Schuur vol vuurwerk is groot gevaar

Moontan

Moderator
Medewerker
Schuur vol vuurwerk is groot gevaar

TWENTE – Een schuur vol vuurwerk is een groot gevaar de hele straat.

De politie Twente schenkt deze weken veel aandacht aan het opsporen van illegale vuurwerkhandel en het ontmoedigen van de aankoop en opslag hiervan. Naast grenscontroles wordt ook de omgeving van vuurwerkfanaten opgeroepen om een oogje in het zeil te houden.

Zo wil de politie graag weten wanneer iemand een schuur vol met vuurwerk heeft. Consumenten mogen namelijk 25 kilo vuurwerk bezitten.

http://www.accentfm.nl/streeknieuws/31672/0/schuur-vol-vuurwerk-is-groot-gevaar.html

Koetje

Registered User
Krijg je straks lekker vlak voor oud en nieuw nog bezoek van de smeris omdat je slechts vuurwerkfanaat bent met een flinke lading consumentenspul maar je nsb buurman is bang dat de hele straat de lucht in gaat. Bah.

sprinkhaan

Registered User
Behoorlijk subjectief klinkt dit.

Onder het motto , jij houd van vuurwerk,dan hoeven je buren dat alleen maar even te melden, dan mogen wij zomaar even lekker je huis binnen stampen en de boel eens even overhoop gooien.

Volgens mij gaat dit zo niet maar, dit is weer eens een bericht in de categorie politie propaganda.
Alsof de gemiddelde vuurwerk liefhebber een risico voor zijn omgeving zou kunnen zijn en kun daar wel even wat aan doen.

Hoe trap je mensen in een verdomhoek?

Nou met dit soort berichten dus , echt ergerlijk.

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Het wordt hoog tijd, dat de beperking van bezit, gebaseerd gaat worden op explosieve bestanddelen. Dan nog zal het waarschijnlijk ontoereikend zijn voor ons freaks, maar dan gaat het tenminste ergens over.

3kg kruit en 22 kg karton en klei is namelijk HEEEEEEEEEL erg gevaarlijk, not....

Als je dan in het kleine en middensegment gaat zitten (zeg 200grammers), die een stuk minder verzwaard zijn, kom je effectief op veel meer kruit uit. Nog extremer; stel ik heb 25 kg aan ijsfonteinen, dan heb ik toch ff wat meer kruit (en minder verpakking) in huis, dan met zo;n nieuwe koppelbox. En iedereen kent de testfilmpjes van TNO wel en hoe de ijsfonteinen daar presteerden. Nu is 25 kg heel wat anders dan een volle zeecontainer, maar het gaat me in deze om de onzin om van het brutogewicht uit te gaan. Te krom voor woorden en bovendien op moment van invoeren al zwaar achterhaald.

Ik hoop in ieder geval dat ik geen NietSocialeBuren heb.

USRRobiwan

Registered User
Zal ook wat worden de laatste drie dagen. Dan loopt iedereen met dozen '1.4G' te zeulen die men in de winkel heeft gekocht. De mensen in je straat zien je dat uitladen en melden dat aan misdaad anoniem en dat soort zaken. Vooral wij freaks zijn dan weer de gebeten hond:

"Ja politie? Mijn buurman loopt met enorme dozen te sjouwen. Volgens mij is dat allemaal illegaal vuurwerk. Ik vrees voor mijn veiligheid want men heeft gezegd dat dit hele huizenblokken kan wegvagen". Een uur later staat de EOD op je stoep...

Wat ik zeker zou aanraden is dat iedereen kopieën maakt van de aankopen om te bewijzen dat alles netjes legaal is aangeschaft. Dan ben je als freak nog steeds de lul omdat met een doos of vijf je al ver boven de 25 kilo zit in je huis. Wordt je dure vuurwerk ook nog meegenomen... Bedankt hè buurman!

Je durft je zooi al bijna niet meer uit te laden bij thuiskomst met je buit. Bang dat je buren je 'anoniem' verlinken. Ik voel me al bijna crimineel als liefhebber zijnde. Wordt je nagewezen 'kijk daar gaat die bommenmaker die de buurt op wil blazen'.

