Super boller 2

P

poziloc

Guest
is duits en van weco....zit buskruit in..dus de rest kan je al raden

we02.jpg

alleen is dit volgens mij een oude versie
met dank aan kanonslagen.com

Laatst bewerkt:

bo2610

Registered User
The Super Böller 2 are normal german-crap-crackers. They are very, very big, but not much louder as your "rotjes". In Germany is only Blackpowder allowed in firecrackers, so you can forget them.

Each "Nitrate" or "Vlinder" is louder. A normal cheap "Pirate" is same or a bit louder.

Conflicto

Registered User
bo2610 zei:
The Super Böller 2 are normal german-crap-crackers. They are very, very big, but not much louder as your "rotjes". In Germany is only Blackpowder allowed in firecrackers, so you can forget them.

Each "Nitrate" or "Vlinder" is louder. A normal cheap "Pirate" is same or a bit louder.

I used to buy the corsair crackers in Germany. I'm sure they are containing flashpowder. They were available in a normal shop, so I thought they were legal.

PoundeR

Registered User
Yes you can buy Corsairs in germany, but it's under the counter. And only in the border villages/city's you see them the most :)

Normaal mogen ze geen Corsairs verkopen in Duitsland, veelal in de grensgebieden worden ze onder de toonbank door verkocht.

Thunderer

Registered User
Ik heb er ook nog een plaatje van geschoten, maar vind het waardeloos vuurwerk.
Het is bijna niet vuurwerk te noemen want ze knallen dof en niet hard.
Dus voor mij geen bollers meer, iig niet deze dan. ;)

boller2.jpg

bastiaantjuh

Registered User
verder over de vraag hoe duur waren ze.
ze waren met z'n 360en in 1 pak en ze waren 1'95 per pak.
ik heb ze gekocht in duitsland in essen

dassamba

Registered User
The box with 320 Pyro Crackers is of Keller Fireworks. This are little Firecrackers which shouldn't cost more than 3€.
If you want to buy Firecrackers in Germany, you should buy "Kanonenschläge" or C-Böller, the C-Böller should be of Keller Feuerwerk Bochum. ;)

MfG

Patrick

Registered User
Super Böller B is hetzelfde als Super Böller 2 ja..

Hier op de foto helemaal rechts zie je er ééntje van Keller.. Deze is stukken groter dan een Weco Kanonenschlag, maar knalt zelfs nog stukken zachter!

duits.jpg

FireFreak_R

Registered User
Nou lekker is dat dan. En ik maar trots erop zijn dat ik zo'n ding heb weten te bemachtigen.
Het ziet er veelbelovend uit, maar de berichten zijn dat niet bepaald.

Zijn er niet toevallig filmpjes hiervan? Ik heb er namelijk niets over kunnen vinden.

weco1

Registered User
Nou lekker is dat dan. En ik maar trots erop zijn dat ik zo'n ding heb weten te bemachtigen.
Het ziet er veelbelovend uit, maar de berichten zijn dat niet bepaald.

Zijn er niet toevallig filmpjes hiervan? Ik heb er namelijk niets over kunnen vinden.

http://files.to/get/207960/27747/vuu...5-2006_031.MOV

Ik vond deze eigenlijk best goed (tong), in ieder geval harder dan Nederlands spul, maarja voor zijn grootte knalt hij niet hard. Je moet je er gewoon helemaal niks van voorstellen en dan knallen ze best aardig.

mvg,

weco1

Laatst bewerkt:

bramophyte

Registered User
mm ik heb deze dingen al een paar jaar.. ik koop ze bij een groot handel.. een pakket met 2000 chine knaller.. zitten matjes in enzo.. altijd wel grappig, maar koop ze zeker niet voor de kwaliteit, maar kwantiteit.. ze knappen net íets harder dan een rotje..

FireFreak_R

Registered User
http://files.to/get/207960/27747/vuu...5-2006_031.MOV

Ik vond deze eigenlijk best goed (tong), in ieder geval harder dan Nederlands spul, maarja voor zijn grootte knalt hij niet hard. Je moet je er gewoon helemaal niks van voorstellen en dan knallen ze best aardig.

mvg,

weco1

Bedankt voor het filmpje weco1, maar hij doet het helaas niet bij mij... (no)

Ik heb hier trouwens nog een plaatje van de Superböller II. Er staat op dat ding dat het klasse 2 is en ik heb me laten wijs maken dat dit hetzelfde is als een tt, klopt dit? Dan is hij misschien niet geweldig qua formaat, maar toch wel harder dan een rotje lijkt mij (con)
spa0341bwoh5.jpg

Laatst bewerkt:

appiehappie

Registered User
Ergo: Alle Duitse Rotjes zijn waardeloos tegenwoordig. Of ze nu Böller A-B-C-D heten, ze knallen als een opgeblazen boterhamzakje met perforatiegaatjes.

DarkTyphoon

Registered User
Vorig jaar had ik die Weco Kanonnenschlag.
Ik was helemaal blij. Dit gaat een klapper worden.
Ik afsteken, afstand nemen. Nou wat een muggenscheet.

Maar even over die Super Boller 2.
Voor de knal moet je het niet doen, maar het is wel leuk om je neefjes ermee op te fokken dat je een dynamiet staaf van het leger hebt gejat (laugh)

henk39

Registered User
Ergo: Alle Duitse Rotjes zijn waardeloos tegenwoordig. Of ze nu Böller A-B-C-D heten, ze knallen als een opgeblazen boterhamzakje met perforatiegaatjes.

vandaag de groote test gedaan omdat ik spuugzat van de nederlandse knallers ben.
en wat schets mijn verbazing (eek)

het pakket van Nico onder andere verkrijbaar bij de lidl, in duitsland voor een prijsje van 2,99 inhoud:

Kracher-Sortiment

2x 4 Super- Böller II,
2x 4 China-Böller D,
2x 8 China-Cracker und
4x 20 Paket-Cracker
Preis je 2er-/4er-Set

Is zeer goed, lekkere knallen.

06_5044_b.jpg

Iemand anders deze ervaringen ook?????

Bovenaan