Prepperdeprep!

Baron van lunt zu sas

Registered User
Het is een hele cultus in de Joenaited steets om voor te bereiden op de laatste dag, zij bedoelen de dag dat de samenleving instort.
To be prepared heeft het zelfs geschopt tot een werkwoord "to prep".

Preppen doen wij ook maar dan Voor de dag der dagen....
En gelukkig komt dat elk jaar weer terug.

Ik ben ook een Prepper, eigenlijk broeien er een aantal plannetjes in m'n hoofd het hele jaar door en langzaamaan zorg ik ervoor dat het aanwezig is als het nodig is.

Vandaag en morgen:
de vuurpijlrekken uit de schuur klaarleggen. Pyroboekhouding/draaiboek/schietlijst nalopen
Karton/hout/bevestigingsmaterialen verzamelen (Ook tentharingen e.d.).
Gereedschappen verzamelen
Dakgoten leegmaken (scheelt weer een brandrisicootje)
Torches bijvullen
Etc etc

Wat bereiden jullie voor?

Prepping days are here again!

Laatst bewerkt:

happy4ever

Registered User
Vandaag heb ik de laatste hand gelegd aan mijn eigen 100.000 klapper. 7 doosjes met knetterlint, 240 grondbloemen, een paar knallers en een nitraatmat aan het eind. duurde ongeveer 4 uur om te maken maar heb nu wel een totale lengte 28 meter :grin:

Dinsdag mijn 18:00 project maken met kleine potten en vuurwerk uit Duitsland.

Woensdag en donderdag 0:00 project maken.

Richardus

Registered User
Vandaag zooi shocks die ik in de jaren heb verzameld en niet afgestoken, samenbrengen op een plank hout en met tie-wraps doorlonten. Dus ff checken of ik nog genoeg tiewraps heb voor deze jaargang, en anders vanmiddag of morgen (als ik er toch langsmoet voor vochtvreter navulpakken ;) ) bij Hornbach ff nieuwe meenemen.
Vanavond ff route van dinsdag bespreken met m'n vervoer, morgen daar even achteraan bellen...ennn maandag even stuk triplex halen om projectjes op te plempen.
Dan dinsdagavond/woensdag projectjes (finale/rustpunt) doorlonten en die dagen de boel lekker laten drogen :)

edit: oja, donderdag ff pijlenrek van zolder halen om teringzooi verzamelde fluit/knalpijlen er do avond doorheen te jassen...

Laatst bewerkt:

ferox

Registered User
Bonnen uitprinten. Opschrijven hoe laat en waar ik bestellingen moet ophalen. Vuurwerkklem zoeken, houten box maken tegen omvallen cakes. Stellage bouwen voor carbid bussen. Zorgen dat vuurwerk doorverbonden wordt en op planken/pallets geplaatst wordt.

M.a.w. worden drukke dagen, maar ach, we doen het zo graag hé

Moontan

Moderator
Medewerker
Leuke intro Baron. Al lijkt het soms dat op oudejaarsavond om 00.00 uur de wereld echt vergaat!!
Vandaag rustig aan!! Bijkomen van de kerstdukte.
Ik neem dinsdag en donderdag de tijd voor de voorbereidingen.!!

D

Deleted member 17038

Guest
Vandaag zooi shocks die ik in de jaren heb verzameld en niet afgestoken, samenbrengen op een plank hout en met tie-wraps doorlonten.

Ik heb exact hetzelfde gedaan. 300 van die dingen verzameld :innocent: nu het overdag stoken er niet meer bij is kwam ik er vorig jaar achter dat ik tijd te kort kom om er van te genieten. Dus misschien dat ik ook nog een projectje maak. Anders heb ik nog een voorraad voor de komende 10 jaar.

Verder heb ik in de afgelopen weken planken verzameld voor de projecten, en de kamer waar we het vuurwerk bewaren een beetje voorbereid. Oh en de lijstjes uit printen mag morgen al weer! Nu we het er over hebben, zo meteen maar vast de aanstekers vullen. Oh en de vuurwerkbrillen klaar leggen natuurlijk.

Gertjanberg

Registered User
Inmiddels begonnen met het rek. Het eerste rijtje staat!

IMG_2686.JPG

Scav

Registered User
zojuist een setje vuren balken gehaald bij de praxis die gaan fungeren als stelling voor mijn zonnen en singleshots. tie raps en ducttape liggen al klaar, al zal ik met het oog op het weer waarschijnlijk nog wel wat rollen bijhalen zodat mijn potten van onder waterproof zijn

ifeelfine

Registered User
ik ben geen prepper

in niks

altijd alles op het laatste moment

of het nu huiswerk was

of het om verhuizen gaat

of vuurwerk ik trek bescherming eraf
goot ty reps of schilderstape erom

en gaan met die banaan

komt ook omdat ik alleen zo veel vuurwerk mag als ik mijn tijd tussen vuurwerk en sociaal doen verdeel doe dus heel sociaal tot 31/12 een uur of 16.00 uur en dan ga ik me gedragen als een soort paniekpiet

Richardus

Registered User
Ik heb exact hetzelfde gedaan. 300 van die dingen verzameld :innocent: nu het overdag stoken er niet meer bij is kwam ik er vorig jaar achter dat ik tijd te kort kom om er van te genieten. Dus misschien dat ik ook nog een projectje maak. Anders heb ik nog een voorraad voor de komende 10 jaar.
Ik ga het niet doen: besefte toen ik het net bij mekaar zocht dat ik t toch liever stuk voor stuk doe.....haha. Heb er ook geen 300 maar stuk of 60 en wil best de helft (van elk soort een pakje) nog voor volgend jaar overhouden haha

Oja: bestelformulieren uitprinten! Doe ik morgen of di och

Dennis010

Registered User
Morgen Pony packs halen, pillen zijn besteld, mescaline versneden, basepijpen zijn schoon, verse naalden gescoord bij het Leger de Heils, ik ben er helemaal klaar voor :secret laugh:

Thuur

Registered User
Nadat ik deze thread had gelezen, dacht ik waar zijn mijn torches gebleven ben ze kwijt. Morgen even de vrouw laten zoeken anders morgen nieuwe
bestellen.

Baron van lunt zu sas

Registered User
Prep prep prep
Ik vond in de schuur nog dubbelzijdige tape voor vloertegels, dat plakt echt goed!
Voor mijn 5x3 waaierproject moet ik telkens 5 waaiers doorlonten op 1 plank, ik heb eigenlijk industriële lijm ervoor gekocht, als prep, om ze vast te lijmen.
Welke bevestiging is beter sterke dubbele tape of de lijm?

Bovenaan