Steeds meer klachten over vuurwerk in IJmond

Moontan

Moderator
Medewerker
Steeds meer klachten over vuurwerk in IJmond
IJMUIDEN - Het aantal klachten over afgestoken vuurwerk neemt snel toe. Niet alleen in Velsen, maar in de hele IJmond, meldt de politie. In september kwamen elf meldingen binnen en in oktober negentien. Aanpakken van vuurwerkoverlast staat hoog op het lijst van de politie.

Agenten gaan er direct op af, maar de jongeren zijn vaak niet meer te vinden.In IJmuiden-Zee en Duinwijk klinken al enkele weken ’s avonds harde dreunen van illegaal vuurwerk. In de duinen liggen vuurwerkresten. Op 22 oktober joeg de wijkagent nog op een groep jongeren bij de Grote Beerstraat die zwaar vuurwerk liet knallen naast een auto. Afgelopen zaterdag reageerde de politie op zwaar vuurwerk dat werd afgestoken op Plein 1945. Een 17-jarige jongen werd verdacht. Zijn huis in de Bloemstraat werd doorzocht. Drie pakken illegaal vuurwerk werden in beslag genomen.

http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuw...Steeds-meer-klachten-over-vuurwerk-in-IJmond-

Moontan

Moderator
Medewerker
In het artikel hebben ze het over illegaal vuurwerk
Moet je voor de gein eens kijken naar de foto die bij het artikel is geplaatst

pyroKSM

Registered User
Goh erg passend bij het artikel he Moontan haha!! Men klaagt al heel snel over vuurwerk in het algemeen. Vroegtijdig afsteken is ieder jaar zo. Bij ons gebeurt dat ook. Persoonlijk vind ik het zonde. Bewaar het liever tot 31 december.

Het is wel triest om te zien hoe voornamelijk jeugd met vuurwerk omgaat. Zoals in het artikel "naast een auto". Steek het op zijn minst wel beschaaft af voor zover het kan.

Sierpijl

Registered User
Beetje rare bericht weer, er staat aan de ene kant dat de agenten er meteen op af gaan naar zien niemand, maar spreken van Illegaal vuurwerk.

ik vraag me af hoe ze het weten dat het illegaal vuurwerk is, als ze niemand aantroffen, legaal vuurwerk klinkt vandaag de dag ook al hard.

en het andere moment zie je een foto in het bericht, van Marijn vuurwerk, dit vuurwerk word legaal verkocht de laatste 3 dagen.

ik denk meer dat ze zelf niet weten wat onder welke categorie valt. en dat het hier alleen maar gaat om een slechte media hype te creëren omtrent vuurwerk. in het algemeen......

van dit soort berichtgeving gaan me nekharen recht over eind staan, gewoon weer onwetende mensen angst inblazen.

Vuurwerk is net zo gevaarlijk hoe je ermee omgaat, verder is het niets.

Laatst bewerkt:

elmo

FPM Moderator
Foto's in dit soort persberichten worden vaak gewoon uit een archief geplukt,en hebben niets met het artiekel te maken.

Bovenaan