Shit Happens! VuurwerkCampagne 2009!

GMP82

Zilveren Member
Tja, maar is het een hit omdat het grappig is, of is het een hit omdat jongeren er wat van opsteken?

Ik vrees het eerste...

Dex

Registered User
Het idee is dat het een hit is omdat het grappig is, en op die manier vuurwerk ongelukken onder de aandacht brengt bij de doelgroep die niet vatbaar is voor de ouderwetse campagnes.

GMP82

Zilveren Member
Ja maar zo'n campagne starten we toch omdat we willen dat er minder overlast, minder slachtoffers etc komen? Niet om een paar irritante gastjes aan het lachen te maken...

Sweet Laker

Registered User
Ik denk dat de doelgroep die niet vatbaar was voor de ouderwetse, straight to the point, campagnes, zéker niet voor een humoristische inslag vatbaar is. Integendeel, het interesseert ze gewoon geen ene reet wat ze doen want het is gewoon stoer. En daar zal deze campagne mijn inziens niets aan veranderen.

En is het een hit omdat de mensen er écht wat van opgestoken hebben of is het een hit omdat je op het moment geen website kan openen (denk onder andere aan hyves waar heel veel jongeren zitten) en dan op het plaatje klikken met een gezicht met pfffrt erop. Natuurlijk hartstikke interessant voor puberende tieners én het telt op de website als 'hit'.

En dan kom je inderdaad snel aan die half miljoen bezoekers, maar een hit, nee dat wil ik het toch echt niet noemen.

boozebelly

Registered User
Ik vind het een waardeloze campagne. In mijn ogen toont dit weer eens aan wat de afstand is tussen de overheid en de burger.
Alsof alleen maar pubers vuurwerk afsteken en die even aan het lachen gemaakt moeten worden, want als ze denken dat jongeren deze campagne serieus nemen dan hebben ze het goed mis.
Ik wil als burger graag goed voorgelicht worden, informatief, hoe kan ik ongelukken voorkomen? Wat moet ik doen bij een eventueel ongeluk? Dat soort dingen. Het is een serieuze zaak en geen grapje zoals ze het nu brengen.
Ik vond die spotjes vroeger altijd beter, met echte vuurwerkslachtoffers in beeld, brandwonden, blindheid, afgeblazen vingers e.d. Dat is de realiteit en geen kont aan een gezicht genaaid waar wat gesputter uit komt.
Echt waardeloos...

sebastiaantje

Registered User
Ik zag deze campagnefilm net nog een keer en moest echt lachen

HAhaaha ik hoop dat er dit jaar ook weer van die originele campagne filmpjeds komen!!!!!!!

Gr

Bovenaan