San Severo 2012 - Maria SS. del Soccorso

carlo

FPM Kalender Beheer
Official programme:

VOLANTINO-2012.jpg

Dennis010

Registered User
Ik ga hier dit jaar voor het eerst heen. Ik had op een of andere manier de indruk dat dit festival langer duurde. Ik wil gaan boeken en ben benieuwd of ik niks mis als ik van de 19e tm de 23e boek? Ik snap uit de sites dat het programma nog kan veranderen. Is dit meestal ten gunste van ons freaks (meer shows)? :lub: Iemand misschien meer info? suggesties?

Tony

Administrator
Medewerker
Ik ga hier dit jaar voor het eerst heen. Ik had op een of andere manier de indruk dat dit festival langer duurde. Ik wil gaan boeken en ben benieuwd of ik niks mis als ik van de 19e tm de 23e boek? Ik snap uit de sites dat het programma nog kan veranderen. Is dit meestal ten gunste van ons freaks (meer shows)? :lub: Iemand misschien meer info? suggesties?

Er zijn altijd 2 programma's! Deze hierboven en nog 1 met de vele straatvuurwerken ect.

Drillz

Registered User
Nog meer mensen die iets weten te vertellen over dit festival?

Ja dat er nooit ene reet van het programma terecht komt....

Maar er zijn inderdaad 2 organisaties; Terra dei Fuochi en (als ik me niet vergis) Pro Loco San Severo die allebei een eigen programma hebben.

DJ-ArSoN

Registered User
Ik mis sowieso ook Lunedi op de poster, dus oftewel op maandag is er niets, of op maandag is die andere organisatie aan zet? En, is alles echt in het dorp zelf, of zijn er ook shows (ver) daarbuiten?

carlo

FPM Kalender Beheer
San Severo 2012 will be in May from Saturday 19th to Tuesday 22nd.

Normally on Saturday night there are 3/4 big batterias around the city.

On Sunday 20th in the morning and Monday 21st in the morning there will be the big procession around the town with batterias (the small ones) in all districts (from 9 a.m. to 14 p.m.) but time is always delayed.

On Sunday night pyromusical of Morsani from Rieti, fireworks display of Di Matteo brothers and pyromusical of Giacomo del Vicario.

At the end 3 big batterias

On Tuesday night 3 big batterias.

This is planned programme but surely there will be new fireworks displays and news batterias since organizers are 3 (Terra dei Fuochi, Proloco San Severo and Pro Civitate) and programme posted on the forum is only from Terra dei Fuochi!

As soon as I have info I will post on freak.

Here are 2 big batterias of 2008:

scania

Registered User
Bari, of Foggia Theo ,San severo ligt redelijk dicht bij Rotello,maar ik denk dat Toon en Derk je hier wel meer info over kunnen geven.

We zijn destijds op Rome gevlogen en vanaf daar naar Rotello gereden,was toch 570 km als ik me niet vergis.

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Bari, of Foggia Theo ,San severo ligt redelijk dicht bij Rotello,maar ik denk dat Toon en Derk je hier wel meer info over kunnen geven.

We zijn destijds op Rome gevlogen en vanaf daar naar Rotello gereden,was toch 570 km als ik me niet vergis.

Het beste is om op Bari te vliegen maar vaak zijn die vluchten er niet (herinner ik me).
Volgens mij hebben wij de tweede keer op Napels gevlogen en Marcel op Rome wat echt een blaf eind is om te rijden.

Mr_Mascleta

Registered User
Oke Rob bedankt voor je reactie man. Als het mogelijk is in de huishoudportemonnee is het een optie om te gaan kijken daar?
Ik ga eens kijken hoe en wat? Misschien is het vanaf Brussel goed te doen? Rustig aan met het carnaval he Rob hahahhahhaa

scania

Registered User
Rustig aan met het carnaval he Rob hahahhahhaa

Oeh Theo ik woon boven de rivieren,hier hebben ze nog nooit van carnaval gehoord.

Dennis010

Registered User
2010 Rotello zijn wij ook op Napels gevlogen vanaf abcoude noord. Dit is goed te doen, Napels naar Rotello is ongeveer 2 en half uur rijden.

Laatst bewerkt:

carlo

FPM Kalender Beheer
The nearest airport to San Severo is Bari-Palese that is at 150 KM far in the north of Puglia.
Bari airport is a Ryanair base, in alternative you can fly to Naples (Transavia base) but is 250 KM far from San Severo.

2lnzfyu.jpg

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
I Fujenti del fuoco di San Severo
by Filippo Marmo

[video=vimeo;37877512]http://vimeo.com/37877512[/video]

Titan

FPM Hangouderen
I Fujenti del fuoco di San Severo
by Filippo Marmo

[video=vimeo;37877512]http://vimeo.com/37877512[/video]

Prachtige video, dit laat mooi zien hoe het er aan toe gaat in San Servero.
Heb er fijne herinneringen aan over gehouden en ga er graag nog eens naar terug

Bovenaan