Sueca (Valencia) 01-09-2012

Tony

Administrator
Medewerker
Wanneer: 01-Sep-2012
Plaats: Sueca (Valencia)
Land: Spanje
Wie: Pirotecnia Ricardo Caballer
Kaliber: Professioneel vuurwerk - Pyromusical
Tijd: 23.00uur
Waarom:
Extra Info: Welbekende en zeer gave Pyromusical jaarlijks geschoten door Ricardo Caballer.
Zeer de moeite waar om te gaan bekijken mocht je in de buurt zijn. Wel op tijd zijn want het kleine stadion zit zo vol.

Thanks to AmigosPirotecnia.com

Tony

Administrator
Medewerker
Ricardo Caballer pays tribute to Whitney Houston at piromusical of
Sueca

Sueca and the region of La Ribera have an appointment on Saturday, September 1, to
23 hours in the football stadium Antonio Puchades to contemplate one of the
expected fireworks over the summer, the holidays piromusical
suecanas that designs, assembles and triggers Caballer Ricardo Valencia company, and that
this year is the twelfth edition.

The stadium Antonio Puchades is already an old acquaintance for Ricardo Caballer. He knows
its various twists and turns as you want to ride and shoot the various elements
fireworks. On this occasion there will be 5,000 lines shooting across 12 computers
for the fires, which have regulated 1076.28 kilos of matter.

A group of operators Ricasa started at eight this morning
Friday, Aug. 31, assembly whose large part is you can enjoy morning
at noon. Surprises in what will be seen in the sky to be sueca
illuminated by pyrotechnic compositions.

Sueca is the celebration of one of the required appointments in the calendar of any
fan world of gunpowder and is already meeting place for many
Fans of La Ribera and other regions. Not only come from the Valencian
but also from other parts of Spain, as well as have claimed tens of
People who have attended other years.

¨ The fireworks I dedicate to all the people of Sueca and City Hall
by trust during these 12 years in our company and more so in these times
crisis. The council has made an effort to keep this appointment and have pyrotechnic
come to trust our home to do it and not let you down ¨ as
Ricardo said pyrotechnic Caballer Cardo.

¨ He added that on this occasion, and with permission from the audience, let's do it
in memory of a great singer who left us recently, Whitney Houston.
I think it was one of the best voices in the international song and so I
including some of his songs on the shot to pay tribute ¨

Everything will be new made in the workshops of Olocau

From fires Caballer Ricardo explained that everything will be ¨ again from the beginning
to the end in terms of drawings in the sky and compositions. The colors will be
shocking and I hope will please the public ¨

¨ We shot this year in different places like Huelva, A Coruña, Santiago,
Puebla, Mexico, or Stuttgart, and everything we've always done is different
because every space is an environment requiring something completely different and not Sueca
would be less ¨, says Ricardo Caballer while preparing the final shot.

He explained one intention: ¨ We want to do well with our audience, the
Valencia, which is also the most demanding in terms of shooting together and look
all very down pat. In the end if I hear the applause know I've won again
purpose of his trial ¨

The fireworks display will include pieces The Overture of Man of La Mancha, the
remix of Whitney Houston and there will be some parts in movies
clear cry for human rights and teamwork.

This will not be the only appointment pyrotechnic because subsequent days also will
mascletaes and shoot the castles of the celebrations of the town of La Ribera

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Ik hoop dat er weer een beetje fatsoenlijk film online komt van dit jaarlijkse pyrotechnische spektakel!

Moontan

Moderator
Medewerker
2012-09-01 -- XII PIROMUSICAL SUECA (RICARDO CABALLER - RICASA)
Gepubliceerd op 2 sep 2012 door PINGUINOVLC

Tony

Administrator
Medewerker
Het zal wel weer aan mijn liggen maar ik zit hier toch echt zo van te genieten.
Dat eerste stuk bijvoorbeeld, zeer mooie single show comets/tails. Ze branden allemaal even lang. Daarna komen de fluiters precies op het goede moment samen met de muziek. Het past gewoon bij elkaar. Heerlijk! Niet zomaar wat schieten maar echt denken hoe het vuurwerk zich gedraagt in samen werking met de muziek.

Het tweede nummer! Zo schiet je watervallen, Brocades en andere rustige effecten. Gewoon genieten! Zo dans je mee met de muziek. Deed ik ook, echt waar! Het einde van dat nummer is ook gewoon subliem.

Heel erg jammer dat bij het 3rde nummer de camera veelal beneden blijft terwijl er boven geweldige effecten te zien zijn. Waren dit tourbellions met mooie gevulde pistils? Die steppersequence die erop volgt is ook weer perfect, het geluid van lanceren komt precies goed over met de muziek.

