Ruzie om vuurwerk in Leiden ontploft

Moontan

Moderator
Medewerker
Ruzie om vuurwerk in Leiden ontploft

LEIDEN - De ruzie tussen de twee vuurwerkhandelaren in Leiden escaleert. Blaxx BV aan de Oude Herengracht en Vuurwerk4all aan de Haarlemmerstraat 246 willen allebei dat de gemeente optreedt tegen de hoeveelheid vuurwerk die de ander mag opslaan.

Wim Honsbeek van Vuurwerk4all is het goed zat. Wat eind vorig jaar begon met een verzoek aan Blaxx om op te treden tegen de opslag van Vuurwerk4all, eindigt bij de rechter. Honsbeek slaat nu terug.
„Toen ik begon met de aanvraag van de vergunning was er niets aan de hand. Ik heb een bunker laten bouwen die van onder tot boven voldoet aan alle eisen. Gloednieuwe sprinklers, capaciteitsmeter en een watermeter. Deze opslagruimte heeft mij zeker vijftigduizend euro gekost. Als ik van tevoren had geweten dat het bestemmingsplan mijn opslagbunker niet toelaat, had ik voor zeker dertigduizend euro minder een kleine bunker laten bouwen. In het beste geval krijg ik bij wijze van uitzondering een vrijstelling voor de laatste twee weken van het jaar. Dat lijkt mij redelijk.''

http://www.leidschdagblad.nl/nieuws...2203.ece/Ruzie-om-vuurwerk-in-Leiden-ontploft

magnolia

Registered User
concurrentie zal je altijd blijven houden .
maar dit gaat wel erg ver .
zoals dim net al had gezegd hoop ik dat de gemeente hier een wijs besluit heeft

Bovenaan