rustig buiten?

Cowboy

Registered User
ik weet nog goed, vroegah.

29ste afsteken tot laat in de avond
30ste nog meer afsteken
31ste de hele dag buiten lopen, met de hele straat vuurwerk afsteken, van 11-12 binnen zitten

en dan weer knallen

maar nu..
ik heb in totaal 3 ventjes zien afsteken in de omgeving..
die drie heb ik gister 3 rotjes zien afsteken, en vanochtend wat meer, maar nog steeds baggerweinig.

is de tijd veranderd ofzo? willen kinderen liever computeren ofzo?
want ik stond altijd met me kist vuurwerk 3 dagen lang zooi af te steken.

nu ga ik niet meer de hele dag buiten staan, word ik te oud voor :p

maar er wonen hier zat jongere die altijd kwamen kijken hoe ik alles afstak.
en die zie ik nu bijna nooi meer..

dat wilde ik even zeggen

Zaliotuur

Registered User
Gister was het hier rustig net als eergister waarschijnlijk vanwege het weer (de sneeuw/regen) het was hier behoorlijk koud ook. Nu is het wel druk en drijven de kruitdampwolken voorbij hier. Ik erger me alleen helemaal ziek aan de *****zakjes die allemaal rotjes naar auto´s en mensen gooien en sommige leggen ze ook gewoon op geparkeerde auto´s. Happy newyear alvast!

diesel010

Registered User
Volledig mee eens.. zat er ook aan te denken om een topic te starten over dit onderwerp om te kijken hoe het elders is. Maar wat jij zegt komt precies overheen met wat er hier gebeurt, vroeger waren we op de 29e toen je je vuurwerk kon halen de 1e in de winkel daarna snel naar huis om vervolgens alles netjes neer te zetten, inmiddels hadden we om een uurtje of 11 al weer afgesproken en liep je de hele dag buiten een beetje te vervelen met af en toe wel wat vuurwerk. 's avonds en de 30e precies het zelfde om vervolgens de 31e om 10 uur af te spreken en het gewoon al los ging met een aardige groep. Tegen het schemeren ging er wat leuks illegaals(rol,potten) wat je had al veel de lucht in en idd. ook een jonge groep apies die er altijd bij stond. Maar ook ik ben daar nu helaas te oud voor geworden ben nu inmiddels 23, maar de generatie die ons hoort op te volgen die is nergens te bekennen op een paar jochies na. Ik krijg gewoon de neiging om bij een vuurwerk zaak 6 sloffen astronauten te halen om te nog wat herrie te maken de hele dag door ;)
Nee maar het gebeurt dus niet waar jij alleen woont, er zullen heus genoeg buurten zijn waar het wel gewoon al een gekkehuis is maar hier helaas niet meer.

thunderflash

Registered User
Hier in het oosten des lands is het bep. niet rustig maar word er zeer stevig op los geknalt met alleen maar nitraten en vlinders lijkt het wel.in ieder geval iedereen een knallend goed uiteinde gewenst. See Y'all next year

hc-freak

Registered User
15 km onder R-dam is het indd ook rustiger dan normaal,al zal dat denk wel deels aan het slechte weer liggen merk wel dat er meer kinderen met wat zwaarder spul lopen dan vroeger,maar vanaaf gaat het iedergeval goed los;)

Master007

Registered User
hier is het wel een gekkenhuis maar niet zo erg als andere jaren komt vanavond pas met een groep jongens veel moeten nog werken enzo maar er word hier wel zeer veel met carbidbussen en vuurwerkpistolen geknalt

NGB

Registered User
Hier in Gouda is het rustiger als normaal jah.
Maar je hoort hoop harde knallen.

Sneeuw is gelukkig bijna weg, dus vanaaf gunstig voor matten :p (als het beetje droogblijft)
Ik ga straks weer ff wat doen, gezellig met vrienden :w

3307

Registered User
Hier waar ik woon zijn ze toch wel lekker bezig. Ondanks dat ik in een kleine autovrije straat woon zijn ze zelfs hier vlak voor mijn deur al flink bezig. De buren dan he.
Verder hier in de wijk is men al 2 weken lang vollop bezig met afsteken.

Ik heb hier niets te klagen. :)

MisterX

Registered User
Ik woon in zaandijk.. 10km van amsterdam vandaan hoor af en toe lekkere mortieren maar weining klein spul af en toe hoor ik wel wat baby fluit dingen maar verder is het heel rustig ik hou van drukte van vuurwerk vooral lekker beukers ik heb dit jaar geen nitraat of vlinder gekocht en nu hoor ik ook niemand meer afsteken.. denk dat ik volgend jaar de trend maar ga zetten weer :)...

ik ben er eigenlijk ook al weer wat te oud voor om de hele dag te lopen met vuurwerk in een rugtas :p maar vind het heel erg saai zo hehe ]:)

Rambo007

Registered User
goeiendag wan mietjes

hier in eindhoven is het gewoon gekkkenhuissss

hahaha ik voel me zo goed ben nu net gestopt van 10 tot 4 bezig geweest met 10 000 klappers chainthunders vlinders etc etc

brian the freak

Registered User
Bij mij in amsterdam zuidoost is het de hele dag druk met van die koters die hun hele schooltas met rotjes en babypijltjes volladen , ik ben nu 17,5 en merk dat ik er niet veel meer aan vind aan dat kleine spul als rotjes etc. etc. ben blij als het donker is dan vind ik het pas leuk worden met zwermpotten en pijlen. HAPPY NEW YEAR.