Het is heel jammer van die flowerpot aan het begin by mevr. Housten want dat brengt je even van de wijs. Voor de rest loopt dat stuk heel erg lekker net als e andere nummers. Zeer gave effecten zoals rode go getter mines, figuur bommen met peony? to go getter in de lucht zoals we die vaker hebben gezien. De effecten passen wederom bij de muziek (vind ik).

Na de Afrikaanse lokroep begint hij iets te laat met zijn bommen denk ik. We zien de bovenkant alleen niet maar zijn weergaloze girandolas maken een hoop goed. Er moet alleen nog steeds wat meer kracht achter. Er zal een reden zijn waarom dit niet anders word gemaakt. Word netjes op het nummer geschoten maar ik krijg er geen lekker gevoel bij en dat is puur omdat ik de muziek niet echt leuk/goed vind. Iets te vaak gehoord ben ik bang.

WOW! Die fonteinen bij de opening van het nummer na Phil Collins! OEH!
Schitterend geschoten stuk! Het lijkt wel een finale maar daarna gaat ie gewoon verder alsof er niets gebeurd is met wederom een staaltje steppen die je niemand anders ziet doen. En hij heeft nu ook super kort brandende cometen die er perfect voor zijn. WOW ..Wat een gekkenhuis eigenlijk. Ik heb best wat gezien in mijn vuurwerkleven maar wat hij hier in dit stuk doet is volgens mij Uniek en ik vraag me eigen af of dit weleens zo gedaan is.

En dan komt het! Hij gebruikt een nummer die ik in mijn Fallas trailer heb gebruikt. Geweldig om te zien! Waar ik beelden bij elkaar knipt maakt hij er zijn eigen show van. Heerlijk! Ik krijg elke keer kippevel van de trailer en nu met dit beeld op mijn netvlies kom ik er nooit meer van af. Wat een waanzinnig finale.

Vaak zeggen mensen; Jij hebt het alleen maar over Ricasa. En dat is ook een klein beetje zo, ik heb het niet alleen maar over Ricasa maar ik vind hun een voorbeeld voor de gehele vuurwerkwereld. Elk bedrijf heeft zo zijn specialiteiten. De 1 is goed in het schieten van gewone shows, de andere in het schieten van Pyromusicals en de ander weer in Mascletas. Zo heb je ook bedrijven die geen shows kunnen schieten maar wel waanzinnige mooie producten maken. Ricardo Caballer doet alles van het opgenoemd en overal zijn ze rete goed in. En daarom ben ik Fan van Ricardo Caballer. En als er morgen een ander bedrijf opstaat die dit ook kan dan ben ik daar ook fan van, want ik sluit me ogen niet voor andere bedrijven die heel erg goed zijn.

Zo zou ik heel graag een avond hebben met Ricardo Caballer en Gotenborg Fireworks in dit kleine stadion! Ik denk als je die twee op 1 avond ziet schieten dat je dan vredig kan sterven. :hehe!:

Tony

Administrator
Medewerker
Willen de andere criticasters aub ook hun critische noot even op tafel leggen?
Ik ben benieuwd wat jullie van deze pyromusical vonden.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Technisch heel erg sterk. Echt het zelfde niveau als Goteborg!
Jammer dat er geen Pyroworld of FPM aanwezig was om te filmen...
Zeer mooie nieuwe producten in de vorm van zeer felle en korte kometen die me deden denken aan Lunatech-achtige producten.
Muziek is niet mijn ding, maar de laatste 3 nummers zijn prima voor een pyromusical in mijn optiek.
Volgend jaar weer zelf filmen daar Toon?

Tony

Administrator
Medewerker
Technisch heel erg sterk. Echt het zelfde niveau als Goteborg!
Jammer dat er geen Pyroworld of FPM aanwezig was om te filmen...
Zeer mooie nieuwe producten in de vorm van zeer felle en korte kometen die me deden denken aan Lunatech-achtige producten.
Muziek is niet mijn ding, maar de laatste 3 nummers zijn prima voor een pyromusical in mijn optiek.
Volgend jaar weer zelf filmen daar Toon?

Volgend jaar zitten we hier weer in rustig vaarwater en dan wil ik zeker die kant op.
De vrouw waardeert ook altijd wel een weekie Spanje en die vind deze show ook altijd top.

shinji

Moderator
Medewerker
Qua produkten en timing is ook deze pyromusical weer geniaal. Verassend was het thema met de korte kometen, voor het eerst dat ik op dit nummer kippevel kreeg. De finale was helemaal goed met de goede muziek eronder. Toch blijf ik vinden dat je met zulk goed materiaal veel kreatiever kunt omspringen dan wat Ricasa doorgaans doet. Toon zei laatst bij een show van Xairava dat ze een beetje van de hak op de tak sprongen, dat heb ik nu ook met deze pyromusical, er zit niet echt een verhaal achter.

