Pyroforum 2014 Witten (DE)

Moontan

Moderator
Medewerker
Pyroforum 2014 vind plaats op 28 en 29 maart 2014.
Stadthalle Saalbau in Witten
In de directe nabijheid is gelegen het hotel: Ringhotel Parkhotel Witten
m.m.v.: Bavaria, Pyro-art, ...

Zaterdagavond wordt er geschoten aan de Fredi-Ostermannstrasse in Witten.

Pancake77

Registered User
Waar wordt de afsluitende show voor het publiek op de 2de dag dit jaar geschoten, andere locatie als Witten?

Iemand al inside info? Zit met vakantie planning :hehe!:

gizmo75

Registered User
Inmiddels staat er meer info op de site. Maar in tegenstelling tot voorgaande jaren wordt er nu niets gezegd over de productdemo's en shows die de afgelopen jaren in de avonduren werden geschoten. Hopelijk gaat dat wel door dit jaar...?!?

Zie http://www.das-pyroforum.de kopje 2014

RedBaron

Registered User
Inmiddels staat er meer info op de site. Maar in tegenstelling tot voorgaande jaren wordt er nu niets gezegd over de productdemo's en shows die de afgelopen jaren in de avonduren werden geschoten. Hopelijk gaat dat wel door dit jaar...?!?

Zie http://www.das-pyroforum.de kopje 2014

Wat een voorbarige paniek weer heheheh.. Vorig jaar werd pas eind januari de datum van het Pyroforum bekend gemaakt. Nu hebben ze al de locatie, en data bekend gemaakt.. Was jij ook niet degene die dat gepost had.. :tounge: ik zou zeggen nog even geduld dus.. Ik heb de indruk dat de beurslocatie gróter is dan vorig jaar.

gizmo75

Registered User
Wat een voorbarige paniek weer heheheh.. Vorig jaar werd pas eind januari de datum van het Pyroforum bekend gemaakt. Nu hebben ze al de locatie, en data bekend gemaakt.. Was jij ook niet degene die dat gepost had.. :tounge: ik zou zeggen nog even geduld dus.. Ik heb de indruk dat de beurslocatie gróter is dan vorig jaar.

Haha, geen paniek, daar is bij mij wel wat meer voor nodig hoor... :happy:

Ze hebben namelijk eerder deze week die nieuwe aangekondigde info-pagina al aangemaakt onder het kopje 2014. Toen ze dat vorig jaar deden stond er direct op dat er wederom geschoten zou worden alleen op een andere locatie. Dit jaar is het evenement in een totaal andere stad en ik vind het opvallend dat ze ervoor kiezen om in tegenstelling tot voorgaande jaren nu niet direct iets zeggen over de demo's. Ik ben gewoon verbaasd en niet te vergeten nieuwsgierig. En aangezien we vorig jaar met tientallen Freaks aanwezig waren vroeg ik mij af of iemand anders al iets gehoord had.

We wachten rustig af...

gizmo75

Registered User
Op de Spielwarenmesse hebben we meerdere Vuurwerkbedrijven gesproken die zullen gaan schieten tijdens Pyroforum 2014 dus het gaat ook dit jaar weer helemaal goed komen!!

RedBaron

Registered User
klopt Fred! is een mooi initiatief! In de jury zitten enkele zwaar gewichten:

1. Jürgen Kleinschmidt (Nico Lünig)
2. Harald Kulterer (Explo )
3. Hans Günter Schaidt (Safex-Chemie GmbH )
4. Matthias Lünig (Pyroproduct, ja die is afkomstig van NLE )

Het is nu wachten op de lijst met deelnemers, en de lijst met schietende bedrijven!

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Bavaria heeft al toegezegd.
Het lijkt me dat een Vulcan, Jorge, Nico, Blackboxx ook wel weer acte de presence zullen geven.

gizmo75

Registered User
Bavaria heeft al toegezegd.
Het lijkt me dat een Vulcan, Jorge, Nico, Blackboxx ook wel weer acte de presence zullen geven.

Pyro-Art heeft mij zojuist bevestigd dat ze ook weer zullen schieten!!

Ik hoop binnenkort duidelijkheid te krijgen vanuit de organisatie wat de complete deelnemerslijst qua schietbedrijven zal zijn en op welke locatie geschoten zal gaan worden. Wordt vervolgd!

