Regels gebruik openbare ruimte

jaspertjuh

Registered User
Opzich helemaal geen slechte maatregel vind ik.
Wij hebben ook een flat met voornamelijk ouderen hier in de buurt, en die proberen we met oud en nieuw ook altijd te ontzien qua overlast.

Ik kan me wel voorstellen dat mensen die tegenover zo'n voorziening wonen het te gek voor woorden vinden om rond 0:00 honderden meters moeten lopen om vuurwerk af te steken, dus misschien dat daar nog een goede oplossing voor gevonden moet worden, maar ik ben opzich voorstander van de "niet stook-gebieden".

sisser

Registered User
Klinkt heel sociaal zo'n niet-stoken gebied. Ben alleen bang, onze overheid kennende, dat ze die dan elk jaar zullen uitbreiden.

roelz

Registered User
Tsja, de natte droom van elke ambtenaar; openbare ruimte verdelen in stukken waar in stuk A geen alcohol mag worden genuttigd, in B mag dat wel maar geen vuurwerk, in stuk C hadden stokers met een ontheffing last van mensen die een blikje bier dronken maar daar was de ontheffing van verlopen... etc.
Klinkt sociaal, zeker, dan de praktijk: niet te handhaven, alleen méér administratie en ambtenarigheid.

kingmokum

Banned
Opzich helemaal geen slechte maatregel vind ik.
Wij hebben ook een flat met voornamelijk ouderen hier in de buurt, en die proberen we met oud en nieuw ook altijd te ontzien qua overlast.

Ik kan me wel voorstellen dat mensen die tegenover zo'n voorziening wonen het te gek voor woorden vinden om rond 0:00 honderden meters moeten lopen om vuurwerk af te steken, dus misschien dat daar nog een goede oplossing voor gevonden moet worden, maar ik ben opzich voorstander van de "niet stook-gebieden".

Ik vind oudjes heel irritant, voor al de hang-ouderen zijn een doorn in het oog. Ik pleit voor een niet oudjes gebied.

Om de rollen maar even om te draaien?!?!

De mensen die nu 364 dagen rust hebben, en van die ene landelijke feestviering een probleem maken. Die zijn pas asociaal!

Nederland kent naar mijn mening meer dan genoeg regeltjes, en op het gebied van vuurwerk is men wat mij betreft al redelijk doorgeslagen. De consument mag in nederland 16 uur per jaar vuurwerk afsteken, 31 Dec 10.00 tot 1 Jan. 02.00. Met de huidige maatregelen word de overlast van het afsteken van vuurwerk meer dan genoeg in de perken gehouden.

In plaats van nieuwe regelgeving stel ik voor om de bestaande regels beter te handhaven. Het handhaven van de bestaande regels is op dit moment al zo goed als onmogelijk, er is immers veel te weinig mankracht voor. En zou die mankracht niet veel beter kunnen worden ingezet tegen veel belangijkere zaken. Verkrachtingen, Inbraken, Drugshandel, en andere criminele activiteiten?

Groetjes,

King

jaspertjuh

Registered User
Klopt, maar die "1 keer per jaar" mentaliteit moet natuurlijk niet uit de hand lopen he?
Ik kan me best voorstellen dat ouderen moeite met oud en nieuw hebben, en zoveel moeite is het niet om even verderop te gaan stoken.

En als ik zie hoe er tegenwoordig met vuurwerk om word gegaan door sommige mensen dan snap ik zo'n niet-afsteekzone wel.
Ik zou me als bejaarde ook rot schrikken als je rustig tv zit te kijken en een rotjochie uit de buurt schiet een shock langs je raam (horizontaal), of steekt een zware knaller uit het buitenland af.

Bovenaan