Politie waarschuwt voor extreem gevaarlijk vuurwerk

Tony

Administrator
Medewerker
Rotterdam - De politie Zuid-Holland Zuid waarschuwt voor zwaar, illegaal en gevaarlijk vuurwerk dat bij twee aangehouden verdachten is aangetroffen.
Het gaat om vuurwerk met de naam Delova Rana dat zeer explosief is en tot zware verwondingen of erger kan leiden.

De politie kwam het illegale vuurwerk op het spoor in een onderzoek waarbij op deze week twee mannen van 19 en 21 jaar uit Dordrecht werden aangehouden.
De mannen zouden enkele tientallen kilo’s aan illegaal vuurwerk hebben geïmporteerd. Een deel daarvan werd bij de verdachten aangetroffen en is in beslaggenomen.

Bron: http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=%2FNews%2FDefault%2F2011%2Foktober%2FPolitie+waarschuwt+voor+extreem+gevaarlijk+vuurwerk&utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Foto's van de knallers vind je op de website van de bron.

blackpowder

Registered User
italiaans uitje maar dan anders ?? zie ook 50mm en 75mm er op staan geen kruitinhoud en alles lijkt in het pools... kan er nog niets van maken ..

genius

Registered User
Dit zijn delova rana's. De kleine heeft 60 gram kruitinhoud en de grote 120 gram. Als je er op googled word je er mee dood gegooid qua aanbod. Eigenlijk belachelijk dat het zo simpel is.

blackpowder

Registered User
Dus ....... geen vuurwerk maar een explosief.... niet voor de leken maar voor de proffesionals. als dit in je handen afgaat is het Exit.....

KoenL

Registered User
Totaal geen medelijden mee. Die jongen heeft meerdere mensen, en vooral het vervoersbedrijf, enorm in gevaar gebracht. Tja, en nu mag je zitten, betalen en oud en nieuw missen; stoer om dat op je 18e te kunnen zeggen!

blackpowder

Registered User
Ik heb onwijs veel pech gehad. Er was in Duitsland een man, die had in een stadion een delova rana afgestoken, daardoor vielen 11 gewonden. Toen heeft politie gevraagd aan die vent waar het vuurwerk vandaan kwam, en toen noemde die de website waar ik ook besteld heb ... Toen zijn ze alle poolse post gaan controleren, en precies in die periode heb ik mn vuurwerk besteld .... Dit oud en nieuw word echt een hel voor mij. De hele dag doorkomen zonder vuurwerk en anderen af zien steken.
What goes around comes around. heb net als KoenL geen medelijden.

mvg blackpowder

painkiller

Registered User
Hou toch op zeg...
Jullie hebben zeker nog nooit illegaal vuurwerk gekocht? Deze jongen heeft gewoon dikke pech gehad.
Ik heb wel medelijden met hem.
Wie zich brand moet op de blaren zitten is hier natuurlijk ook van toepassing maar om die jongen nou te gaan veroordelen is wel erg hypocriet.

KoenL

Registered User
Hou toch op zeg...
Jullie hebben zeker nog nooit illegaal vuurwerk gekocht? Deze jongen heeft gewoon dikke pech gehad.
Ik heb wel medelijden met hem.
Wie zich brand moet op de blaren zitten is hier natuurlijk ook van toepassing maar om die jongen nou te gaan veroordelen is wel erg hypocriet.

Je hebt illegaal vuurwerk en zwaar illegaal vuurwerk. Een paar pakjes 2 grams knallers die je zelf in België haalt vind ik heel wat anders dan een 120 grams knaller(s) die je via de post uit Tsjechië laat komen. Er zijn grenzen...deze jongen is daar wat mij betreft overheen gegaan. Ga het op zijn minst zelf halen in die landen, in plaats van een onwetend iemand met zo'n bompakket te laten slepen.

painkiller

Registered User
Via de post is alleen hier in nederland verboden. Daarbij weten ze van gls echt wel wat er in het pakketje van bombashop zit.
Zoals je hierboven kan lezen ben ik ook echt geen fan van zo'n stuk explosief maar ieder zn ding zullen we maar zeggen.

blackpowder

Registered User
Je hebt illegaal vuurwerk en zwaar illegaal vuurwerk. Een paar pakjes 2 grams knallers die je zelf in België haalt vind ik heel wat anders dan een 120 grams knaller(s) die je via de post uit Tsjechië laat komen. Er zijn grenzen...deze jongen is daar wat mij betreft overheen gegaan. Ga het op zijn minst zelf halen in die landen, in plaats van een onwetend iemand met zo'n bompakket te laten slepen.

