Run op illegaal vuurwerk Duitse supers

limewire

Registered User
ben er vandaag ook geweest. je werd gewoon aan de kant geduwd. niet normaal meer. heb nog nooit zoveel handen gezien die iets grijpen. wel leuk om te zien wat de mensen allemaal gek. ik zei de gek ook haha

MorningGlory

Registered User
Ik heb alles in DL gehaald, afgezien van de 100k.
Superspul en inderdaad, zoals de poster voor mij terecht opmerkt, vééél goedkoper.

En ja, "ze" hebben daar ook 500gr potten, die staan bij wijze van spreken tussen de kaas en de wasverzachter.
Net als de zeer fraaie "af-fabriek" doorgelonte potten.

Enfin, dat ze in DL goedkoper zijn en blablabla is wel bekend, maar mag toch nog even gezegd worden.

Hier staat in ieder geval voor een kleine 500euro aan Weco, Nico en ander spul.
Als ik tijd en zin heb post ik misschien een foto.

By the way, heb gistermorgen geen enkele NL'er gezien, kwestie van juiste winkel uitzoeken.

En om in de trant van het topic te blijven: ik ben geen politie tegengekomen.
Zoals ieder jaar.

Laatst bewerkt:

Sp@cem@n

Registered User
Ondanks dat het Duitse vuurwerk stukken goedkoper is vind ik het kwalitatief ook aanzienlijk beter.
Ze hebben het over een soepeler regelgeving. Dat kan wel zo zijn maar kijk eens hoe de potten daar in mekaar zitten en afgewerkt zijn.

Mooie afgewerkte pot, met een hard plasic omhulsel, reservelont en nog een voetje die uitgeklapt kan worden om de pot te verstevigen.

Ook als je naar de uitwerking kijkt, de potten zijn echt super constant en heb er nog een laagklapper van gezien in die 8 jaar dat ik in Duitsland koop.

Ben in NL naar een paar demo's geweest waar ik zeker wel 10 tot 15 laagklappers heb gezien.

Marco_clappers

Registered User
ik ben dit jaar ook weer naar duitsland geweest, leuke prijzen en erg goede kwaliteit:) ik had een klein potje wat nog geen 500 gram woog met 10 schoten waar zelfs autoalarmen van af gingen! verder vind ik wel dat je goed moet kijken wat je koopt in duitsland vooral bij de supermarkten, het effect kan anders goed tegenvallen:p en wat betreft pijlen is het in de duitse super markten vaak ook niet echt best kwa kwaliteit

Z@P

Registered User
Ondanks dat het Duitse vuurwerk stukken goedkoper is vind ik het kwalitatief ook aanzienlijk beter.
Ze hebben het over een soepeler regelgeving. Dat kan wel zo zijn maar kijk eens hoe de potten daar in mekaar zitten en afgewerkt zijn.

Mooie afgewerkte pot, met een hard plasic omhulsel, reservelont en nog een voetje die uitgeklapt kan worden om de pot te verstevigen.

Ook als je naar de uitwerking kijkt, de potten zijn echt super constant en heb er nog een laagklapper van gezien in die 8 jaar dat ik in Duitsland koop.

Ben in NL naar een paar demo's geweest waar ik zeker wel 10 tot 15 laagklappers heb gezien.

Dat het vuurwerk daar kwalitatief beter zou zijn ben ik niet met je eens. Het is en blijft handwerk en er zal altijd wel eens wat fout kunnen gaan met het vuurwerk.
Het is hier wel duurder maar het aanbod aan verschillende effecten kunnen zijn echt niet aan tippen hoor en volgens mij is de maximale vulling en samenstelling in duitsland anders.

Wij hebben hier echt mooier spul alleen zijn we hier gebonden aan doorgeschoten regeltjes waar je gewoon schijtziek van wordt. :sick:

Schuim

Moderator
Medewerker
Als je denkt dat we in Nederland mooier spul hebben moet je toch echt de Toronto uitproberen van het merk Helios..
Dingetje koste 10 euro bij de Aldi-Sud en een effecten, dat wil je niet weten!
Zeer heldere kleuren, en palmen die ik al in jaren niet meer zo mooi had gezien.

In bocholt waar ik ben geweest waren er inderdaad veel nederlanders over de vloer, en toen wij rond een uurtje of 1 de eerste aldi ingingen waren er ook een hoop cakes al weg, maar vooral de pijlenpakketen waren zeer geliefd.

Toch nog mn collectie goed compleet kunnen krijgen, maar wat wil je dan ook met 3 Aldi's en een hoop andere supermarkten in Bocholt.

Schuim

Tony

Administrator
Medewerker
Het gaat om het algemeen.
Tuurlijk zullen er een paar potten tussen zitten die top zijn maar ik heb heel vele gezien met standaard mix en kleinere boeketten en minder harde burst knallen.

