijven editten, en foto's toevoegen...

Big Spanish Cracker;
Zwarte stevige kartonnen doos. 10 stuks per doos, kartongekleurd, visco lont.
Zeer goede knal, weinig weigeraars.
Gemiddelde prijs: 15 Euro.

‘Op de leggen’ Supervlinders;
Verkrijgbaar in alle kleuren van de regenboog. Ik heb ze voorbij zien komen in witte, oranje, rode, roze, groene, blauwe, zwarte, paarse, en gele dozen. 10stuks per doos, vlinders zelf zijn blauw/paars, rood, en geel. De vlinders zelf bevatten een witte sticker/etiket met de welbekende tekst: “Op de leggen. 6 meter afstand nemen. EFFECT: Knal”
Goede kwaliteit; goede knal, geen/weinig weigeraars.
Gemiddelde prijs: 10 Euro.

‘Gladde’ Supervlinders;
Deze zijn er in meerdere varianten; veelal in witte kartonnen doosjes verpakt per 10 stuks. Maar de supervlinders zelf verschillen sterk van kleur, de ene zijn precies gelijk aan de ‘op de leggen’, de ander zijn glimmend rood, blauw, en geel, weer andere zijn licht/pastel groen, geel en oranje/rood.
Allen bevatten visco lont.
Gaan veelal net iets minder hard dan de ‘op de leggen’.
Gemiddelde Prijs; 10 Euro

Timefuse supervlinders;
Verpakt in witte doos, overtrokken met folie. 10stuks per doos, kartonkleurig, time-fuse lont. Ook verkrijgbaar met Visco (Deze bevatten geen fouten)
Lont is niet altijd even makkelijk aan te krijgen, en gaat snel uit. Bleken ook productiefouten in te zitten… Duurt erg lang voor ze knallen. Relatief veel weigeraars.
Gemiddelde prijs: 10 Euro

Timefuse supervlinders;
Qua uiterlijk gelijk aan de ‘op de leggen’ alleen dan met Time-Fuse lont. Ook per 10 verpakt. Echter kom je deze niet veel meer tegen. Deze zijn van dezelfde kwaliteit als de ‘op de leggen’. Volgens mij waren dit de Big Fisch Crackers van Bonbridge die Alpeco tot een jaar of 3 geleden verkocht.

Trueno Ricasa No 4;

Spanish Cracker (Special)

Overzicht verschillende supervlinders:
supervlinderscollectiewu0.jpg

Thnx To Minimized

LET OP: Bij bijna elk van deze supervlinders wordt er met een stop van gips gewerkt. Bij het knallen van de vlinder kan dit een gevaarlijk projectiel worden! Kijk hier dus mee uit!

NB: Prijzen verschillen natuurlijk per handelaar, de prijzen die ik heb gegeven zijn denk ik zeer beschaafd. Vel handelaren proberen meer te krijgen, het is echter maar net wat de gek er voor geeft.
Als je handelaar hier ver boven zit, zou ik toch echt even verder kijken.

Bijna alle van bovenstaande stukken vuurwerk zijn verboden in Nederland, als Belgie. Deze kunnen dan ook niet meer in Belgie gekocht worden (ook niet met KvK).
En over 'onder-de-toonbank'-adressen en illegale handelaren wordt hier niet gesproken.

Eventuele verbeteringen en aanvullingen zijn natuurlijk altijd welkom.
IK hoop jullie hierbij een (klein) overzicht te hebben gegeven van de meest voorkomende supervlinders.
[Off-Topic] Ik hoop dat er nu niet weer vragen komen over prijzen, en of ze nog verkocht worden, en hoe hard ze knallen.
Dit was altijd een van mijn leukste topics om door te spitten, neem zelf ook eens die moeite. Door al die stomme reacties en 'domme' vragen (lees: Luie mensen) gaat het plezier een beetje weg, en wordt het bovendien onoverzichtelijk...

Heeft iemand misschien enig idee hoe het komt dat wanneer je op de thumbnails klikt je de melding krijgt; "Photo not found in database"?
EDIT: Blijkbaar klopt de URL niet die je de database aangeeft bij Linked-Thumbnail, ik zal ze met de hand even goed zetten.. Thumbnails werken nu. Wel foutje in forum/photohost gevonden dus.. ;)

Gr. fireworkaddict

Laatst bewerkt:

escalate

Registered User
Verkeerd scherpgesteld, maar ik vond het toch wel een mooie foto:

super2mi4.png

Volgens mij zijn dit Big Spanish Crackers (uiteraard) uit de "TX6019" lading, aangezien zij grotere zijflappen hebben dan de andere. Ik heb gelezen dat deze lading even goed knalt als de andere, maar soms wel wat onregelmatig (de een harder dan de ander).

Laatst bewerkt:

LightingPyro

Registered User
Ik heb TimeFuse supervlinders, er staat op vorige bladzijde dat deze laat knallen.
Nou, dat was bij mij niet het geval, ik had nauwelijks tijd om weg te rennen, binnen 3 seconde kwam hij al tot ontploffing!!

Tony

Administrator
Medewerker
Kunnen we deze thread niet gewoon dicht gooien. Kan niet iemand alles op een rijtje zetten. Want ik ben hem eigenlijk nu best wel zat!!

Eigenlijk weinig reacties op!
Laat via de Thanks knop blijken of deze thread op slot moet!!!

Rizla

Registered User
Ik heb een aantal pagina´s doorgelezen en zie vrij weinig over de nieuwe super vlinder, namelijk de Spanisch cracker 405A in witte doos 5 op 5 gestapeld:weird:

Ik vind deze harder knallen/meer druk als de BSC zwarte doos.

escalate

Registered User
Eigenlijk weinig reacties op!
Laat via de Thanks knop blijken of deze thread op slot moet!!!

De startpost moet gewoon aangepast worden met duidelijke regels, en ALLE supervlinders die op dit moment te verkrijgen zijn, om verwarring te verkomen... Ik wil het opzich wel doen hoor, tenzij de topicstarter zelf tijd heeft.

fireworkaddict

Registered User
Ik heb volgens mij een aardig overzichtje opgebouwd een aantal posts terug, waarin ik ook meldde dat eventuele verbeteringen en aanvulling welkom zijn ;)

De supervlinders met timefuse (ik denk dat je de kartonkleurige bedoeld, in witte doos met folie) bleken productiefouten te bevatten. Dit is echter niet bij al deze vlinders het geval. Maar bij degene die het WEL hebben kan het na het aansteken dus erg lang duren voordat die knalt. Waardoor men dacht dat ze te maken hadden met een weigeraar...

Bovenaan