Rotterdam

Tony

Administrator
Medewerker
Evenement: Wereldhavendagen 2010
Wat: Professioneel vuurwerk (Max. 3 inch)
Waar: Op de maas (Erasmusbrug)
Tijd: Onbekend
Wie: Voorheen Xena vuurwerk

3 september 2010 (vr) - 5 september 2010 (zo)

Tijdens de Wereldhavendagen worden alle facetten van de haven aan de bezoeker getoond. Haven en stad zijn in Rotterdam nauw met elkaar verbonden. Bezoekers worden op een informatieve en ludieke manier geïnformeerd over wat er in de haven gebeurt en er vindt velerlei havenspektakel op het water plaats.
De haven(gerelateerde)- bedrijven op de kades presenteren zich met zo veel mogelijk bijzonder havenmaterieel, grote kranen, innovatieve projecten en schepen die van binnen bezocht kunnen worden. Ook wordt er een goed beeld gegeven van de carrièremogelijkheden in de haven op een arbeidsmarktcommunicatie plein en zijn er tal van kinderactiviteiten.
Daarnaast zijn de excursies een essentieel onderdeel van het programma. Deze minireisjes brengen u per boot, bus, trein of zelfs vliegtuig bij de meest uiteenlopende bedrijven.
Zoals gebruikelijk vindt het officiële startschot van de Wereldhavendagen op de vrijdagmiddag, dit jaar op 3 september, plaats.
De openingsact wordt verbonden aan het jaarthema voor 2010 ‘Een bereikbare toekomst!’. Ook het zaterdagavondprogramma is een bijzonder moment om bij aanwezig te zijn. Er vindt dan eerst een show op de Maas plaats en de avond wordt afgesloten met een fenomenaal vuurwerk

Bron: http://festivalinfo.nl/festival_detail.php?festival_id=11425

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
voorheen Xena Vuurwerk.
Gaat er dit jaar iemand anders schieten dan ??

Tony

Administrator
Medewerker
voorheen Xena Vuurwerk.
Gaat er dit jaar iemand anders schieten dan ??

Dat weet ik niet.
De info die ik heb komt zo uit het persbericht dus heb geen vergunning aanvraag gevonden. Ik kan dan ook niet zeggen of gissen wie het wel zal zijn.

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
aanstaande zaterdag dan is het weer zo ver, 'het vuurwerk van de Wereld havendagen van Rotterdam.
Vuurwerk word geschoten door Xena Vuurwerk uit Ede.
om omstreeks 22.40 gaat het vuurwerk de lucht in.
het beste zicht heb je nog altijd op de kade bij Holland-amerika lijn.

komen er nog mensen kijken ??

hier nog een stukkie film van het vuurwerk van de wereldhavendagen ,gefilmt vanaf ponton.
(de laatste 4,5 minuut)

en hier de gehele film van 2009

Laatst bewerkt:

KoenL

Registered User
Ouders zijn vanaf vrijdag op vakantie, dus ik heb de auto. Ik kom ook maar die kant op. Lijkt me een leuke show!

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Zaterdagochtend ging om 6 uur de wekker.
7 uur moesten we in de waalhaven zijn voor het opbouwen van de show.
daar aangekomen stond de meneer van DCMR ons al op te wachten.
enige tijd later kwamen de rest van de opbouwers en het vuurwerk eraan.
bij het vullen van de mortieren heb ik vele mooie produkten in mijn handen gehad. mooie cilinder shells uit italie, met effecten als golden polypen en 16 titaan knallen. ook hadden we 100mm clinder vormige saluuts.
ook hadden we mooie licht blauwe candles van Panzera.
rond een uurtje of 8 sávonds waren we klaar met bouwen, alle storingen waren eruit gehaaald. nu was het wachten op de duuwboot. ondertussen werd ik opgehaald door de Masterblaster en zijn vriendin. ik wilde de show vanaf de wilhelminakade zien. daar aangekomen merkte ik dat het ontzettendruk was. maar ik had mazzel, er liepen een paar mensen weg bij het hek.dus die plaats had ik ingenomen en dit zou mijn plaats worden van deze avond.
na een wat gebrekkinge commenicatie werd ik gezelschapgehouden door Dennis.
hij kwam naast me staan met het maken van foto's en een film.
het was een vuurwerk op muziek. net als vorig jaar.
ik was ontzettend benieuwd wat het zou worden, aan de produkten zou het niet kunnen liggen, we hadden top spul op het ponton gezet.
Toen we show afgelopen was , was ik meer dan tevreden. mooie uitwerkingen gezien. en alles ging zoals het zou moeten gaan.

