ruhrorten hafenfest

Simmien

Member
Ik lees dat je in Duisburg een zogenoemde "groene sticker" nodig hebt omdat het een milieuzone is, natuurlijk heb ik die weer niet.. enig idee of dit gehandhaafd wordt? @vuurvent bijv?

Laatst bewerkt:

Schuim

Moderator
Medewerker
Ze zullen je er alleen op pakken bij een parkeercontrole, als je in een betaal zone staat. Of als ze je toevallig toch van de weg halen.
Heb het een aantal keer zonder gedaan in Dusseldorf.

Maar tip voor de volgende ronde, haal er eentje bij een postkantoor of keuringsstation (eurootje of 5) of bestel er gewoon eentje via de anwb.

MasterBsc

Registered User
Voor een perfect zicht recht op de show zeker een mooie locatie dan! Alleen sta ik altijd liever net als feabal vlak voor de brug aan de kant voor de kermis, dan sta je vrij dichtbij en kijk je een beetje schuin op de shapes. Het is daar erg druk maar als je beetje op tijd gaat staan heb je nergens last van, de drukte is vooral op de kermis zelf en bij de horeca plekken.

Veel plezier iedereen, ik kon helaas niet. Het blijft elk jaar een goede show. Het was trouwens al jaren 10" , geen idee of ze dat nog blijven schieten want dat waren altijd Chinese 10" shells die al 5 jaar niet meer geimporteerd kunnen worden met de veranderde regelgeving in China ( die hadden ze vast nog op voorraad maar dat raakt een keer op ). Maar Nico importeert Italiaanse grote kalibers en verzorgd veel spullen, ik herkende 2 jaar geleden shells van de show in Dusseldorf van Nico ook tijdens deze show in Duisburg. Dus mogelijk schieten ze gewoon alsnog 10" en dan Italiaans. Al zijn die 7/8" Europese shells ook superieur die ze 2 jaar geleden daar schoten! Groot genoeg voor de afstand en zeker mooi 😁

feabal

Registered User
Volgens mij is er 10” geschoten, ik dacht dat het voorheen 12” was.

over de show kan ik van alles schrijven. Allereerst zat het weer niet mee, begon om
11 uur te regenen en het stopte pas na het laatste salvo.De wind stond niet gunstig en op sommige momenten zag je vanaf de kant waar wij stonden de Shells niet meer. Tot slot vond ik het erg rommelig en had ik soms het idee dat bepaalde rekken niet af gingen. Zo werden er tail cakes geschoten waar voor mijn gevoel nog een laag ballen boven hoorde.

Dit alles maakte het voor mij geen top show, ondanks de grote kalibers en de veelal mooie kwaliteit bommen.

hopelijk dat Ricasa het volgende week in Stuttgart beter doet😁

MasterBsc

Registered User
Volgens mij is er 10” geschoten, ik dacht dat het voorheen 12” was.

over de show kan ik van alles schrijven. Allereerst zat het weer niet mee, begon om
11 uur te regenen en het stopte pas na het laatste salvo.De wind stond niet gunstig en op sommige momenten zag je vanaf de kant waar wij stonden de Shells niet meer. Tot slot vond ik het erg rommelig en had ik soms het idee dat bepaalde rekken niet af gingen. Zo werden er tail cakes geschoten waar voor mijn gevoel nog een laag ballen boven hoorde.

Dit alles maakte het voor mij geen top show, ondanks de grote kalibers en de veelal mooie kwaliteit bommen.

hopelijk dat Ricasa het volgende week in Stuttgart beter doet😁
Klopt was t/m 2017 12" geloof ik en sinds 2018 10". Echt jammer om te horen dat het weer tegen zat.. regen is natuurlijk niks en de wind precies jullie kant op verpest helemaal alles.

Dat met tails en ander 'tijdgerek' is inderdaad iets wat altijd daar wat hinderlijk is.. dat is dan het enige wat ik op de show aan te merken heb elk jaar. Het kan makkelijk een paar minuten minder lang en dan minder tijdrekken met cakes etc. Geen idee of dat dit jaar was vanwege shells die niet afgingen ofzo maar dat herken ik wel van andere jaren wat je zegt.

Wel goed dat de grote kalibers daar blijven!

Simmien

Member
Eens met bovenstaande over het tempo en de keuzes in de show. Beetje traag. Wel hele mooie dingen gezien.

Ik kwam zelf veel te laat aan. Rond 2215. Ik had het plan om aan de andere kant van de brug/kermis te staan, maar op locatie was het parkeren niet te doen. Uiteindelijk ergens in paar straten verderop neergezet, helaas begin van de show gemist, en niet een plek waarop ik had gehoopt en inderdaad flink wat regen nog. Heb nog wat vast kunnen leggen, bij deze alvast de finale, die was wel echt gigantisch. Kort maar krachtig.

Het is een "short" video, kan beste via YouTube app bekijken denk ik.

Laatst bewerkt:

omo109

Member
Wij hebben genoten gisteren. Weer was kloten maar geen last gehad van de rook gelukkig en parkeren was makkelijk. Wij vonden ook dat het tempo vaak ontbrak en dat er her en der iets miste of bleef staan. Echter aantal mooie producten gezien en gezellig een biertje gedaan met mede fanaten. Was wederom weer de moeite waard. Volgend jaar maar een poging wagen bij jou op het eiland vuurwerk express.

Juul

Moderator
Medewerker
Was er voor 9 uur al op de locatie, bijna niemand was er al. Enkel wat mensen op het strandje aan het vuurtje stoken en drinken.
Hele avond zowat regen gehad, wat een klote zooi was dat zeg.
Rond half 11 werd het iets drukker maar er was nog ruim plek zat voor meer.
Show zelf was prima, tempo traag maar zaten zeker wat mooie shells bij.
Volgend jaar gewoon weer aanwezig, prima avond gehad ondanks het weer.

Hierbij alvast wat foto's, de lens werd continue vochtig helaas.
Hopelijk was dit niet het geval bij de video camera's.
Video volgt nog.

1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg

vuurvent

Registered User

Was een leuke show met veel groot kalibers meerdere 10" en 1 12"

Italiaanse scalas en stutatas nog nooit gezien daar maar nu wel, was echt wel een goeie toevoeging aan de show.
Ik stond lekker rustig tegenover de kermis op een piertje. Lekker rustig niet te druk en goed dicht op

Simmien

Member

Was een leuke show met veel groot kalibers meerdere 10" en 1 12"

Italiaanse scalas en stutatas nog nooit gezien daar maar nu wel, was echt wel een goeie toevoeging aan de show.
Ik stond lekker rustig tegenover de kermis op een piertje. Lekker rustig niet te druk en goed dicht op
Op 22:30 wel echt 1 van de mooiste wat ik die avond gezien heb, prachtig!

Bovenaan