PvdD wil geen vuurwerk op Koninginnedag

Moontan

Moderator
Medewerker
Als het aan de Partij voor de Dieren ligt, worden Koninginnedag en Bevrijdingsdag voortaan in relatieve stilte gevierd. Tweede Kamerlid Esther Ouwehand pleitte in het radioprogramma Vroege Vogels voor een vuurwerkverbod op de twee feestdagen.

'Over vuurwerk buiten de jaarwisseling en in het broedseizoen is de Flora- en Faunawet heel duidelijk. Dat is zo'n verstorende activiteit dat je dat niet mag doen.'

Ouwehand wijst daarbij op een uitspraak van de rechtband in Amsterdam die het traditionele vuurwerk op Koninginnedag in Weesp verbood op grond van de Flora- en Faunawet.

Ouwehand gaat maandag staatssecretaris Sharon Dijksma (Economische Zaken) vragen er voor te zorgen dat er tijdens broedseizoen geen vuurwerk mag worden afgestoken.

http://www.at5.nl/artikelen/95686/pvd-d-wil-geen-vuurwerk-op-koninginnedag

smilli

FPM Filmer
En dan te herinneren dat we vroeger nog vuurwerk maakte om juist dieren weg te jagen!
Staat volgens mij hier ook ergens op het forum, knallers tegen agressieve honden of iets dergelijks.

joszie

Zilveren Member
laat de partij zich meer zorgen maken over de huisdieren dan de vrije dieren in de `natuur´. de laatste hebben nog de kans zelf weg te gaan. huisdieren niet van verwaarlozing.

Richardus

Registered User
en 5 mei staat ook ter discussie.

Zou dat NL schietfirma's niet op het randje brengen? Of is er voor die toch al weinige bedrijven rest van 't jaar nog wel voldoende te doen.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Achterlijke fundamentalistische partij die excessen als Volkert v/d G. een politieke stem geeft.
Een partij die het belang van dieren gelijk stelt aan dat van mensen.
Vooral zorgen voor dieren terwijl er mensen stikken in dit land..

Om kots- en kotsmisselijk van te worden die club van fantasten die nu ook al deze traditie de nek om proberen te draaien.

Moontan

Moderator
Medewerker
VERZUURDE ESTHER OUWEHAND (PVDD): VUURWERKVERBOD OP KONINGINNEDAG!

Esther Ouwehand, de bekende zure haring van de Partij voor de Dieren, heeft ook iets ludieks bedacht om de partij maar weer een keer in het nieuws te brengen. Nee, geen schaatsverbod op het strand van Scheveningen (wegens doorkliefgevaar voor aangespoelde kwallen?), geen rookverbod op de longafdeling van het Erasmus MC (wegens overpopulatiegevaar voor die arme kankerbacterieën?), geen neuqseksverbod in bordelen (wegens schaamluissterfte?) en nee, ook geen vliegverbod in de gymzaal van basisschool De Enkelbijter te Bussum of een inrijverbod voor de IJ-tunnel (als we dan toch bizarre stupide en debiele vergelijkingen aan het maken zijn) maar een heus vuurwerkverbod op Koninginnedag! Ouwehand zei dit zondag in het radioprogramma Vroege Vogels. De Flora- en Faunawet is daar volgens Ouwehand nu al heel duidelijk over. Het afsteken van vuurwerk buiten de jaarwisseling en in het broedseizoen is zo’n verstorende activiteit dat dit niet mag, aldus het Tweede Kamerlid. Euh…ja…neem er nog een Esther… Er kómt namelijk helegaar geen Koninginnedag meer. MWNW VormfoutpreventieTM at your service. Trouwens: de laatste keer dat wij checkten mag vuurwerk alleen worden afgestoken van 31 december 10:00 uur tot 1 januari 02:00 uur. En hoe zit dat met onweer? En heien? Moet dat ook maar verboden worden in de lente? Maar er móéten Kamervragen aan Sharon Dijksma (PvdA) gesteld worden, anders worden de quota niet gehaald. En zo zijn de dames en heren in de Tweede Kamer weer even zoet met het elkaar bezig houden. Op uw kosten uiteraard. Waar blijft dat meldpunt?

Read more: http://moetenwenietwillen.nl/blog/2...od-op-koninginnedag-onzin-20725#ixzz2JsUEvDlT

biertje

Registered User
Met dit soort artikelen krijg ik altijd het gevoel van ik lust geen vlees maar ik eet het uit principe omdat ik tegen dieren ben.

Maiko

Registered User
Alsof die vieze duiven, ratten en andere zwerfkatten/honden niets gewend zijn :huh:

En die mooie groene kanaries zorgden ook alleen maar voor overlast volgens mij.

Vuurwerk023

Registered User
Volgens mij maakt al die muziek meer geluid dan het vuurwerk kom op zeg wat is nou 15min vuurwerk? moet niet gekker worden!

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Ik denk dat de dieren geen last van het vuurwerk zullen hebben.
Vroeger hadden we een kersenboomgaard.
Toen we de kersen nog plukten hadden we kersen kanon, om de spreeuwen weg te jagen.
Vogels/dieren wennen er aan, nesten genoeg in de kersenbomen, zelfs waar het kanon onder stond.

Wordt het niet eens tijd, dat er goed uit de crisis komen?
We hebben weer een staatsbank er bij, dat kost ons p.p. weer 250 euro.
Er zijn mensen die honger lijden, ook in Nederland.
Waarom maken de (linkse) partijen daar zich niet hard voor om dat op te lossen.

Kap eens met dat hippie gedoe en ga eens je werk doen.
Ga op een zaterdag/zondag wilgen knotten, meehelpen op de scouting, voetbal, of weet ik wat voor sport.
Of help mee in een bejaarden tehuis.
Nee, dan zit dat tuig in een programma te verkondigen, dat er geen vuurwerk op 30-04 en 05-05 geschoten mag worden.

Zo mij ei ook weer kwijt. (Ga even tokken op het balkon...)

Bovenaan