RNBakker

Registered User

Heb dit jaar in het noorden van het land oud en nieuw gevierd. En daar weten ze blijkbaar goed dat ze voor weinig geld vuurwerk kunnen kopen in Duitsland. Het verbaasde mij echt om te zien dat de meesten daar Weco, Helios, Nico en de gelabelde varianten van Lidl en Aldi aan het afsteken waren.

Ben het helemaal eens met dat het mooi verpakt is, het reserve lont is een uitkomst voor als een cake het toch niet doet. Maar vooral die "voetjes" is iets wat ze hier in Nederland, bij de smalle en dus niet stabiele cakes, mogen invoeren. Voor een stabiele 500 grammer is het overbodig.

Ondanks dat de duitse cakes goedkoop zijn ga ik ze niet aanschaffen. Het kan echt niet tippen aan de mooie 500 grammers die wij nu kunnen kopen. Maar als je veel cakes wil hebben voor weinig dan begrijp ik het wel...

-tom-

Registered User
Als je denkt dat we in Nederland mooier spul hebben moet je toch echt de Toronto uitproberen van het merk Helios..
Dingetje koste 10 euro bij de Aldi-Sud en een effecten, dat wil je niet weten!
Zeer heldere kleuren, en palmen die ik al in jaren niet meer zo mooi had gezien.

Schuim

9 euro zelfs :laugh: Daar had ik er dit jaar ook een aantal van.
Met 2 vrienden hadden we voor zo'n 250 euro aan vuurwerk, voor dat geld koop je in nederland lang niet zoveel mooie sierpotten als in duitsland.

skupje

Registered User
Natuurlijk kan je de Duitse cakes niet vergelijken met de Nederlandse 500grams cakes:cry:.Maar wat zal de gemiddelde prijs zijn van een 500 gram cake in Nederland,ik denk zo'n €40.Nou voor dat geld koop je in Duitsland 12 (kleinere)cakes,daar kan je toch een heel leuk project van maken waar de meeste 500 grammers niet tegen op kunnen.Als je vier verschillende cakes gebruik in je project,dan heb je variatie genoeg en ook nog eens veel meer schoten als de meeste 500 grammers.En de uitwerking per schot van de grote potten is echt niet minder,volgens mijn hebben deze ook 15 gram per tube.

Grtz skupje.

Laatst bewerkt:

Silver Palm

Registered User
Heb dit jaar in het noorden van het land oud en nieuw gevierd. En daar weten ze blijkbaar goed dat ze voor weinig geld vuurwerk kunnen kopen in Duitsland. Het verbaasde mij echt om te zien dat de meesten daar Weco, Helios, Nico en de gelabelde varianten van Lidl en Aldi aan het afsteken waren.

Ben het helemaal eens met dat het mooi verpakt is, het reserve lont is een uitkomst voor als een cake het toch niet doet. Maar vooral die "voetjes" is iets wat ze hier in Nederland, bij de smalle en dus niet stabiele cakes, mogen invoeren. Voor een stabiele 500 grammer is het overbodig.

Ondanks dat de duitse cakes goedkoop zijn ga ik ze niet aanschaffen. Het kan echt niet tippen aan de mooie 500 grammers die wij nu kunnen kopen. Maar als je veel cakes wil hebben voor weinig dan begrijp ik het wel...

Voor het geld wat ik hier kwijt ben aan een 500 gr pot, heb ik in Duitsland 6 grote potten. Je doet ze doorlonten en dan valt jouw Nederlandse 500 gr pot helemaal in het niet. Ik heb dit jaar voor het eerst kennis gemaakt met het Duitse vuurwerk (ondanks dat ik maar 15 km van de duitse grens af woon) en ik was helemaal verrast. Kleine potjes met zeer goede uitwerkingen en heldere kleuren. Ik ben nog geen enkel potje van vergelijkbare grote tegengekomen op de Nederlandse markt. Uiteraard wordt het verschil prijstechnisch veroorzaakt (lees, de prijzen in Nederland zijn te hoog).

Marco_clappers

Registered User
ik snap soms niet dat sommige NL potten door de keuring heen komen!, sommige valle bijna om steeds als er 1 afgeschoten word, die flappen zijn echt een uitkomst, mja er word wel gezegd dat je ze tussen een paar stenen ofso moet zetten, maar bij sommige potten denk je nou eenmaal dat het niet nodig is.

KoenL

Registered User
ik snap soms niet dat sommige NL potten door de keuring heen komen!, sommige valle bijna om steeds als er 1 afgeschoten word, die flappen zijn echt een uitkomst, mja er word wel gezegd dat je ze tussen een paar stenen ofso moet zetten, maar bij sommige potten denk je nou eenmaal dat het niet nodig is.

Met andere woorden; de Duitse potten blijven wel rechtop staan? (zelfde formaat?)

Bovenaan