Laatst bewerkt:

gizmo75

Registered User
Ik heb aanvullende info van de organisatie van het Pyro Forum 2014 ontvangen. Helaas (nog) geen compleet programma maar al wel meer details:

Ze kiezen er zelf heel duidelijk voor om publiekelijk niet al teveel info te geven omdat het evenement primair bedoeld is voor pyrotechnici, dus vakmensen. Daarnaast willen ze voorkomen dat zoals 2 jaar terug er meer dan 10.000 mensen op de shows afkomen, daar zijn ze niet op berekend. Daarom vind je op de website eigenlijk ook niets terug over het schieten.

Op de vrijdag vind er net als voorgaande jaren een, naar ik begrijp, besloten demo plaats met vooral klein-/podium-/consumentenvuurwerk. Daarbij zullen ook enkele cakes worden geschoten. Op de zaterdag zal net als voorgaande jaren het grotere werk worden geschoten dat publiekelijk toegankelijk is met verschillende shows/demo's van in totaal 9 bedrijven. Naast de eerder genoemde Pyro-Art en Bavaria Feuerwerk zijn door de organisatie ook Nico Feuerwerk, Pyro Union en een Pools schietbedrijf bevestigd. De overige namen hebben ze niet genoemd.

De schietlocatie op de zaterdag vind je aan de Salinger Feld in Witten Duitsland. Mocht je navi dat adres niet kennen vul dan de Fredi-Ostermann-Straße 1, 58454 Witten, Duitsland in. Zoals gebruikelijk is er voldoende parkeergelegenheid, eten en drinken. Het hele gebeuren begint om 20.00u.

Als ik nog meer info krijg zal ik dat hier uiteraard posten!

RedBaron

Registered User
Op de zaterdag zal net als voorgaande jaren het grotere werk worden geschoten dat publiekelijk toegankelijk is met verschillende shows/demo's van in totaal 9 bedrijven. Naast de eerder genoemde Pyro-Art en Bavaria Feuerwerk zijn door de organisatie ook Nico Feuerwerk, Pyro Union en een Pools schietbedrijf bevestigd. De overige namen hebben ze niet genoemd.

Dat Poolse bedrijf dat zou wel eens Jorgé kunnen zijn heb ik vernomen. Een paar jaar terug hebben die toen een knoepert van een demo weggeschoten op het Pyroforum.

gizmo75

Registered User
Dat Poolse bedrijf dat zou wel eens Jorgé kunnen zijn heb ik vernomen. Een paar jaar terug hebben die toen een knoepert van een demo weggeschoten op het Pyroforum.

Tja, ze deden er wat geheimzinnig over. Wie weet kan ik het nog ontfutselen... :hehe!:

Steef-Kaboom

Registered User
Lijkt het zo of is de locatie zo klein.. vergeleken die vliegbasis twee jaar terug.. wordt er minder vuurwerk gestookt? En kleiner kaliber? of lijkt het zo

gizmo75

Registered User
Lijkt het zo of is de locatie zo klein.. vergeleken die vliegbasis twee jaar terug.. wordt er minder vuurwerk gestookt? En kleiner kaliber? of lijkt het zo

Destijds op die vliegbasis hadden ze inderdaad veel meer ruimte maar was het ook enorm druk qua publiek. Dat heeft ze compleet overvallen, ook al hadden ze toen zelf de media opgezocht. Ze kiezen er nu zelf heel duidelijk voor om publiekelijk niet al teveel info te geven omdat het evenement primair bedoeld is voor pyrotechnici, dus vakmensen. En niet "gewone" particulieren die even naar wat vuurwerk komen kijken. Hele gezinnen en volle bussen kwamen er destijds aanrijden, sommige met BBQ en al. Vorig jaar was het al een stuk minder druk dan toen op die vliegbasis, al zal het extreem koude weer daar ook een rol in hebben gespeeld. Overigens is de zaterdag-locatie ruimer dan die van vorig jaar en zijn er dit jaar 9 bedrijven die hun kunnen laten zien t.o.v. 8 vorig jaar. Dus maak je geen zorgen zou ik willen zeggen! :smiling:

Bovenaan