Siman says: O&N 2016/2017! (picture/movie heavy)

siman says

Registered User
Beste (mede-)maniakken!

Allereerst nog de beste wensen (kan nog net)!

Met Oud&Nieuw nog vers in het geheugen maar even deze dump (zoals gewoonlijk).

Het uitzoeken was dit jaar weer een lastige klus, niet alleen omdat de collectie steeds (iets) kleiner wordt (worden steeds minder kleine cakes), maar vooral ook omdat er zoveel moois te kiezen viel! Ik probeer er altijd een gevarieerd en opbouwend showtje van te maken qua effecten, kleur, shapes met losse cakes, een aantal projecten en doorlontboxen. Dat maakt de zoektocht altijd tot een leuke uitdaging! Het meeste vuurwerk haal ik overigens bij Meliora in Middenmeer (stukje rijden maar zo'n fijne zaak) aangevuld met Broekhoff/Vuurwerktotaal/Cafferata in mijn woonplaats.

Dan de avond zelf: na de gezellige avond binnen toch een behoorlijke domper toen wij om 0:00 op het balkon gingen staan en zagen dat de mist nog niet was opgetrokken en al snel nog dikker werd door al het geweld. Hierdoor kon je in de verte niet meer zien dan wat oplichtende kleuren, heel jammer. Gelukkig konden wij nog wel van dichtbij genieten van een aantal ongelooflijk dikke blokken met zoveel schoten, dat moeten pallets geweest zijn :p

Gelukkig was het zicht dichtbij nog wel prima toen wij rond 0:30 losgingen! Eigenlijk alleen maar toppers gezien, met als echte uitblinkers de ZENA nr.1, Golden Illusion, (wederom) de Cruel Traction en de finale!

Genoeg gel*ld, enjoy the mediadump!

Collectiefoto's

Cafferata
2pr8mbm.jpg

Broekhoff/Lesli
287drit.jpg

Vuurwerkmania
xbfxuu.jpg

Vuurwerktotaal
156387b.jpg

Wolff
293ykk7.jpg

ZENA
2cdwy6e.jpg

Totale collectie
245ijci.jpg

En zoals altijd het uitgewerkte showtje
33nu6o6.jpg

Films
(eerste filmpjes wat onscherp en helaas mistig)

De Multicolour Parade en Brocade Crown Blue Tip in de losse verkoop nog meegenomen. Erg leuke dingen voor een project. De kleine bakjes van Vuurwerkmania presteerden geweldig! Multicolour projectje nr1

De Brocade Crown Blue Tip combineert geweldig met de Hyperblitz. De Gold Rush van Cafferata voor een zacht prijsje meegenomen in de losse verkoop. Gouden projectje nr1

Erg weinig over te vinden, maar echt een prachtbak qua effecten, redelijk uniek volgens mij!

Met andere camera gefilmd

Door de mist wat lastig zichtbaar, maar een prima cake! Echt eentje om rustig van te genieten.

Presteerde net zoals vorig jaar weer uitstekend! Ondanks het strak verbinden toch wel een storende pauze helaas. Vorig jaar 2x en door de overlap toen niet opgevallen.

Ook over deze cake maar weinig te vinden. Was met 29,- prima geprijsd wat prestaties betreft.

De enige die mij niet echt kon overtuigen. Prima tempo, maar effecten net iets te klein en minder fel dan in de Chinafilm (ook geen salutefinale overigens). Een te dure bak in mijn ogen.

Einde van deel 1

Laatst bewerkt:

siman says

Registered User
En we dumpen vrolijk doorrrr met deeltje 2:

De 2e cake helaas out of focus. Prima bakken, had ze wel even omgedraaid, deze volgorde vond ik mooier.

Het 2e Multicolour projectje met de Distraxion en de ZENA Nr.1. Allebei echt fantastisch mooie cakes, zonde dat de Distraxion was afgekeurd en ik lees dat de 2016 batch van de Nr.1 dramatisch was. De distraxion echt heel vol, mooie kleuren en goede blink. De Nr.1 echt belachelijk groot, geen standalone maar wel een echte finalecake!

Het 2e Gouden projectje met het klassieke recept dat al jaren wordt bereid :p Een aantal jaren zelfs x3. Blijft een mooie combi alhoewel de Gold Rush wat wegvalt tussen de andere 2.

Helaas geen salvo's en daardoor ook geen echte finale. Alsnog wel een prachtbak met mooie kleuren en fantastische dikke gouden spinners.

Viel wat tegen tov eerdere jaren. Gaat ook wel erg snel.

Net als vorig jaar een heerlijke rambak om de losse cakes mee af te sluiten.

Naast de CT dit jaar gekozen voor de Golden Illusion van Vuurwerkmania. Wat een fantastisch blok zeg, niet normaal! Hele mooie, volle en grote effecten (die brocades!) die lang blijven hangen. Een must voor de liefhebber van Gold & Blue. Helaas een kleine pauze tussen cake 3&4 waardoor de laatste cake niet scherp op beeld staat.

Net als vorig jaar weer aanwezig en het is nog steeds DE cakebox van NL wat mij betreft. Nog altijd mooie enorme boeketten in een magistraal tempo.

Voor het eerst sinds jaren geen Silver Salutes meer, maar door de 'ontdekking' van de Final Fate (helemaal gemist) en de nieuwe Stormchaser/ZENA whistle Ti cloud met de bekende Crackling Chry maar eens gekozen voor een volledige W-shape finale, en met succes! Fijn ramwerk met een prachtige volle lucht!

Wij hebben ervan genoten, hopelijk jullie ook!

Moontan

Moderator
Medewerker
Wat een schitterende beelden en een mooi uitgewerkt verslag inclusief schietlijst. Mooier kan het niet!!
Dank je wel!! En zo doen we weer inspiratie op voor aankomend seizoen.

siman says

Registered User
Dank voor de mooie woorden Fred! Zie het maar als klein gebaar naar alle forumleden die op hun beurt mij weer voorzien van inspiratie door alle demo's af te struinen door het hele land! :)

Bovenaan