Scheveningen (IVFS)

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Wanneer: 18-Aug-2017
Plaats: Scheveningen
Provincie: Zuid-Holland
Wie: Xena
Kaliber: Professioneel t/m 6"
Tijd: 21.45 & 22.30
Waarom: Internationaal Vuurwerk Festival Scheveningen
Extra Info:
Meer info

Vrijdag 18 augustus:
• 21:45 uur: Vuurwerk Japan
• 22:30 uur: Vuurwerk België

Michel_G

Zilveren Member
De 'landen' die komen schieten zijn nu bekend:

Vrijdag 18 augustus:
• 21:45 uur: Vuurwerk Japan
• 22:30 uur: Vuurwerk België

Laatst bewerkt:

Michel_G

Zilveren Member
Meneer Byl zou inderdaad een optie kunnen zijn! Meneer Hooge was het afgelopen jaar al, dus die valt neem ik aan af.

Echter.... Wel opvallend dat Jack/RedBaron van de vier topics over Scheveningen, deze als enige een thanks gegeven heeft bij de landen die schieten. Toeval?!? :yaeh am not durnk:

Tony

Administrator
Medewerker
Geen toeval want DBK schiet voor Belgie

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RedBaron

Registered User
Meneer Byl zou inderdaad een optie kunnen zijn! Meneer Hooge was het afgelopen jaar al, dus die valt neem ik aan af.

Echter.... Wel opvallend dat Jack/RedBaron van de vier topics over Scheveningen, deze als enige een thanks gegeven heeft bij de landen die schieten. Toeval?!? :yaeh am not durnk:

tsja.. betrapt..hehehe..Mja ik kan wel nee zeggen.. Maar dat is niet zo :grin: DBK zal inderdaad voor België schieten! We gaan ons best er op doen!

Eens kijken of we nog wat Hanabi shells hebben liggen ergens!

Laatst bewerkt:

bridge

Bronzen Member
oef dat is toch wel gaaf dat DBK komt.!!! Misschien nemen ze wel italia- spullen mee. Zie je zelden tot nooit in Scheveningen, indien ik me niet vergis.

Z@P

Registered User
Haha dat was ook het eerste waar ik aan dacht, inkopen doen bij de italiaan.

Michel_G

Zilveren Member
tsja.. betrapt..hehehe..Mja ik kan wel nee zeggen.. Maar dat is niet zo :grin: DBK zal inderdaad voor België schieten! We gaan ons best er op doen!

Eens kijken of we nog wat Hanabi shells hebben liggen ergens!

Leuk te horen! Ik ben benieuwd wat we allemaal te zien krijgen!

Michel_G

Zilveren Member
Iemand enig idee bij wat voor weersomstandigheden het word afgelast, en hoe dat dan bekent gemaakt word?

Normaal gesproken bij een windkracht van meer dan 9 m/s (5 beaufort) mag er niet meer geschoten worden. Dit wordt ter plekke vaak in de gaten gehouden. Tenzij je lang op voorhand kan voorspellen dat het ECHT niet gaat lukken, is het iets wat pas op het laatst bepaald of de show afgelast wordt.

Ook onweer kan een reden zijn om een show uit te stellen. Dit is echter over het algemeen van korte duur dus kan er dan relatief makkelijk gewacht worden tot het onweer voorbij getrokken is.

Ik verwacht echter dat afgelasten van de shows van vanavond of morgenavond echt op het allerlaatste moment zal gebeuren, aangezien de belangen veel te groot zijn. Er zal zo lang mogelijk geprobeerd worden de shows door te laten gaan, tenzij het echt onverantwoord is voor het publiek.

Ik denk echter niet dat de shows afgelast worden. De wind is wel fors, maar gaat vaak in de avond wat liggen, waardoor het waarschijnlijk net wel onder de grens blijft.

Mocht je het zeker willen weten, dan zou ik de pagina van de organisatie in de gaten houden:
https://www.facebook.com/vuurwerkfestival/

En anders gemeente Den Haag wellicht:
https://twitter.com/GemeenteDenHaag
https://www.facebook.com/gemeenteDH/

Laatst bewerkt:

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Verleden week vrijdag was het toch ook windkracht 5?

Hoop dat het niet afgelast word. Want wanneer gaan ze dan die 2 landen laten schieten?

Michel_G

Zilveren Member
Verleden week vrijdag was het toch ook windkracht 5?

Hoop dat het niet afgelast word. Want wanneer gaan ze dan die 2 landen laten schieten?

Vorige week zat het inderdaad ook rond windkracht 5. Ik heb ook het gevoel (niet bevestigd) dat de provincie/inspectie in Scheveningen iets flexibeler is omtrent de windsnelheid. Voordeel van Scheveningen is natuurlijk ook dat het ponton altijd nog enigszins verplaatst kan worden om een iets grotere veiligheidsafstand te creëren, mochten de omstandigheden daarom vragen. Daarentegen moet het natuurlijk altijd nog wel verantwoord/mogelijk zijn voor het ponton om de zee op te gaan.

(Dit zijn echter allemaal 'aannames' dus pin mij er niet op vast.)

ifeelfine

Registered User
LET OP DE A12 is het hele weekend DICHT tussen Den Haag en Gouda in beide richtingen vanaf vrijdag 21.00 uur en dat tijdens het vuurwerkfestival hoe krijgen ze het verzonnen. Geen zin om 45 min om te rijden en al helemaal geen zin in de chaos die dat gaat veroorzaken.

Steef-Kaboom

Registered User
LET OP DE A12 is het hele weekend DICHT tussen Den Haag en Gouda in beide richtingen vanaf vrijdag 21.00 uur en dat tijdens het vuurwerkfestival hoe krijgen ze het verzonnen. Geen zin om 45 min om te rijden en al helemaal geen zin in de chaos die dat gaat veroorzaken.

De A28 ook voor degene die van verder weg komen.

Tony

Administrator
Medewerker
d14db1977d73b0ea0a8d7f548b8dbad7.jpg

0479d594497bbf54b7d16b7dda08afc4.jpg

7561b246a5dcf49cf13ee7112d942abc.jpg

7e978bcb2564529008e62454fdaf765c.jpg

3e5d65b09f56c0665dc0d468bd1312e5.jpg

fb97fb39613ab9c171b206b25bfcb790.jpg

290bad21b64e5e7e0462716bfa4beec7.jpg

64277e37b8b3bfa13343e989749f2185.jpg

b50b4b2a4e0ec73dcad76eafe39f38cf.jpg

Een aantal foto's van de opbouw voor vanavond.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bovenaan