San Sebastián 2012

Moontan

Moderator
Medewerker
San Sebastián 2012 programma

Pirotecnia Xaraiva (Ourense) – 11 augustus

Lieto Fireworks (Italie) – 12 augustus

Pirotecnia Esteban Martín (Granada) – 13 augustus

Pirotecnia Intermède (Frankrijk) – 14 augustus

Pirotecnia Pirofantasía Carlos Caballer (Valencia) – 15 augustus

Pirotecnia First Class (Duitsland) – 16 augustus

Pirotecnia Caballer FX (Valencia) – 17 augustus

bron:
http://www.pirofan.com/reportajes/1...rio-de-fuegos-artificiales-san-sebastian-2012

Laatst bewerkt:

smilli

FPM Filmer
Fred je bent me weer voor:hehe!: Ik zal hier aanwezig zijn en proberen zoveel mogelijk vast te leggen!
Ugo Lieto zal schieten voor Lieto fireworks hoorde ik van Carlo!
De 18 is er overigens nog een piromusical van Valacea!

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Fred je bent me weer voor:hehe!: Ik zal hier aanwezig zijn en proberen zoveel mogelijk vast te leggen!
Ugo Lieto zal schieten voor Lieto fireworks hoorde ik van Carlo!
De 18 is er overigens nog een piromusical van Valacea!

Leuk programma.
Of je wat moet verwachten van Valacea weet ik niet want ik vond ze niet echt goed in Blanes.
Vreemde show schoten ze daar. De rest zal gewoon genieten zijn, San Sebastian is 1 van de belangrijkste en beste competities van Spanje.

Vervelend voor jou is wel dat Valacea de pyromusical schiet vooral omdat Ricardo Caballer hem de afgelopen 3 heeft geschoten.

smilli

FPM Filmer
Ach ja daar doe je niks aan, vorig jaar moest ik op de dag van de piromusical van Ricasa weer in het vliegtuig dus ik ben allang blij dat ik nu bij alle shows aanwezig kan zijn!

carlo

FPM Kalender Beheer
2cyjy28.jpg

Moontan

Moderator
Medewerker
49 Concurso Internacional De Fuegos Artificiales Donostia 2012

Otro año más comienza el Concurso Internacional de Fuegos Artificiales de Donostia.Este año en su 49 edición con la participación de :
11 de Agosto Xaraiva (Galicia)
12 de Agosto Lieto Fireworks (Italia)
13 de Agosto Esteban Martin (Granada)
14 de Agosto Intermedé (Francia)
15 de Agosto Pirofantasia (Valencia)
16 de Agosto First Class (Alemania)
17 de Agosto Caballer FX (Valencia)
-------------------------------------
18 de Agosto Piromusical por parte de la pirotecnia Alavesa Valecea, en el Teatro Victoria Eugenia para conmemorar sun 100 aniversario,fuera de concurso.

Moontan

Moderator
Medewerker
Pirotecnia Xaraiva - 49 Concurso Internacional de Fuegos Artificiales de San Sebastián
Gepubliceerd op 12 aug 2012 door PirofanWeb1
Primer castillo del 49 Concurso Internacional de Fuegos Artificiales de San Sebastián realizado por la Pirotecnia Xaraiva de Ourense 11 de Agosto 2012

Tony

Administrator
Medewerker
Een heerlijke show van Xaraiva. Anders dan wat ik van hun gewend bent.
Hij begint nu meer Valenciaans te schieten. Een paar van de vele beelden vind ik niet mooi of goed uitgevoerd zoals het ringen beeld of de watervallen, maar voor de rest is de timing soms heel erg goed en ziet het er allemaal erg mooi uit. Het enige gevoel wat ik niet hebt is dat het een strak verhaal is, daar gaat hij teveel van de hak op de tak betreft de soorten thema's/beelden.

