Standpunten en of cijfers A. Bonte

rwbrink

Registered User
Gelieve hier alles te plaatsen qua standpunten van A. Bonte en de zijne zodat ik mijn betoog daarop kan richten. Bij voorbaat dank!

joszie

Zilveren Member
WEl, hierbij geen standpunt van Arno maar dit is wel iets waarmee je hem om zijn "spreekwoordelijke' oren kunt slaan!
Een collega van DEZELFDE partij als Arno (fractievoorzitter GroenLinks Dronten) die het plan helemaal niet ziet zitten! BAM! wat nu eensgezindheid binnen de partij!

http://www.paulvermast.nl/wp/?tag=arno-bonte

san quinton

Registered User
Wat is Dronten toch een prachtige gemeente!!!!!:happy:
Persoonlijk zie ik wel een link. Broekhoff een vooraanstaande en vooral grote importeur is gevestigd in Dronten, Ron de Koster is gevestigd in Dronten. Daarnaast zitten er ook een veelvoud van andere importeurs/veelverbruikers in de directe regio. Kortom Vuurwerk is hier echt verweven in de middenstand en daardoor op regionale voet machtig en een werkverschaffer.
Overigens is er in Dronten ook geen directe aanleiding om Arno de Bonte na te praten. Er wordt relatief weinig gesloopt.

Hairy Harry

Registered User
Ben je niet een beetje laat? Morgen heb je dat gesprek toch? Neem in ieder geval de vele tips die zijn verschenen op dit forum goed door. Bekijk sowieso alle opmerkingen en onderzoeken van A. Bonte die in de media zijn verschenen, en de manier waarop hij ze geinterpreteerd heeft. Nogmaals succes!

joszie

Zilveren Member
Ben je niet een beetje laat? Morgen heb je dat gesprek toch? Neem in ieder geval de vele tips die zijn verschenen op dit forum goed door. Bekijk sowieso alle opmerkingen en onderzoeken van A. Bonte die in de media zijn verschenen, en de manier waarop hij ze geinterpreteerd heeft. Nogmaals succes!

dat gesprek is de 31e, nog 2 weken om zich goed voor te bereiden dus.

sprinkhaan

Registered User
Stel de agenda vast voor aanvang van het gesprek.
Neem voor een uur met stevige discussie maximaal 5 punten, stel deze vast voor aanvang van het gesprek.

Neem het volgende punt in ieder geval op:

"De aanpak van geweld en illegaal vuurwerk rond oud en nieuw word niet geholpen door een algemeen vuurwerk verbod."
In dit onderwerp kan je je gegevens gebruiken die je in het gesprek meeneemt om je stelling hierboven te ondersteunen.

Dit onderwerp heeft alles in zich om een goed gesprek te kunnen voeren en voorkomt dat men met losse kreten en cliche's gaat gooien.
Eis dat dit zo op de agenda wordt gezet!!!

Veel succes!

DJ-ArSoN

Registered User
Geeft toch niet? Arno zal zijn eigen standpunten en cijfers immers wel weten.
Zolang de info in deze topic daar dan ook maar bij blijft... ;)

rwbrink

Registered User

Gesprek zou eerst plaatsvinden op 31-1 maar is door hun verplaatst naar 14-2

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Ik post dit even in een topic die ik snel kon vinden over Dhr. Bonte.

------------------------
Hij is de onbetwiste kampioen raadsvragen stellen: de Rotterdamse fractievoorzitter van GroenLinks Arno Bonte. Ambtenaren hebben er de handen vol aan. En dat is maar goed ook, vindt Bonte: "Vragen stellen leidt vaak tot politiek resultaat."

Dagblad Metro heeft op een rijtje gezet hoe vaak raadsleden de wethouders schriftelijk bevragen. De voorman van GroenLinks stelde sinds de verkiezingen van 2010 in totaal 112 vragen aan het college, meer dan al zijn collega's. Het gemiddelde lag op 50.

Onderhands
Waar de krant het heeft over een 'lawine' vindt Bonte de hoeveelheid wel meevallen. "In drie jaar tijd komt dat neer op zo'n drie per maand. Het is niet zo gek dat je als kleine fractie relatief meer vragen stelt, zeker als je in de oppositie zit. Raadsleden van coalitiepartijen krijgen nog weleens informatie onderhands toegeschoven door een wethouder."

Onnodige vragen moet je niet stellen, beaamt Bonte, "maar je zou me ter verantwoording moeten roepen als ik géén vragen zou stellen. We worden betaald om ons werk te doen: aan de ene kant het college kritisch bevragen en aan de andere kant goede ideeën die in de stad leven naar voren brengen. Ook dat kan met schriftelijke vragen."

Resultaat
Als concrete resultaten van zijn vele schriftelijke vragen noemt Bonte de verbeterde inspecties bij gevaarlijke chemiebedrijven in de haven en de komst van duizend extra fietsparkeerplaatsen.

Het beantwoorden van een raadsvraag kost ongeveer duizend euro aan arbeidsloon, berekende de Metro. Bonte maakt zich daar niet zo druk om. "Die ambtenaren krijgen ook betaald als ze niet bezig zijn met raadsvragen beantwoorden", lacht hij.

Tweet
Dinsdagavond, na een dag met diverse reacties op de publicaties, twitterde Bonte: 'Goh, ik heb al een week geen schriftelijke vragen gesteld. Weet iemand nog een goed onderwerp?'

Bron:
http://www.rijnmond.nl/nieuws/23-07-2013/maakt-bonte-het-te-bont-met-al-die-vragen

Dim

Product Beheer
Medewerker
Tweet
Dinsdagavond, na een dag met diverse reacties op de publicaties, twitterde Bonte: 'Goh, ik heb al een week geen schriftelijke vragen gesteld. Weet iemand nog een goed onderwerp?

Ja! Hoe kunnen we op een eenvoudige manier 112.000€ bezuinigen? Juist!

GMP82

Zilveren Member
En dan heb je het alleen nog maar over het arbeidsloon van ambtenaren...

Zou ie die gasten zelf getipt hebben over die vele vragen? Heeft ie zn shot media-aandacht weer gehad. *kots*

AWG

Registered User
Die gast is volledig verknipt.
maarja das niks nieuws.

Zeurt over de hoeveelheid geld wat vuurwerk de stad kost, maar hij opzichzelf kost de stad verhoudingsgewijs meer dan vuurwerk.
mooi staaltje hypocriet gedraai.
Hij lacht er ook bij kan ook niet anders, hij vind het schitterend, IEDEREEN MOET NAAR MIJ KIJKEN!!!.
Net een klein kind op een verjaardag vol visite.
Van gekkigheid niet meer wetende wat nu weer te doen om aandacht te genereren.
Toch kan zo,n kind een verjaardag behoorlijk verzieken als het niet tijdig op de plek wordt gewezen en gezet.

Bovenaan