fireworkfreak19

Registered User
bij ons word er helemaal op losgeknalt de 100 k kunnen gerust afgestoken worden omdat er zoveel klere zooi op de grondlicht dat je et bijna niet meer kan zien dus droge grond:p

Viber

Registered User
Nou, het knallen is hier niet normaal:+ Iedereen doet lekker mee alleen gooit de politie hier in rosmalen roet in ONS eten;( ze rijden rond en er zijn al een aantal mensen opgepakt hier. maaar dat mag de pret niet bederven]:)

Schuim

Moderator
Medewerker
Tjah ik ben ook al heel erg aan het twijvelen geweest wat ik er nou van moest denken.

De 29ste begon het geknal en gedoe weer, en ook flink.
De 30ste was het gewoon oud en nieuw voorig jaar in de remix.
De 31ste kwam heel vreemd over.. zo word ik om 10u weer uit mn bed geknalt door een chinese rol is het daarna echt oorverdovend stil tot 2u.
Toen begon het geknal langzaam op gang te komen, en om 5u was het hier letterlijk een veldslag in het hele dorp zelfs tot aan de grote weg, daar achter was het weer verdacht rustig.
Vanaaf om 10 uur weer wat kilometertjes afgelgd door het dorp en was het aan onze kant van de grote weg muis stil, was het aan de andere kant weer totaal chaos.

Hoe het om 12u was in het dorp kan ik niet zeggen.
Toen zat ik lekker in mn favo bar/discotheek en heb ik daar alles voor de deur afgeschoten.

Hoop mooie profblokken gezien dat wel, maar toch vreemd hoe het liep.
Zal toch wel idd met het weer te maken hebben.

Greedings,
Schuim :w

deef0003

Registered User
bij ons is er het ruig aan toe gegaan

grote en dikek knalllers
soms een 3 inch titaan salute die je hoorde

groote kampvuurtjes
veel vlinders afgestoken en andere dingen
en bijna elk kind vna het dorp was buiten maar wat me opviel was dat na een tijdje niet zo veel buiten waren

ikzelf was van kwart voor 10 sochtends tot alf 12 savonds buiten

en toen weer grote dozen chinese rollen en al en toen tot half 3 buiten geweest en toen om 3 uur slapen
en toen hoorde ik zelfs ook nog best harde donders
dus nee bij ons is het wel goed :w

blazuhhh

Registered User
Meestal begin je hier al rond eind oktober de knallen al te horen maar het is hier tot aan een week voor oud en nieuw stil geweest.

(Moet ik wel zeggen dat ik vaak bij degene hoor die vroeg beginnen want wil natuurlijk wel weten wat ik heb gekocht natuurlijk. Dit keer niet vanwege mn lichamelijke conditie maar dat terzijde)

Hier is het gewoon echt stil geweest. Echt zoiets van de stilte voor de storm idee. Zelfs de eerste 2 verkoopdagen was het verdacht rustig.
Daarentegen is me opgevallen dat in de avonden tussen de sneeuwbuien door toch een hoop siervuurwerk de lucht in is gegaan.

En op de 31ste had iedereen blijkbaar de instelling dat er een hoop ingehaald moets worden. Ondanks de slush rotzooi van de sneeuw en regen
(hier geen last van gehad aangezien we overdag de weg en een kruistpunt hebben gepekeld) hadden veel mensen er zin in. Veel illegaal vuurwerk de lucht in gegaan en kon dit jaar absoluut niet klagen over de kwaliteit van het consumentenvuurwerk. Behalve de prijs dan van sommige Pro-line producten.

Al met al is het hier een geslaagde jaarwisseling geweest.

fayhmoth

Registered User
yup, het viel me al snel op dat het erg rustig is geweest hier in rotterdam begonnen ze vaak flak na kerst al te knallen soms zelfs al met kerst, maar nee dit jaar stil, ik dacht en zij w8 maar tot de 29ste dan is het weer een gekkehuis. maar nope heel weinig en zij k al dat toen ik 16 was er drie dagen op los ging en k zeker niet de enige was, dit geld k voor de 30ste vindt ut wel zonde eigenlijk, maar daarin tegen was ut gister wel veel drukker en veel meer, de inhaal race denk ik:p maar goed het was dus heel erg rustig voor rotterdam zen doen.;(

Sweet Laker

Registered User
Nou, ik zat zelf in Den Haag en daar waren ze vanaf de 29ste al flink bezig met knallen, overdag met astro's en dergelijke en s'avonds met sierpotten, pijlen etc. Ook was er al een lekker fikkie op een plein (de 29ste).

En de 31ste werd er volop geknald, dus in die wijk leek het wel op een jaar of 16 terug toen ik echt klein was.

Maar in Zoetermeer was ook maar weinig te beleven, hing maar weinig oud en nieuw gevoel, weinig vuurwerk afstekers enzo. Geen grote nieuwjaarsbranden of voorbereidingen daarop. Dus was blij dat ik Den Haag in trok :9

Bovenaan