Ben het compleet eens met KoenL zelf rijd ik zo naar belgie maar ik ga me niet wagen aan knallers met meer dan 2 gram
en waarom omdat : Ik een electricien ben en ik met mijn handen moet werken en als ik dus die kwijtraak heb ik een probleem.
tevens is ook voor mens en dier het levensgevaarlijk en zijn bijvoorbeeld kinderen erg onberekenbaar en zal maar in de buurt komen van zon bom......
dan is het leed niet te overzien.
dus wat betreft de belgische vuurwerk wat die gozer had is het idd pech en zonde maar wat betreft de delova rana bommen geen medelijden en levensgevaarlijk die dingen.

en hoezo medelijden je weet toch dat je erg illegaal bezig bent ? dus tja ...
als ik 120 rijd waar je 100 mag rijden heeft ook niemand medelijden en zegt iedereen je weet dat het niet mag en betaal de boete nou maar ....

mvg blackpowder

vuurwerkreeshof

Registered User
Ik weet niet of ze dat van GLS wel weten, want bombashop en andere sites verpakken het vuurwerk wel erg goed, zodat het niet zichtbaar is dat er vuurwerk in zit. Kijk maar naar het volgende filmpje, als koerier zijnde kun je dan natuurlijk nooit weten wat daar in zou kunnen zitten.

Het filmpje is overigens niet van mij en ik ben het er uiteraard mee eens dat vuurwerk bestellen via de post gewoon niet hoort en levensgevaarlijk kan zijn voor de koerier. :sad:

Laatst bewerkt:

painkiller

Registered User
Nou in zoverre medelijden dat het een medefreak is en die voor veel geld vuurwerk heeft afgevoerd zien worden.
In mijn ogen maakt het geen zak uit waar het vandaan komt. Als ze jou volgende week aanhouden met je kofferbak vol belgische vuurwerk zal ik het ook vervelend vinden voor je.
Het postbode verhaal vind ik wel onzin. Nogmaals in duisland ed mag je het gewoon versturen. Als het echt zo gevaarlijk is moet de regering het verbieden en dan zou gls ook de betrefende zaak niet als klant willen. Zoals je op het filmpje van vuurwerkreeshof kan zien moet er ook behoorlijk wat gebeuren wil het pakketje tot ontploffing komen. Vuurwerk is echt niet de enige gevaarlijke stof die word vervoerd.

Zeker moet de jongeman niet zeuren en lekker op de blaren zitten. Klote is het wel natuurlijk.

blackpowder

Registered User
Nou in zoverre medelijden dat het een medefreak is en die voor veel geld vuurwerk heeft afgevoerd zien worden.
In mijn ogen maakt het geen zak uit waar het vandaan komt. Als ze jou volgende week aanhouden met je kofferbak vol belgische vuurwerk zal ik het ook vervelend vinden voor je.
Het postbode verhaal vind ik wel onzin. Nogmaals in duisland ed mag je het gewoon versturen. Als het echt zo gevaarlijk is moet de regering het verbieden en dan zou gls ook de betrefende zaak niet als klant willen. Zoals je op het filmpje van vuurwerkreeshof kan zien moet er ook behoorlijk wat gebeuren wil het pakketje tot ontploffing komen. Vuurwerk is echt niet de enige gevaarlijke stof die word vervoerd.

Zeker moet de jongeman niet zeuren en lekker op de blaren zitten. Klote is het wel natuurlijk.

Het postbode verhaaltje is vanuit mijn kant ook een geintje.
Ook snap ik je zeker weten tuurlijk is het niet fijn dat je je spullen kwijtraakt maar vondt persoonlijk het verhaaltje op AVP een beetje zielig overkomen en hem net doen of hem onrecht is aangedaan.

mvg blackpowder

Laatst bewerkt:
Bovenaan