Ik denk dat ik er maar kadopapier omheen doe, dan valt het niet zo op.

Laatst bewerkt:

sprinkhaan

Registered User
Ik heb een antwoord gevonden op vwc op de vraag aan het Ministerie van
Infrastructuur en Milieu omtrent de opslag in een huishouden.
Het gaat hier dan om hoeveelheden legaal vuurwerk wat niet aanneembaar voor handel bedoelt is:

Het vuurwerkbesluit
kent geen beperking aan de in een woning aanwezige hoeveelheid vuurwerk. Wel
geldt dat wanneer een particulier beduidend meer vuurwerk heeft opslagen dan
voor eigen gebruik bedoeld is, het bevoegd gezag daartegen kan optreden op
grond van het feit dat er sprake is van een niet gemelde of vergunde opslag en zonder over de juiste voorzieningen (brandwerende afscherming, sprinklers, etc.) voor een bedrijfsmatige opslag te beschikken.

GMP82

Zilveren Member
Tja, waar ligt die grens dan? Ik heb wel eens collecties langs zien komen, die rustig een eigen winkel kunnen beginnen, maar het toch echt zelf (of met een groepje) opstoken...

sprinkhaan

Registered User
Tja, waar ligt die grens dan? Ik heb wel eens collecties langs zien komen, die rustig een eigen winkel kunnen beginnen, maar het toch echt zelf (of met een groepje) opstoken...

Dat word weer aan beoordelingsvermogen over gelaten van de functionaris die ter plekke is. Of beter gezegd je bent altijd de sigaar natuurlijk met de stemming die er nu heerst.

trimbaard

Registered User
Een schuur vol kettingzagen is een gevaar. En mijn keukenla ook want die zit ook vol met messen. En ik ben nog labiel ook.

Komen ze nu ook mijn spullen halen. Want mijn messen hebben een lemmet van meer dan 9 centimeter.

Gekkenwerk

genius

Registered User
Dit is bijna aanzetten tot verstoring van de openbare orde. Ik zeg daarmee niet dat ik losse handen heb maar als 1 van mijn buren me dit aan zou doen zou die gene toch zo een gigantische ruzie met mij krijgen.. Man wat een belachelijk bericht dit weer.
Na al die jaren denk je alles toch wel gehad te hebben maar dit slaat echt alles!
Als ze nou expliciet "illegaal vuurwerk" zouden noemen dat opgeslagen ligt kan ik er nog bij maar nu krijg je waarschijnlijk, sowieso in twente, hele trieste taferelen.
Freaks waarvan hun legale vuurwerk wordt afgepakt dat ze hebben gekocht met hun zuurverdiende geld.. Wat een land, wat een land..
Je kan zeggen dat ik nu overdrijf maar ik zie het al gebeuren want dit is het land waar alles kan..

maartenvincent

Registered User
Omdat mensen bang maken voor illegaal vuurwerk nog niet ver genoeg gaat. Iedereen die een sterretje aan steekt heeft een moordwapen in handen!

Dit is bijna aanzetten tot verstoring van de openbare orde. Ik zeg daarmee niet dat ik losse handen heb maar als 1 van mijn buren me dit aan zou doen zou die gene toch zo een gigantische ruzie met mij krijgen.. Man wat een belachelijk bericht dit weer.
Na al die jaren denk je alles toch wel gehad te hebben maar dit slaat echt alles!
Als ze nou expliciet "illegaal vuurwerk" zouden noemen dat opgeslagen ligt kan ik er nog bij maar nu krijg je waarschijnlijk, sowieso in twente, hele trieste taferelen.
Freaks waarvan hun legale vuurwerk wordt afgepakt dat ze hebben gekocht met hun zuurverdiende geld.. Wat een land, wat een land..
Je kan zeggen dat ik nu overdrijf maar ik zie het al gebeuren want dit is het land waar alles kan..

Bovenaan