Rare knallers in china !!!

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Re: rare knallers in china !!!

Na wat zoeken vond ik nog een filmpje met een uitleg erbij :

This bomb is called "er ti jiao" or "er lei zi" basically meaning 'two-step bomb' or 'two kick'.

This is made illegal now, used to be legal 10 years back. Most people have never played with it because of its volatile and unstable nature to easily explode sideways or just explode in all. Even track back 20 years, you can only find these kind of firework from rural or poor areas of a city.

To prevent the homemade fuse from lighting up and out too quickly we defused a fuse from a safer kind of firecracker (the colorful ball you see on top of the bomb) and added to this bomb's fuse.

We made the purchase from a legal dealer however under-the-table. Very amazing piece of toy.

We hope you enjoy it.

Nog een filmpje :

Cameo

Registered User

Dit is het principe van de Double Bang (Original). En ook al is die stabieler; hij heeft inmiddels ook geen keuringsnummer (meer).

Cameo

HocusPocus.Pyro

Registered User

Leuke vondst!!

Ik heb destijds van Warren Klofkorn (van Prometheus Publications) een CD-rom gekocht met een historische beschrijving van de fabricage dit soort vuurwerk " Double Voice Crackers " of " Double Voice FireCrackers ". Ik heb net wat zitten Google'en en ik kwam er achter dat ze op Youtube zijn gezet onder de collectie van de voormalige Dennis C Manochio. LINK
Dennis C Manochio leefde tot 1993 en hij was een van de grootste verzamelaars van 4th July spul en vuurwerk-labels, posters etc. Hij was de officiele Historicus van APA. Hij had in California een vuurwerk-museum(pje); The 4th Of July Americana And Fireworks Museum Exhibit.

De film die je echt wilt zien is DEZE

Leuk spul die Double Voice Crackers, ik kan me zo voorstellen dat de fabricage van een betrouwbare variant relatief heel veel speciale vaardigheden en ervaring vereist...

Laatst bewerkt:

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member

Ik heb nog enkele filmpjes kunnen vinden die onder de naam "Double Voice Crackers" rond gaan.
Double voice 1
Double voice 2

doublevoice10.jpg

doublevoice1.jpg

HocusPocus.Pyro

Registered User

Heren, bijna 2 jaar geleden was er een thread over de "Dubbel Knal", die dus schijnbaar nog zelfs in Nederland werd verkocht. KLIK HIER.

Laatst bewerkt:

hammer time

Registered User

In Malta ben ik een kleine variant van deze knaller tegen gekomen, zelfde principe. Veel van afgestoken.
Zijn geinige dingen vooral als je het niet verwacht. (de eerste keer)

Grt. Hammer Time

Dutchthug

Registered User

Prachtig dat gewoon een soort agent het afsteekt in het 2e filmpje:D

Laatst bewerkt:

jaspertjuh

Registered User
Dit soort vuurwerk heb ik afgelopen oud en nieuw ook afgestoken!
Het was wel een kleine(re) versie, genaamd "Doble Trueno Grande".
Deze knaller heb ik gekocht in Salou ;)

FireAndFuses

Registered User
Dit zijn opzich toch eigelijk gewoon single shot mortieren , aleen dan zijn deze zonder sier boeket , en natuurlijk met een grotere kruid-lading.
Het zijn wel mooie dingen.

Bonbridge

Registered User
Dit zijn opzich toch eigelijk gewoon single shot mortieren , aleen dan zijn deze zonder sier boeket , en natuurlijk met een grotere kruid-lading.
Het zijn wel mooie dingen.

Dit is een totaal anders stuk vuurwerk .
Bij deze vliegt het hele stuk vuurwerk omhoog bij de eerste klap om vervolgens de tweede lading in de lucht te laten knallen .

Laatst bewerkt:

jaspertjuh

Registered User
Ik heb deze knallers afgestoken op 31 December.
Ik heb dr nog een paar liggen en zal binnenkort wel een fotootje posten.
Ze zijn (of waren) tekoop in Salou. De naam van de knaller is "Doble Trueno Grande".

(ik heb het dan wel over de kleine variant)

Bovenaan