na de show moest helaas het ponton weer worden leeg gehaald.
rond half 2 snachts reed ik naar huis. ik was toen al 20 uur wakker,
maar was zeker de moeite waard. collega's bedankt voor de gezellige dag en tot de volgende X.

hier onder de eerste serie foto's. de film is ook in de maak.
dus er komt nog meer van mijn kant.

GroteFoto-TJ7EA3KY.jpg

GroteFoto-KSB6IXC7.jpg

GroteFoto-WGA3CGB6.jpg

GroteFoto-6WENPYFK.jpg

GroteFoto-RZW3VVJG.jpg

GroteFoto-JIHLGRFR.jpg

GroteFoto-K8433CHY.jpg

GroteFoto-EU34ZWX7.jpg

GroteFoto-J4CVEMAB.jpg

GroteFoto-QWT3F6ZJ.jpg

GroteFoto-HLWMSAPM.jpg

GroteFoto-7SSRMRGY.jpg

GroteFoto-DH8WJVGC.jpg

GroteFoto-3JACH8UI.jpg

GroteFoto-6XASHBRS.jpg

GroteFoto-YKPE36CH.jpg

KoenL

Registered User
Bedankt voor de mooie foto's en het verslag Vin.

Vanmiddag heb ik de film van Pigi gekeken, een leuke show om naar te kijken. Jammer dat ik er niet heen ben gegaan, maar af en toe ook wel is lekker om een show dichtbij huis te bekijken.

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
pyro en koentje , bedankt voor het compliment ;-)

hier onder deel 2 van mijn geschoten foto's.

GroteFoto-KKCGFJXT.jpg

GroteFoto-JRSII7U8.jpg

GroteFoto-HHZLLT4V.jpg

GroteFoto-HSQ4LN7T.jpg

GroteFoto-DLYR47GE.jpg

GroteFoto-J36H3GNQ.jpg

GroteFoto-6SB6MBE6.jpg

GroteFoto-NJV3QFAT.jpg

GroteFoto-EALTCD7R.jpg

GroteFoto-7RSQEHGR.jpg

GroteFoto-EGLKPJKP.jpg

GroteFoto-33Y7WOEM.jpg

GroteFoto-LEENFQ6D.jpg

GroteFoto-CNGQ7AYQ.jpg

GroteFoto-J8QCZQHQ.jpg

Son-T

Registered User
Gisteren ook wezen kijken aan de kant van de Kaap. Ik vond het begin ietwat rommelig maar heb daarna mooie en leuke combinaties gezien.
Ik vond dit een leuk stukje vuurwerk met mooie producten. De moeite waard om te kijken.En de complimenten aan de bouwers en de schrijver van dit geheel

@Vin; Je foto's zijn weer fenomenaal!

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
bedankt Hans, jammer dat je vanaf de kaap heb gekeken,
volgens google maps sta je dan 700 meter bij het vuurwerk vandaan.
kan me nog herinneren dat jij altijd op de wilhelminakade had gestaan.
Want toen stond ik ook nog op de kaap.

Son-T

Registered User
Klopt als een bus .Vorig jaar stond ik op de Parkkade en vond het ook veels te druk. Op de kaap had je toch goed zicht op de show en niet onbelangrijk, het was er niet druk. Mijn camera heb ik thuis gelaten omdat ik wist dat ik er ver vanaf stond.

Tony

Administrator
Medewerker
Ik heb de film van thunderboy bekeken en daar hoor je geen muziek maar toch heb ik een leuke show gezien.
Mooie variatie aan effecten en lekker doorgeschoten. Ik wil hem nog een keer een film met de muziek erbij bekijken maar voor nu is dit de beste show die ik gezien heb tijdens de wereldhavendagen sinds J.N.S. er niet meer schiet,.

Bovenaan