Pyromagic 2014 (Polen)

smilli

FPM Filmer
Leuk om HC meer in het buitenland te zien, ben benieuwd hoe ze het gaan doen.

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk

kingmokum

Banned
Hello mpiwowski,

How many people visit pyromagic?

Is it easy to park my car, do i need to be there early in the evening?

See you there!

mpiwowski

Registered User
very very much people visit pyromagic, about 70000-100000 in two days, but I saw free places for a car three hours before the shows. You must only remember that the area of event is closed for the cars and you must park the car 200-300m prior to the entry.

PS: Unfortunately I will not be this year in Szczecin, because I will be at this time in Switzerland. Maybe in next year. :p

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
very very much people visit pyromagic, about 70000-100000 in two days, but I saw free places for a car three hours before the shows. You must only remember that the area of event is closed for the cars and you must park the car 200-300m prior to the entry.

PS: Unfortunately I will not be this year in Szczecin, because I will be at this time in Switzerland. Maybe in next year. :p

Thanks for the information!

mpiwowski

Registered User
H.C. PYROTECHNICS single shots position:

10458309_508886179257018_2749487355210314486_n.jpg

More photos, coming soon

kingmokum

Banned
Hey

Even een paar uurtjes geslapen na een leuk dagje polen.

Rond 8.30 in de ochtend uit hilversum weggereden en om 3 uur reden we de polenmarkt van hohenwutzen op. Op de markt even lekker rondgelopen en na een uurtje hadden we dat wel gezien. Uiteraard wat leuke dingen gekocht om de buisjes mee te vullen; 2.5 inch peanut shells met salutje en golden crown, 3 en 4 inch italiaanse cilinders en wat sierbommetjes van 2-4 inch. Ook een paar pijlenpakketjes(10st), namaak 901 , joker en joker 2 en wat jorge pijltjes met een mooie zilverstaart en ti boeketje ook vond ik nog een doosje ratters en een doosje knallers voor bovenop de bommetjes. In totaal waren we 240 euro kwijt voor; doosje zink 901/joker/joker2/jorgeraketjes, 6 stuks 3'' it cilinder salutes, 2 stuks 4 inch it cilinder, 4 stuks 2.5 inch peanuts, 4 stuks 2.5 inch chinese salutes, en wat losse sier balletjes 3 en 4 inch en nog een 100 shots jorge box en een candle met lichte waterschade(viel reuze mee) en dus bijna voor niks gekocht.

Sommige verkopers zijn zeer agressief en die heb ik links laten liggen. Uiteindelijk kwam ik bij een stalletje tegenover een restaurantje en daar heb ik bijna alles gekocht. Aardige mensen met verstand van de spullen; goede uitleg over de werkwijze en veiligheidsafstanden>totaal niet wat ik verwacht had; geld verdienen en meer interesseert ze niet. Nog even nagevraagd of je dus echt legaal bezig bent als je in polen wat afsteekt en dat klopt, nergens last van gehad tijdens het afsteken!

Toen richting Szczecin, waren daar om een uur of 7 en ik heb de auto 500 meter van de promenade gratis kunnen parkeren.
Heerlijke pizza gegeten bij de chrobry pub voor €3.80 en een halve liter bier uit de tap €1.20 lekker hoor!

Om half 11 begon de show van JOHO uit Finland, echt een heerlijke show, goed getimed en mooie producten. Uiteindelijk wonnen 2 vd 3 categorien maar kregen niet de eerste plek, dat is zeker pools ofzo snap er helemaal niks van!

Surex sloot het geheel af met een wat grotere show buiten de competitie, finale zat goed inelkaar en heeerlijke salutes!

10 minuten na de show zaten we alweer in de auto en zijn we even een km het centrum uitgereden.
Daar de resterende spullen opgemaakt, na overdag de 4 inch salute op het platteland afgestoken te hebben wat al een rotklap gaf schrok ik me toch wel even de klere toen deze met wat meer bebouwing de lucht in ging maar aan het gejuich verderop te horen vond men het wel prima. Even de rest van de pijlen de lucht ingeschoten, wat is de jorge rocket met tail en ti boeketje toch nice hoor voor 1.5 euro, jammer dat die niet in nederland verkocht mag worden!

Uiteindelijk rond half 2 huiswaards gegaan, er stond nog best wat douane personeel bij de grensovergang maar ik had gelukkkig niks mee terug genomen. Wat een heerlijke dag!

Laatst bewerkt:

kingmokum

Banned
Ik snap nog steeds niet hoe men tot deze beslissing is gekomen.

Joho won 2 van de 3 categorien, dubai de derde categorie en uiteindelijk winnen de belgen.

:huh:

vuurvent

Registered User
Zo, ook terug van een weekje polen!
zaterdag 9 augustus om 3:50 de deur uit gegaan om richting Szcezin te gaan, eenmaal bij berlijn alleen maar file file file...
Vervolgens eenmaal net de grens over bij szcezin een polenmarkt tegen gekomen, gelijk gekeken voor vuurwerk, hier kwam ik enkel wat nitraten tegen, we kochten een schep om de 6" buis in te graven die we die week zouden gaan gebruiken, die hebben we gevonden totdat me oog op een hoekje viel op die markt. daar zag ik wat knallers. ik had de scream5 gekocht en de retorno 70, was wel grappig om te zien hoe ene oude man met de retorno 70 staaf aan kwam lopen die voor ons was hehe. eenmaal in szcezin na het inchecken in het hotel richting de stad gegaan, waar het 1 groot feest was, we gingen nog naar de andere kant van de brug om te kijken of we het schietveld op konden komen, de mensen van surex gingen net eten en vertelde me dat ik moest wachten wou ik erop komen, na een tijd te hebben gewacht kregen we zelf ook honger en besloten we maar wat te gaan eten, eenmaal terug aan de andere kant zagen we dat ze net weer aan kwamen rijden, heh balen. had de opstelling wel van dichtbij willen zien.
Maar wat heb ik genoten van die shows! Joho en surex, beiden erg mooi.
Films komen eerdaags hier wel.
De dagen erna prima vermaakt rondom osinow dolny ;-)
en vandaag terug gekeerd in nederland.
youtube dempt het geluid ivm copyright claims.
iemand idee hoe ik wel het geluid erbij krijg?

Laatst bewerkt:
Bovenaan