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Qua produkten en timing is ook deze pyromusical weer geniaal. Verassend was het thema met de korte kometen, voor het eerst dat ik op dit nummer kippevel kreeg. De finale was helemaal goed met de goede muziek eronder. Toch blijf ik vinden dat je met zulk goed materiaal veel kreatiever kunt omspringen dan wat Ricasa doorgaans doet. Toon zei laatst bij een show van Xairava dat ze een beetje van de hak op de tak sprongen, dat heb ik nu ook met deze pyromusical, er zit niet echt een verhaal achter.

Dat is misschien ook waarom ze internationaal de laatste paar jaar niet zo heel veel meer winnen.
De muziek is te verschillende van elkaar. En dat zie je best wel vaak bij de grote shows/festivals van Ricasa ook.

shinji

Moderator
Medewerker
Dat is misschien ook waarom ze internationaal de laatste paar jaar niet zo heel veel meer winnen.
De muziek is te verschillende van elkaar. En dat zie je best wel vaak bij de grote shows/festivals van Ricasa ook.

Nou is het natuurlijk ook zoiets van "hoge bomen vangen veel wind", want als Ricasa komt verwachten de mensen wel veel meer als bv Surex of iets dergelijks, terwijl die de veters van Ricardo nog nieteens mogen strikken.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Dat zie je goed in dit topic Klik!, waar Ricasa echt prachtige producten gebruikt en de show pyrotechnisch verbluffend in elkaar zit, maar de muziek-keuze zo kazig is, dat zelfs Andre Rieu zich ervoor zou schamen.

Op z'n manier zit er dan zeer weinig 'ziel' in de pyromusical.
Alleen het pyro-technische element is niet goed genoeg.
De muziek moet ook sterk zijn en als geheel weten te overtuigen. Muziek en vuurwerk moeten elkaar versterken!

Vaccalluzzo vorig jaar in Knokke-Heist was in dit opzicht ook zo'n misser van formaat. Prachtig vuurwerk, maar de muziek een enorme domper. Vaccalluzzo kan nou eenmaal beter uit de voeten op klassiek en film-muziek.

't Is eigenlijk net als ballet, waar je ook niets hebt aan sterke dansers alleen. Ballet een 'ziel' laten hebben is veel moeilijker.
Dat kun je niet leren eigenlijk, want dat is talent.

Ik denk dat ze bij Ricasa een choreograaf missen. Iemand die de muziek uitkiest, die het vuurwerk nog beter tot z'n recht kan laten komen.
Dan maar iets minder single-shots inzetten om de beste man of vrouw te betalen, maar ik denk dat we dan echt kunststukjes gaan zien die hun weerga niet kennen van Ricardo Caballer en z'n mensen.

Laatst bewerkt:

shinji

Moderator
Medewerker
Een heel goed voorbeeld van een goede choreografie vind je in de pyromusicals van Pyrovision uit Oostenrijk. Ze gebruiken weinig materiaal, maar het is zo verbluffend om te zien hoe ze dat gebruiken. Zoals Fred zei bij de show van Pyrovision in Monaco dit jaar, "je waant jezelf in een film".

edje30

Registered User
Wooow dit 1 van de mooiste en apartste pyromusicals die ik ooit gezien heb vooral dat hele snelle stuk met die photo flashers geweldig complimenten voor ricardo en dank voor t delen.

Wolff_freak7

Registered User
Dit is de mooiste Pyromusical die ik ooit gezien heb!
Schitterende timing, en een mooi stukje van Whitney Houston!
Wat een werk moet dit geweest zijn, Top Show!

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Kolere heb toch wel weer onwijs zitten genieten hoor. Zelfs een paar keer een dikke smile van oor tot oor gehad, en dat gebeurt toch niet heel vaak meer.

Moet eerlijk zeggen dat ik Ricasa, Gothenburg en Vacaluzzo met dit soort show's echt uniek vind. Moeilijk om te zeggen die ene is de beste. Momenteel vind ik Ricasa wel beter dan Gothenburg, op een of andere manier is het niet allemaal zo gelikt bij hun.

Maar waar heb ik het over? Het is gewoon super genieten als je van een van hun een show bekijkt.

Laatst bewerkt:

smilli

FPM Filmer
Ik vind de muziek keuze eingelijk helemaal niks, spaanse muziek aan het begin vind ik prima maar vanaf whitney housten gaat het bergafwaarts. Wel weer subliem geschoten en de producten waren meer dan prachtig:lub:

reflections

Registered User
One of the best shows this year! :lub: I love how RICASA's shows are always close to perfection. Their shows are also becoming less and less robotic and more emotions :happy:

Vander

Laatst bewerkt:
Bovenaan