Stelling: Vuurwerkvrije zones zijn een zegen (Telegraaf)

ifeelfine

Registered User
Ik het met de stelling eens en vind het een prima vragenlijst!!

alleen met de interpretatie ervan waarschijnlijk niet

maar ik vind het een zegen dat gekken niet met bommen bij kinderboerderijen, scholen, ziekenhuizen parkeergarage's en overdekte winkelcentra kunnen gooien (over verzorgingshuizen twijfel ik).

En om over de handhaving van de zone's tja

Maar in Nieuwegein zijn ze al jaren en ze bevallen prima zowel de politiek als de bewoners gaan over het algemeen heel ontspannen met vuurwerk om (en er is veel HEEEL veel vuurwerk dat afgestoken word met de jaarwisseling).

En die opmerking kon ik ook kwijt in de vragenlijst

Laatst bewerkt:

havenmeester

Registered User
Goede vragen inderdaad. Bij ons heb je al jaren vuurwerkvrije zones en iedereen respecteert dat. Ik vind het logisch om niet in drukke winkelstraten of naast een kinderboerderij vuurwerk af te steken.

blackpowder

Registered User
Goede vragen inderdaad. Bij ons heb je al jaren vuurwerkvrije zones en iedereen respecteert dat. Ik vind het logisch om niet in drukke winkelstraten of naast een kinderboerderij vuurwerk af te steken.
Absoluut logisch, maar dit zou vanuit opvoeding en gezond verstand moeten gaan. Helaas is dus een verbod nodig.
In mijn jeugd..... klink oud was het gewoon logisch om niet in het centrum af te steken en als er een hond aankwam werdt er HOND geroepen en wachtte iedereen even netjes totdat deze uit zicht was.

Helaas zijn dat soort dingen nu niet meer van toepassing en moeten de verboden opgelegd worden.

shinji

Moderator
Medewerker
Vind het redelijk dramatisch dat veel mensen hier meegaan met het toestaan van vuurwerkvrije zones. Het maakt de weg vrij voor gemeentelek verbod, waarna de weg tot een totaal verbod een eitje is.

blackpowder

Registered User
Vind het redelijk dramatisch dat veel mensen hier meegaan met het toestaan van vuurwerkvrije zones. Het maakt de weg vrij voor gemeentelek verbod, waarna de weg tot een totaal verbod een eitje is.
Tussen wat ik hier zeg en of stem zit een verschil.
Vanuit logische redenatie en om de haters niet meer kruid te geven , zeg ik ja vuurwerkvrije zones zijn helaas nodig.
Maar als ik een stemmings poll van de televaag onder ogen krijg stem ik ( lekker anoniem ) tegen vrije zones.
Dit om de poll enigszins te beïnvloeden.

Maar helaas als je realistisch kijkt is het qua zwaar vuurwerk toch echt zodanig gesteld dat de zones moeten.

Wellicht als het zware vuurwerk minder wordt dat de zones niet meer nodig zijn.

shinji

Moderator
Medewerker
Tussen wat ik hier zeg en of stem zit een verschil.
Vanuit logische redenatie en om de haters niet meer kruid te geven , zeg ik ja vuurwerkvrije zones zijn helaas nodig.
Maar als ik een stemmings poll van de televaag onder ogen krijg stem ik ( lekker anoniem ) tegen vrije zones.
Dit om de poll enigszins te beïnvloeden.

Maar helaas als je realistisch kijkt is het qua zwaar vuurwerk toch echt zodanig gesteld dat de zones moeten.

Wellicht als het zware vuurwerk minder wordt dat de zones niet meer nodig zijn.

Het gaat er mij om dat die zogenaamde polls ten alle tijde gebruikt worden tegen de goedwillende liefhebber

adgertic

Registered User
Vanmiddag ingevuld en in het commentaar ook aangegeven dat het volgens mij gewoon heel normaal is om na te denken waar je stookt.... In mijn jeugd....... maar ja ik ben dan ook al 28.... voor je het weet vragen mensen "of je niet te oud ben voor die onzin".....

È La Mia Vita

Bovenaan