Het wordt ook eigenlijk altijd aangekondigd als vuurwerkfestivalgeen competitie.
Aan de pyros van dream: hebben jullie zelf niet zoiets ik hou mezelf niet langer meer voor de gek en ik ga eens wat Europees materiaal aanschaffen? Kwaliteit boven kwantiteit? Zink, vaccaluzzo, ricasa, zaragozana,igual, parente ach ik hou op...
Geheel met je eens Jack. maar zou het alleen een probleem van geld zijn?
Is er niet veel meer aan de hand waardoor het slagen van een echt festival op voorhand gedoemd mislukt te worden?
Ben weliswaar geen pyro van dream, maar ik weet wel welk budget er ongeveer daadwerkelijk voor de show overblijft en dat is echt geen hoog bedrag!
Je kan dan wel Europees spul willen schieten, maar dat is niet met 3 kartonnetjes bij een fabrikant te bestellen. Dat wordt dus via 'tussenhandel' en dan betaal je al helemaal de hoofdprijs. Zeker als je al weet, dat Dream eigen import heeft van prof uit China, dan is het verschil in prijs met Europees geproduceerd spul al heel erg groot, laat staan als het dan ook nog via die tussenhandel moet.
Wil je inderdaad Europees spul gaan schieten ipv het vele malen goedkopere eigen import spul, dan krijg je gewoon bommetje voor bommetje show..... Wij liefhebbers kunnen denk ik nog wel genieten van een aantal mooie bommen, maar denk dat het gewone publiek echt gaat afhaken als je zulke trage en kale shows schiet.
Kortom, budget laat het echt niet toe om duur kwaliteitsspul te schieten, met de verplichte tijdsduur die de organisatie wil per show.
Denk dat geld idd het grootse probleem is en daarbij natuurlijk ook de afspraken die er zijn gemaakt met o.a dream, weet niet als hun die show voor een aantaljaar hebben gekregen ?
En natuurlijk blijf je met het probleem zitten van de afstanden.
En ach waarom zou de organisatie het ( Fesitval ) gaan veranderen ? Onwijs druk daar elke avond tijdens de vuurwerkshows. En 98% van de mensen zien het als een geweldige show en de overige 2% ja die zijn miss weer teleurgesteld en hoopten op een mooie vuurwerkshows geschoten door zimbabwanen.
En ja toch ga ik er elk jaar weer lekker naartoe, gewoon voor de zon/bier/strand/vuurwerk.
Misschien eens wat betere eigen import importeren? Ook bij Jorge heb je kwaliteitsverschil, alleen dan is een kartonnetje een paar tientjes duurder.
even serieus, als er al ooit een echte competitie zal komen, dan duurt het echt nog tientallen jaren voordat dit zo'n naam heeft dat de echt grote bedrijven zich in gaan schrijven.