Sander's lijstje

Savaga

Registered User
Hierbij dan mijn lijstje;
http://www.freakpyromaniacs.com/products/lijst/id/34106

Wat ik wil met de SkyScreamers en SecretSalutes is eigenlijk heel simpel; chaos en oorlog. :smiling: Ik ben van plan de SkySCreamers en SecretSalutes allemaal tegelijkertijd af te steken. Ik vraag me alleen af of ik de fluiten van de SkyScreamers wel hoor als ik deze tegelijkertijd afsteek met de SecretSalutes? Daar hoor ik graag jullie mening over.

Daarna wil ik de drie ImmortalGolds afsteken, ook tegelijjkertijd voor het maximale effect (de 'wow' factor) :lub:

Ik wil dit dan allemaal per karton halen, dan kom ik uit op een totaal bedrag van €920,-. Dat scheelt toch aanzienlijk :lub: Ik moet dat dan alleen wel voor 1-12 beslissen, dus nog even goed kijken en orienteren de komende 2 weken...

whiskey

Registered User
ik had vorig jaar 4x skyscreamers tegelijk en toen een 6x2 silver-salute en als finale 1x 4 seasonbox en dat was gewoon super die fluiters hoorde echt boven uit. ps 1 tip zet het wel een meter uitelkaar als je het met de handfakkelt.

Savaga

Registered User
Wordt een gekkenhuis zo te zien! Komen er nog andere cakes bij misschien?

Nee, ik denk het haast niet. Of ik moet echt mijn hele 'plan' omgooien, maar zoals het er nu naar uitziet gaat het dit worden

weinig diversiteit, ga je btw alle 8 de sky screamers tegelijk doen?

Ja, dat klopt. Ik doe dit met een reden. Ik vind vuurwerk afsteken echt gruwelijk, maar de mijn vrienden allemaal niet. Die willen dus ook niet uren buiten staan (bij hun is het buitengedeelte voornamelijk lopen van het huisfeest naar het feest ergens in Amsterdam :huh:), en om in mijn eentje dan dat wel te doen zie ik niet zitten. Ik zou natuurlijjk een mooie gevarieerde, korte show kunnen bouwen, maar ik verdiep me dit jaar pas voor het eerst echt in vuurwerk, dus ik weet niet of het me lukt om dat binnen 2 weken allemaal uit te zoeken.

In pricipe wilde ik wel alles tegelijk afsteken, maar nu ga ik het denk ik zo doen;
4 SKyScreamers en 4 SecretSalutess tegelijkertijd, waarbij ik links 2 SkyScreamers Zet, in het midden 4 SecretSalutes en dan rechts weer 2 SkyScreamers. Die steek ik dan eerst af, en dan doorlonten naar de volgende 4 SkyScreamers en 4 SecretSalutes, in dezelfde opstelling. Daar wil ik mee beginnen om toch een wat langere 'show' te hebben. Als 'finale' steek ik dan tegelijkertijd de 3 ImmortalGolds af.

bluebear

Registered User
als je hem dan op wilt rekken kun je dan niet beter 2x sky screamers doen en 4x secret salute volgens jou opstelling dan 1x immortal gold dan de sky screamers en de secret salute weer om dan af te sluiten met 2x immortal gold?
het is maar een idee hoor :tounge:

Savaga

Registered User
als je hem dan op wilt rekken kun je dan niet beter 2x sky screamers doen en 4x secret salute volgens jou opstelling dan 1x immortal gold dan de sky screamers en de secret salute weer om dan af te sluiten met 2x immortal gold?
het is maar een idee hoor :tounge:

Dat is inderdaad een goed idee! Dat bedoelde ik dus dat ik denk dat het me niet lukt om binnen 2 weken een mooie show neer te zetten, ik heb dat vernuft nog niet dat ik dit soort opties/opstellingen zie.
Mijn idee was gewoon eerst een minuut of 2 totale chaos met knallen en fluiten en dan een minuutje of 2 een mooie afsluiter. Lekker plat en simpel zeg maar.
Op deze manier ben ik toch een minuut of 5 bezig, heb ik toch een chaos element en een mooie finale. Als je nog meer goede tips hebt, zijn die natuurlijk altijd welkom!