Verders een leuke show om te zien met een dikke finale.

smilli

FPM Filmer
Heerlijke show inderdaad, redelijk pittig voor hun doen. Themas vond ik zelf wel leuk, bommen waren gewoon erg goed!
Finale was erg lekker, salutes gingen echt goed hard wat je niet op film merkt maar was echt bizar!

Firecrack-R

Registered User
Dit lijkt mij een mooi Spaans festival. Leuk om te zien hoe de grotere kalibers schuin tegen dat hek/muurtje aanstaan, stevig vastgesnoerd. Dat zie je elk jaar weer terugkomen.

Over Xaraiva gesproken: ik kende dat bedrijf eerst niet maar ik moet zeggen dat ik hun shows erg goed vind. De wanneer waarop ze altijd openen verbaast me telkens weer; lekker opbouwend met een enorme hoeveelheid fluiters en mines.

smilli

FPM Filmer
Dit lijkt mij een mooi Spaans festival. Leuk om te zien hoe de grotere kalibers schuin tegen dat hek/muurtje aanstaan, stevig vastgesnoerd. Dat zie je elk jaar weer terugkomen.

Over Xaraiva gesproken: ik kende dat bedrijf eerst niet maar ik moet zeggen dat ik hun shows erg goed vind. De wanneer waarop ze altijd openen verbaast me telkens weer; lekker opbouwend met een enorme hoeveelheid fluiters en mines.

Zeer leuk festival inderdaad, 8 shows op een rij en de grootte van het vuurwerk is gewoon heel goed. Qwa afstanden ook gewoon ala Valencia alleen klinkt het minder luid door de zeer ernaast.

Gisteren echt uit mijn dak gegaan bij Ugo Lieto, ongelijfelijk wat een harde bommen! Mijn films en fotos komen vanaf 23 augustus online:smiling:

Moontan

Moderator
Medewerker
Pirotecnia Esteban Martin (Granada) 13/08/2012
Gepubliceerd op 14 aug 2012 door Jartocore
Tercer disparo del 49 Concurso Internacional de Fuegos Artificiales de Donostia/San Sebastian,por parte de la pirotecnia Esteban Martin de Granada.

tronetti

Registered User
Intermède heeft in het verleden bewezen goede pyromusicals te kunnen schieten, maar hier ging het toch niet echt lekker. Heb ook het idee dat e.e.a. is blijven staan. De finale was nou ook niet echt een toppertje.
Jammer, een gemiste kans. Had eigenlijk meer van ze verwacht.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Xaraiva komt er nog steeds met kop en schouders bovenuit, al moet je de Italianen eigenlijk live beoordelen om de ontiegelijk harde bursts.

Firecrack-R

Registered User
Intermede staat erom bekend dat ze hun shows schieten met vrij weinig vuurwerk. Zelf noemen ze dat een uitgebalanceerde show, ik noem het eerder zuinig schieten. Ze hebben in Knokke een prima show geschoten in 2010, pyromusicals zijn beter voor ze weggelegd.

Moontan

Moderator
Medewerker
Pirofantasía Carlos Caballer - 49 Concurso Internacional de Fuegos Artificiales de San Sebastián
Gepubliceerd op 15 aug 2012 door PirofanWeb1
Quinto castillo del 49 Concurso Internacional de Fuegos Artificiales de San Sebastián realizado por la Pirotecnia Pirofantasía Carlos Caballer de Valencia 15 de Agosto 2012

shinji

Moderator
Medewerker
Het moet toch wel zwaar genieten zijn in San Sabastian. Xaraiva met een woeste show (maar waar zijn de pijlen gebleven), Lieto met een stukkie Italiaans ragwerk ( dat moet toch wel heel lekker klinken in die haven) en dan Intermede met misschien een wat mislukte eerste helft, maar vanaf minuut 8 een geweldig lopende show met eindelijk weer grote kalibers van uitzonderlijke klasse. Kan niet wachten op de films van de families Caballer.
Oeh, daar is de eerste al.

Laatst bewerkt:
Bovenaan