Rotterdam - 8 aanhoudingen na gooien zwaar vuurwerk uit limousine

Moontan

Moderator
Medewerker
Rotterdam - 8 aanhoudingen na gooien zwaar vuurwerk uit limousine

Agenten hebben in de nacht van zaterdag op zondag acht mannen aangehouden nadat zij zeer zwaar vuurwerk uit een rijdende limousine hadden gegooid.

De agenten waren rond kwart voor één bezig met een preventieve fouilleeractie
op de Kruiskade in het centrum van Rotterdam toen zij uit de richting van de
ongeveer tweehonderd meter verder gelegen Coolsingel een zware ontploffing
hoorden. Enkele eenheden haastten zich naar de Coolsingel, waar een portier van
een uitgaansgelegenheid hen wees op een limousine waar vuurwerk uit zou zijn
gegooid.

Hierop hielden de agenten de limousine staande en controleerden het voertuig
e de inzittenden. In de auto bleken vijf zogenoemde mortiergranaten te liggen,
zeer zwaar en illegaal vuurwerk. De passagiers van de limousine zijn
aangehouden. Het gaat om acht mannen uit Rotterdam en Dordrecht in de leeftijd
van 23 tot 33 jaar.

De politie neemt de zaak zeer hoog op vanwege het risico dat de mannen hebben
genomen. Op het moment van het incident was het erg druk in de binnenstad,
waardoor de kans op ernstig letsel bij voorbijgangers groot was. Het vuurwerk
was dermate zwaar dat in de de Van Ghentkazerne in Rotterdam moest worden
opgeslagen.

Bron: Politie.nl

Dennis010

Registered User
Ik mis het stukje:
" De ten laste legging aan de heren is het opzettelijk veroorzaken van een explosie, op dit vergrijp staat een maximale straf van 12 jaar gevangenisstraf ".

Belangrijke info voor degene die het leuk vinden om salutes af te steken op de grond dan wel in de lucht.

vuurvent

Registered User
Ik mis het stukje:
" De ten laste legging aan de heren is het opzettelijk veroorzaken van een explosie, op dit vergrijp staat een maximale straf van 12 jaar gevangenisstraf ".

Belangrijke info voor degene die het leuk vinden om salutes af te steken op de grond dan wel in de lucht.

Het gaat ze er niet om of ze dat iligale vuurwerk afsteken, maar bij dit publiek, het is hartstikke druk op de coolsingel natuurlijk, dat zal ze wel zwaar aangerekent worden, lijkt mij als je op een weilandje wat schiet dat je nooit zo´n straf kan krijgen, wat me ook niet rendabel lijkt, want 12 jaar krijgen deze jongens toch niet. Dat is onhaalbaar, dat is het maximale wat ze opgelegt kan worden, maar dat zal nooit gebeuren in nederland, want voor het in het bezit hebben van iligaal vuurwerk kan je ook een boete krijgen die in de ton loopt, maar die krijg je niet omdat je dan voor de rest van je leven aan het werk bent.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Het is maar goed dat ze granaatwerper er niet bij hebben gevonden. Het is wel altijd meesterlijk hoe oorlogs spullen vuurwerk worden en andersom.

Bovenaan