Suggestie voor product database

de knaller

Registered User
heuj,

ik zat net wat rond te kijken in de product database rond te snuffelen en toen dacht ik, zou het niet een idee zijn om daar een rubriekje te maken met budget potjes/pakketten voor de mensen met en een low budget? is dit een idee?

grtz,
de knaller

Tony

Administrator
Medewerker
Re: suggestie voor product database.

Hoe zou je dat dan zien ?
Nu is allemaal alles ingedeeld op Importeur>Categorie>Collectie
Zou je dan nog meer sub cats moeten hebben ?

Wat we misschien kunnen doen is een systeem waar je kan kiezen om de prijzen vn goedkoop naar duur op je pagina te krijgen maar dit lijkt me bijna alleen mooi als je het per importeur doet. Ik vraag me ook af of er echt vraag naar zoiets is.

KoenL

Registered User

Is het niet beter om dit op het forum te houden? Je krijgt namelijk te maken met wat wil iemand en waar kan hij dit halen?

Als je alleen gaat kijken naar de prijs, vergeet je de kwaliteit. Je kan dan een pagina vol hebben, maar als het vuurwerk kwalitatief slecht is ben je nog niet geholpen. Als kijkt naar relatief goedkoop vuurwerk én naar de kwaliteit krijg je de kwestie 'wat is wel mooi en wat niet'. Wie beoordeelt dat en aan wie laat je dat over? Het forum lost dat op aangezien iedereen zijn mening daar kan geven.

Ten tweede de locatie, als ik als voorbeeld even het vuurwerk van Zena neem, die hebben een aantal goedkope producten, maar dit is niet overal in het land te krijgen. Je zal er dus een stukje voor moeten rijden. Als de producten op een 'low-budget' pagina staan, kan je er alweer een paar wegstrepen.

Ik zou zeggen, houd dit op het forum. Geef aan waar je naar opzoek bent, wat je budget is en in welke regio je het vuurwerk kan/wil halen. Er zijn dan vast wel freaks die een lijstje voor je willen maken.

Wat betreft het sorteren op prijs, dus van laag naar hoog of andersom zou ik wel een mooie aanvulling vinden.

de knaller

Registered User
zoals jij het stelt koen, heb ik het nog nie bekeken. en ik denk dat filters het slimste is om dan te doen ja:) dus laten we dat dan maar doen:) in ieder geval wel bedankt voor de reacties:)

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member

Kan je geen filters instellen? Bv. alleen potten laten zien tussen 0-40 euro etc.

Niet alle producten hebben een juiste prijs. Het kan zijn dat de prijs nog niet is bijgewerkt en sommige producten hebben helemaal geen prijs. Daarom is het niet te doen om het op de prijs te sorteren. Een hoop cakes worden dan onterecht in een categorie gezet en sommige producten worden dan niet eens weergeven.

Quadriffis

Registered User
Is het mogelijk om in de product data base bij het aantal artikelen ook nul mogelijk te maken? Zo wordt het een stuk makkelijker om van een wishlist een definitieve lijst te maken. Dan kun je producten waarover je nog twijfeld voorlopig op nul zetten om vervolgens later te beslissen of iets nog in je budget past of niet.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Het valt me op dat ik aardig wat (nieuwe) producten niet op m'n wishlist kan zetten.
Ook de optie van op 0 zetten zou erg cool zijn!
Tony, als jullie er niet aan toe komen, wil ik wel helpen met de database aanvullen.
Of misschien kun je anders een topic maken voor het aanmelden van producten die er nog niet instaan?

groeten, Jos

Is het mogelijk om in de product data base bij het aantal artikelen ook nul mogelijk te maken? Zo wordt het een stuk makkelijker om van een wishlist een definitieve lijst te maken. Dan kun je producten waarover je nog twijfeld voorlopig op nul zetten om vervolgens later te beslissen of iets nog in je budget past of niet.

Tony

Administrator
Medewerker
Het valt me op dat ik aardig wat (nieuwe) producten niet op m'n wishlist kan zetten.
Ook de optie van op 0 zetten zou erg cool zijn!
Tony, als jullie er niet aan toe komen, wil ik wel helpen met de database aanvullen.
Of misschien kun je anders een topic maken voor het aanmelden van producten die er nog niet instaan?

groeten, Jos

Alles wat wij aangeleverd krijgen van de importeurs staat er nu zo goed als in. Er komen waarschijnlijk nog wat spullen bij van Rubro, Bonfireworks, Pronk en Katan maar dan hebben we volgens mij iedereen gehad dit jaar. We zijn totaal afhankelijk van de importeurs en we hebben met bijna allemaal contact opgenomen met de vraag om ons te helpen met dit project. De 1 is daar wat sneller mee dan de ander maar het ligt dus niet bij ons dat er soms spullen niet in de PD staan.

In ieder geval bedankt voor het aanbieden van je tijd. Ik zal het hier eens overleggen en weet je zeker dat je zoiets wel wilt ? Het is giga veel werk :bigsmile: du weet wat je zegt haha.

