Politie raakt mortieren Gaanderen kwijt

Tony

Administrator
Medewerker
GAANDEREN -
De politie is woensdag op zoek naar drie mortieren die eerder in een natuurgebied in Gaanderen (Gelderland) werden aangetroffen. De politie had de mortieren zondag 'veiliggesteld', maar toen het opruimteam de volgende dag kwam, was al het materiaal verdwenen.

Niet alleen de mortieren, een soort zeer zwaar vuurwerk, waren weg. Ook de stellage waarmee de mortieren konden worden afgestoken, was verdwenen. De mortieren zijn zeer gevaarlijk. De politie hoopt dan ook dat de vinders zich melden, zodat de projectielen op een veilige manier kunnen worden vernietigd.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21528982/__Gevaarlijke_mortieren_zoek__.html

Pyromaniac 1975

Registered User
Idd.
Schijnt een trend te worden in het ambtelijk apparaat.
Vorige week nog stalen van cocaine monsters zoek waardoor de verdachten in die zaak vrij gesproken zijn.

Tony

Administrator
Medewerker
99% van de freaks heeft het over mortieren als we over shells praten. Dus laten we nou niet over zouets stoms gaan discussieren. Het feit dat de politie de bommen heeft veiliggesteld maar daarna toch kwijt raakt is zeer ernstig en daar zouden wij over moeten discussieren.

kingmokum

Banned
Je kan stellen dat als de politie de mortieren onbeheerd achter laat, deze niet zo gevaarlijk zijn als men nu stelt.

Pyromaniac 1975

Registered User
Veiligstellen zie ik ook anders dan wat men hier beweert.
Als men als politie deze waren ontdekt lijkt mij dat men een bepaalde instantie inschakelt die het ophaald/onschadelijk maakt en tot zij op lokatie zijn blijven wachten.
Dat zie ik als veiligstellen.

ifeelfine

Registered User
wat ik me afvraag is waarom de EOD niet beschikbaar was we weten al dat de politie proffesioneel vuurwerk niet mag/kan/wil vervoeren.

gevolgen van bezuinigingen, bomsweep op de dam? (oh nee daarvoor moesten duitsers komen).....vreemde zaak

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Handig is het allemaal niet.
Want nu slingeren ze ergens rond in dat bos, of iemand heeft ze in zijn of haar bezit en weet niet hoe je die dingen moet afsteken.
Of nog erger, dat kinderen die dingen gevonden hebben.....

De agenten hadden beter moeten handelen en die dingen mee naar het bureau moeten nemen.
En daar eventueel in een emmer met water moeten doen.

Laatst bewerkt:

Gerko18

Registered User
Wat dacht je van een professionele vuurwerker opbellen en die er naar laten kijken en het uiteindelijk laten afvoeren met een ADR bus en hem gewoon de factuur laat sturen naar de overheid.

Laatst bewerkt:

mickeyzegtboem

Registered User
En wat moet de vuurwerker er dan mee? opslaan in Nederland mag niet, dus het moet naar duitsland in de opslag.
Maar dan moet de vuurwerker het weer officieel uitvoeren op het moment dat die bommetjes vernietigd mogen worden.
Duur grapje word het dan :hehe!:

Gerko18

Registered User
Wat de vuurwerker er mee moet, dat mag de overheid beslissen lijkt mij. En ja de vuurwerker heeft een opslag in Duitsland, maar wat denk je wat de overheid doet. Die brengt het waarschijnlijk ook naar Duitsland. Maar de vraag was toch om een oplossing te zoeken als de EOD geen tijd heeft. In dit geval ging het om professioneel vuurwerk, dus kan wat mijn betreft ook een professionele vuurwerker komen, want die weten echt wel wat er moet gebeuren.

En een duur grapje wordt het sowieso, wanneer het hele circus moet komen van het EOD.

Bovenaan