Savaga

Registered User
ga je fakkelen of met visco aan de slag?
bestel je btw bij herman de haan?

IK ben echt een noob, ik weet niet wat fakkelen is :huh:
Ik moet me nog goed inlezen heo ik alles ga doorlonten e.d. Ik heb al wel hier wat gelezen en filmpjes gekeken, maar ik moet alles nog goed uitzoeken. Omdat ik een noob ben, dacht ik eigenlijk gewoon alle lonten te verlengen, en dan alle uiteindes bij elkaar te laten komen en dat dan aan te steken, maar nogmaals, daar heb ik me nog niet heel erg in verdiept. Dus als je ook daar nog tips voor hebt, heel graag! :embarrased:

Herman de Haan zegt me niks. Ik ben van plan om alles te bestellen via; http://www.vuurwerkperdoos.nl/vuurwerk/

Dracow

Registered User
IK ben echt een noob, ik weet niet wat fakkelen is :huh:
Ik moet me nog goed inlezen heo ik alles ga doorlonten e.d. Ik heb al wel hier wat gelezen en filmpjes gekeken, maar ik moet alles nog goed uitzoeken. Omdat ik een noob ben, dacht ik eigenlijk gewoon alle lonten te verlengen, en dan alle uiteindes bij elkaar te laten komen en dat dan aan te steken, maar nogmaals, daar heb ik me nog niet heel erg in verdiept. Dus als je ook daar nog tips voor hebt, heel graag! :embarrased:

Herman de Haan zegt me niks. Ik ben van plan om alles te bestellen via; http://www.vuurwerkperdoos.nl/vuurwerk/

Fakkelen is als je je vuurwerk met een pyro fakkel aansteekt, waar dus de heletijd een oranje vlammetje vanaf komt.
Zodoende kan je alles beter time. Als je dan bijvoorbeeld de secret salute schoten telt en je bij 30 schoten ben kan je de volgende sessie alweer aanfakkelen zo loopt het geheel in 1x in elkaar over.

Als je wilt doorlonten heb je weer speciaal lont nodig visco of roze lont en moet je je een beetje in de techniek verdiept hebben.
want dan zou ik voor de optie "Overlappend" doorlonten kiezen.

Herman de Haan zit in Genemuiden. Super goeie winkel met heerlijke kortingen oplopend tot wel 50%. (ik haal daar ook en kom uit omgeving alkmaar :) )

Savaga

Registered User
@Dracow,

bedankt voor de uitleg. De tip die jij geeft geeft denk ik wel het makkelijkste he beste effect, maar krijg je dan niet weinig van het vuurwerk zelf mee, omdat je zo aan het concentreren bent op het tijdig aansteken van alles? Ik zal zo eens wat info zoeken over overlappend doorlonten, om te kijken of ik denk dat mij dat gaat lukken. :embarrased:

Ik heb zojuist contact opgenomen met Herman de Haan voor informatie, dus @bluebear en @dracow, bedankt voor die tip! Kijken wat ik daar voor moois kan halen tegen welke prijs. :smiling:

Savaga

Registered User
Ik heb een aanpassing gemaakt in mijn lijstje. Ik wil er toch wat meer een show van maken die wat langer duurt ook en aangezien iemand tegen mijn leaseauto heeft aangereden, moet ik €137,- eigen risico betalen, dus dat wordt een ImmrotalGold minder... :crying: Maar ik denk dat ook een ImmotalGold nog mooi genoeg is.

http://www.freakpyromaniacs.com/products/lijst/id/34106

Laatst bewerkt:
Bovenaan