'Server vuurwerkmeldpunt overbelast'

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
AMSTERDAM - De website vuurwerkoverlast.nl is in de nacht van woensdag op donderdag onbereikbaar.

Dat meldde Arno Bonte, fractievoorzitter van GroenLinks in Rotterdam. De lokale GroenLinksfracties hadden het digitale meldpunt zaterdag geopend.
De oorzaak van het probleem is nog onduidelijk, maar volgens Bonte is de server vermoedelijk overbelast. ''Woensdagavond kregen we gemiddeld 1000 meldingen per uur binnen'', zegt Bonte. ''We krijgen veel meer meldingen dan we hadden verwacht.''
Donderdagochtend worden de problemen opgelost. Voor de site plat ging, waren er meer dan 20.000 meldingen van vuurwerkoverlast gedaan.

Bron: ANP (http://www.nu.nl/internet/2991401/server-vuurwerkmeldpunt-overbelast.html).

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Persbericht is 1:58 uitgegeven en de site ligt er nog steeds uit. Lijkt me sterk dat ze op dit tijdstip nog steeds problemen hebben met de drukte. Volgens mij hebben ze gewoon de stekker er even uit getrokken om weer even in de aandacht te komen.

trimbaard

Registered User
Met een goede opgezette site was dit niet gebeurd. Blijkt maar weer dat dit in een opwelling is bedacht en gemaakt door die Groenen. Stond vast bij iemand thuis en is de hond door de kabels gelopen omdat deze er niet mee eens was.:hehe!:

Laatst bewerkt:

USRRobiwan

Registered User
Lijkt mij ook een DDOS aanval. Lijkt me sterk dat er op 2de kerstdag, in de nacht nota bene, mensen gezellig meldingen gaan doen op zo een site.

rodepo

Registered User
gewoon amateuristisch opgezet, geeft wel aan hoe serieus je deze site moet nemen ;)
Ik denk dat ze hebben gemerkt dat ze nu meldingen over illegaal vuurwerk krijgen, en dat willen ze natuurlijk niet.
Aangezien ze willen bereiken om verkoop voor particulier te verbieden.

Het zal me niks verbazen als morgen als de verkoop begint opeens de site weer bereikbaar is.

Toffee

Registered User
de teller staat nu op ruim 25.000... kan gewoon nooit. er zal misschien 10% gemeld worden moet je na gaan hoeveel overlast moet zijn. ik zal elke melding wel eens willen zien.

e.c. fireworks

Registered User
Heeft er al iemand gemeld aan die lui dat de 'overlast' die nu veroorzaakt wordt, niets maar dan ook helemaal niets met de legale (vanaf 28 december!!!!) verkoop te maken heeft?
En dat dus een verbod op de verkoop aan particulieren in nederland de overlast niet verhelpt.

postvoordennis

Registered User
Waar hebben we het over? Die 25.000 meldingen op 16 miljoen inwoners is nog geen 0,2%. Iedereen de zich er echt aan irriteert kan een melding doen, wie dat niet doet irriteert zich er dus niet erg genoeg aan.

Bovenaan