Son-T

Registered User

groeten, Jos

het aanbieden van produkten die niet in de DB staan is altijd welkom.
Aangezien ik alle foto's bewerkt heb en de meeste produkten in de DB heb ingevuld kan het zomaar zijn dat ik er wat gemist heb.Dat willen wij wel graag weten en mag je dan ook altijd melden .Dan kan ik op zoek naar foto's of info zodat ik ze alsnog kan invullen .

Ook diversen fotos'die niet online staan zijn er gewoonweg niet of de kwaliteit die op het internet te vinden is , is niet goed genoeg.OF wat Toon al zegt.Dat ze (nog)niet geleverd zijn door de Importeurs.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Ik snap dat jullie hier niets aan kunnen doen, en ik ben me er terdege van bewust dat jullie ook afhankelijk van importeurs zijn.
Ik snap ook dat het een berg werk is, maar ik zou wel willen helpen.
Van b.v.: Bon, B&W, Wolff en Beko/Shogun zou ik best de database bij willen houden.
Meer dan 5 importeurs niet, want het moet wel te doen zijn in de vrije tijd die je ook al moet vullen met de verschillende fora afschuimen...
Ik ben ook bezig om voor mezelf bezig een excel lijst te maken van alle consumenten cakes en single shots in NL.
Dan houd ik het volgende bij:

- Importeur
- Lijn
- single shot of batterij
- (knal en/of sier)
- naam
- artikel nummer
- aantal shots
- netto PTS massa
- PTS/tube
- bruto massa
- prijs (per jaar, advies)
- (single/mixed)
- doorsnee tubes (mm)
- Shape (I, \I/, etc)
- duur (s)
- prijs per shot
- prijs / 10 g PTS)
- effectomschrijving
- effecthoogte (m)
- jaar intro
- jaar exit
- dimensions
- colli, (n/carton)
- plaatje
- link filmpje
- UN code
- EAN code
- CE code

Ik hoop dat ik voor November volgend jaar alle producten heb toegevoegd die tot aan dit jaar nieuw zijn.

Alles wat wij aangeleverd krijgen van de importeurs staat er nu zo goed als in. Er komen waarschijnlijk nog wat spullen bij van Rubro, Bonfireworks, Pronk en Katan maar dan hebben we volgens mij iedereen gehad dit jaar. We zijn totaal afhankelijk van de importeurs en we hebben met bijna allemaal contact opgenomen met de vraag om ons te helpen met dit project. De 1 is daar wat sneller mee dan de ander maar het ligt dus niet bij ons dat er soms spullen niet in de PD staan.

In ieder geval bedankt voor het aanbieden van je tijd. Ik zal het hier eens overleggen en weet je zeker dat je zoiets wel wilt ? Het is giga veel werk :bigsmile: du weet wat je zegt haha.

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Ja hoogte vind ik zeker van belang i.v.m. combineren

Toch is dat erg moeilijk in te schatten. In folders zie je soms wel is fonteinen staan die wel 5 meter hoog zouden moeten gaan en uiteindelijk net de 1,5 meter halen. De importeur maakt het soms wat mooier dan het is.

Er zijn ook zat importeurs die in hun folders of catalogussen geen hoogte vermelden.

De optie om hem toe te voegen aan een wishlist is een goed idee, ik ga bekijken wat hier de mogelijkheden voor zijn:smile:

wammes

Registered User
Ik heb vorig jaar ook al eens zitten excellen op productdatabase omdat ik graag wilde weten welke producten de grootste lading per tube hadden. in principe is de informatie al aanwezig in de database : kruitgewicht/tubes. maar een filter waarin je per merk kunt filteren op grootste pts/tube zou volgens mij veel liefhebbers een beter beeld geven van de effectgrootte. alhoewel ik eigenlijk geen idee heb of dit getal ook daadwerkelijk iets zegt over de grootte van het effect.

misschien kun je een veld toevoegen waarin dit getal vermeld wordt? vooral potten met minder tubes kunnen voor verrassingen zorgen.

Tony

Administrator
Medewerker
Wij hebben die informatie niet precies en we willen dat ook niet per cake gaan uitrekenen. En het geeft helemaal niet aan of een effect goed, groot of slecht is. Je kan ook met 10 gram een betere effect hebben dan met 15 gram. Dus de informatie is leuk om te zien maar zou niet bepalend moeten zijn of je een product koopt of niet.

tha-pyromaniac

Registered User
Ik heb misschien nog wel een idee (ik zal vast niet de enige zijn die hier mee komt), maar goed.
Er is ook een freakpyromaniacs aanraders pagina ingericht, hier staan alle producten die aangeraden worden door de freaks: vanwege prijs/qualiteit enz.
Is het dan nóg handiger om met sterren te gaan werken of een soort van optimaal prijs/qualiteit label aan een product te plakken?
Beetje het zelfde idee als met de verschillende milieu labels voor nieuwe auto's, maar dan voor vuurwerk producten...

Bovenaan